Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

har inga reads, har spelat kanske 20 händer på bordet och bara visat en showdown där jag hade högsta tvåpar

PokerStars 0.25/0.50 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is CO with K:diamond:, K:spade:.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP2 calls, 1 fold, Hero raises, 1 fold, SB calls, BB calls, UTG+1 calls, MP2 calls.

kan inte tänka mig att någon har något att invända med här

Flop: (10 SB) 9:club:, 6:club:, A:heart: (5 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, MP2 checks, Hero bets, SB calls, BB calls, UTG+1 folds, MP2 calls.

jaha, ett A kom men när alla checkar så är det väl lika bra att betta

Turn: (7 BB) 2:club: (4 players)

SB checks, BB bets, MP2 folds, Hero ???

och där fylldes färgen dessutom... väldigt mycket spelare på den nivån coldcallar med J4s och liknande samt A3o

vad gör jag här? har hyfsat nyligen börjat spela FL så är inte så van vid såna här situationer. agerar ni annorlunda om ni har klöver kung?

Postad
Folda, tycker det inte är någon ide att fortsätta där.

Om jag hade haft :Kc: så hade jag höjt

Att folda utan och höja med klöver kung tycker jag verkar konstigt.

Jag tror man bör folda här. Men det är read-beroende. Troligen har han ett A eller bättre. Skulle jag haft klöver kung skulle jag synat. Han lägger inte en bättre hand mot din höjning. Har han färgen kan han dessutom trebetta..

Postad

Den floppen är inget kul, tror det skulle varit bättre att checka och se vad som händer på turn. 5-T eller vilken :club: som helst är kort som gör att du nästintill drar dött, och potten är såpass stor på floppen att ingen som håller nått av dessa drag lär släppa för en bet. Kommer ingen av dessa på turn har du mycket bättre chans att försvara din hand.

Där med inte sagt att jag kan säga att det är det bästa att göra. Själv skulle jag säkert höjt flopp ändå. ;)

Väl på turn tycker jag bara det är att folda. En som säger att han slår Ess och ytterligare en bakom dig. Med :Kc: håller jag med dom andra om att höja, knappast troligt att :Ac: är ute med tanke på floppspelet.