Gå till innehåll

NLT - Raise/syn med AKo, helt fel?


nutcracker

Recommended Posts

Tror du just hackade dig in i min dator och kopierade mitt nästa inlägg drc

 

Japp det gjorde jag !

 

Jag skulle aldrig orka skriva ett sånt där långt meddelande själv !! 8-)

 

Ok, jag föredrar en bra read på att någon spelar dåligt innan man antar att han spelar dåligt.

 

ja det är säkert bättre ! Jag är nog lite åt andra hållet, dvs att jag utgår från att det är en average nätspelare (som i regel är ganska tomtig) tills jag sett något annat.

 

Det är säkert fel och jag kanske ska anamma ditt sätt lite mer men bara sådär lagom :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen öppnar från tidig position med ett bet på 2,4 ggr pott. Det rimliga är att han sitter på en stark handdistribution i det här läget, om han inte är tomtig så ingår inte AJ-AQ i den, och ingår inte de händerna så har AK inte så mycket att hämta.

 

Johan, på 0.5/1 ingår AJ+ och TT+ i en normalbra spelares distribution, tomtarna tjoffar på med massor av A, en del K och typ 66 eller bättre.

 

För övrigt gillar jag inte alls att höja för information i det här läget. Motståndaren har öppnat för 8% av ens stack här, antingen så har man tillräckligt bra koll på motståndaren för att veta hur AK står mot hans handdistribution eller så har man det inte. I det första fallet så bör det vara klart vad man ska göra av andra skäl, mot en okänd spelare känns det dumt att anta att han spelar som ett pucko.

 

Som sagt; höjningen är inte för att få information. med AK ligger du hyfsat till mot en typisk 0,5/1-spelare och väldigt bra till mot en tomte. Höjningen gör du pga att du troligtvis leder, eller åtminstone kan få ut par upp till TT-JJ nånstans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen kommer 4 K 5 och han går all in med 45$, jag synar och känner mig slagen redan innan korten vänts upp..

 

Känns som att du faktiskt också var slagen innan korten vändes upp. Nu spelar inte jag höglimitpoker, men om vi antar att handen spelades ganska straightforward kan man väl resonera så här:

 

Vilka händer sätter fi dig på? Du har reraisat honom preflop, vilket indikerar AA, KK, QQ, AK eller möjligen JJ/AQs. När floppen kommer går han alltså all-in. Vilka händer kan han rimligen spela så som du slår? Att du har träffat kungen känns ju inte osannolikt, varför han knappast skulle spela så med händer som QQ eller JJ. Vad du kan hoppas på är alltså som bäst en split mot hans AK, och med stor risk för AA/KK känns det ju verkligen inte som det är värt att syna med den förhoppningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...