Gå till innehåll

NLT - AKo syna allin ?


Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #508847852: Table Easement (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 7:20:47 ET - 2006/03/19

Seat 1: Skovmand ($16.50)

Seat 2: gotzilla ($72.10)

Seat 3: Dean311 ($65.20)

Seat 4: ollet ($87)

Seat 5: hero ($50.80)

Seat 6: Tobekewl ($191.60)

gotzilla posts the small blind of $0.50

Dean311 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [Ac Ks]

ollet folds

hero raises to $3.50

Tobekewl folds

Skovmand raises to $16.50, and is all in

gotzilla has 15 seconds left to act

gotzilla calls $16

Dean311 folds

hero ?

 

Lite obehagligt med en kallsyn, vad göra ? syn, fold eller allin ?

Utan gotzillas syn hade jag synat alla dar i veckan då smallstacks gör så här med alla ess de hittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte frågan är om du ska syna eller folda. Om du ska vara med i potten tycker jag att du ska ställa du med. Jag gillar i alla fall inte att bli commitad med AK.

 

När det gäller handen hade jag foldat utan reads då det inte är stor chans att båda nissarna sitter med svagare ess än dig. Som bäst 50/50 med andra ord. Men det kanske bara är jag som är så tajtvek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att du är short oxo :o

 

Visste att den kommentaren skulle komma. Nån hade precis huggt en bit av min stack. Pallar inte rebuya, då har man inte koll på hur bordet går. Pengarna kommer ändå tillbaks förr eller senare. Tomten däremot hade köpt in för $20.

 

Anledningen till frågan är att shortstacks ofta ställer till problem för mig.

 

Brukar utspela sig så att jag höjer en bra hand, nåt 20bb-offer skickar in rubbet med skräp, nån synar med stålet och jag kan inte släppa pga att jag VET att jag har fisken slagen. Inför 50bb minimum buyin NU!

 

Men sålänge pokersiterna inte löser detta behöver jag fila på mitt spel mot dessa pokerbordens duvor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att du är short oxo :o

 

Visste att den kommentaren skulle komma. Nån hade precis huggt en bit av min stack. Pallar inte rebuya, då har man inte koll på hur bordet går.

 

Det var bland det dummaste jag hört. Skriv upp det på en lapp om du nu måste veta det. Har inget emot att du sitter med 50bb men däremot din anledning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att du är short oxo :o

 

Visste att den kommentaren skulle komma. Nån hade precis huggt en bit av min stack. Pallar inte rebuya, då har man inte koll på hur bordet går.

 

Det var bland det dummaste jag hört. Skriv upp det på en lapp om du nu måste veta det. Har inget emot att du sitter med 50bb men däremot din anledning...

 

Detta eviga malande om att rebuya för att maxa vinsten...

Visst, skulle jag träffa ett set lr nåt skulle jag tappa lite EV, men det är inte så ofta man kommer allin att jag orkar bry mig. I 9 fall av 10 hinner jag småpotta mig upp i max innan nåt stort händer.

 

Och har jag satt mig på en otursstol slipper jag torska mer än ett inköp. Och vill du inte tro på voodoo så fritt fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag skiter totalt i att du sitter med 50bb men det var som sagt din anledning. Fast du verkar motsäga dig själv i det här fallet. Du anser dig alltså bättre än motståndarna när du köper in dig för 100bb och då borde du rebuya även efter du förlora en pott för annars maximerar du ju inte din vinst 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag skiter totalt i att du sitter med 50bb men det var som sagt din anledning. Fast du verkar motsäga dig själv i det här fallet. Du anser dig alltså bättre än motståndarna när du köper in dig för 100bb och då borde du rebuya även efter du förlora en pott för annars maximerar du ju inte din vinst 8-)

 

Jag är inte så girig. Hur som helst, här kommer upplösningen:

Det är full tilt, de har sett för mkt tv-poker, jag trycker.

 

 

hero raises to $50.80, and is all in

gotzilla folds

Hero has [Ac Ks]

Skovmand has [As Qh]

ingen mirakeldam och tre gånger pengarna och stacken återuppbyggd.

 

Snyggt av gotzilla där, syna 16 bb och släppa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag skiter totalt i att du sitter med 50bb men det var som sagt din anledning. Fast du verkar motsäga dig själv i det här fallet. Du anser dig alltså bättre än motståndarna när du köper in dig för 100bb och då borde du rebuya även efter du förlora en pott för annars maximerar du ju inte din vinst 8-)

 

Jag är inte så smart. Hur som helst, här kommer upplösningen:

 

hero raises to $50.80, and is all in

gotzilla folds

Hero has [Ac Ks]

Skovmand has [As Qh]

ingen mirakeldam och tre gånger pengarna och stacken återuppbyggd.

 

fyp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck..... Kan vi hålla oss till ämnet som var vad man skulle göra med AK och inte huruvida man ska köpa in fullt eller ej ?

 

Fast det är lite relevant i det här fallet för om du hade haft en större stack så skulle du kunna syna för att hoppas att träffa en K eller ett A på floppen. Nu har du inte lika bra implicita odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck..... Kan vi hålla oss till ämnet som var vad man skulle göra med AK och inte huruvida man ska köpa in fullt eller ej ?

 

Fast det är lite relevant i det här fallet för om du hade haft en större stack så skulle du kunna syna för att hoppas att träffa en K eller ett A på floppen. Nu har du inte lika bra implicita odds.

 

Sant, men nu hade jag inte det.

 

Men låt säga att jag hade $100 i stacken. Det är mest då småstackarna ställer till det. Med full stack där hade AK nog åkt i mucken med synaren intill. Frågan är vilka implicita jag har om herr syn exempelvis sitter på KK, QQ eller JJ. Mest risker att jag träffar A och han settar. Och på en A-hög flopp lär han inte trycka in så mycket pengar om han sitter på ett av dessa pp, han sätter väl småstacken på ett pissigt ess och antar potten förlorad när jag bettar ut mitt A om han inte har read på mig som maniac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...