jackbalsam Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Är inte så bra på tureringar utan spelar mest cash-game. Skulle därför vilja ha lite åsikter på om jag spelade AK för hårt i det här läget. Blinds 200/400. Min stack 11k ungefär. SB och BB har stackar på 6-7000 úngefär. UTG har en stack på 3900. Handen börjar med att UTG limpar. Sen foldar alla till mig och jag ser att jag fått AKo på handen. Jag brukar oftast höja när jag går in i potterna i tureringar, frågan är bara hur mycket i det här fallet. Förmodligen har jag bättre hand än sb och bb, det är UTG som jag är orolig för (brukar själv köra limp-raise i turneringar med AA från tidig position). Bestämmer mig för att höja för att kolla var jag har honom höjer 1500 (nästan 4bb). Sb och bb foldar, UTG callar (tänkeratt han borde höjt tillbaka med höga pp så jag tror inte han har AA-QQ i det här läget knappast JJ heller). Floppen kommer 2 9 10 . UTG checkar till mig. Tänkte att antingen betyder det svaghetstecken eller att han har ett JJ-QQ. Nu är dessutom potten på mer än UTG's stack så allt kommer nog hamna i mitten till slut ändå. Därför sätter jag honom all in, han synar med JJ och dubblar upp. Spelade jag AKo för hårt i det här läget? * RP - QoS * Citera
drc Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Om jag hamnar i ditt läge efter floppen så sätter jag ibland motspelaren allin om jag tror att det är stor chans att han foldar - annars tar jag nog mitt gratiskort där. Ett AK som inte träffar skall ofta kastas efter floppen men jag tycker man är hyfsat pott-comittad när potten är på 4K - han har 2K kvar - han har checkat till dig, du kan leda och annars kan du ha outs. Så att sätta honom allin är nog vad jag skulle ha gjort med ! För mig beror det mycket på read och stackstorlekar. problemet här är att det luktar faktist en riktigt bra hand från UTG. Varför ska han limpa in med något skit UTG när han inte har så mycket kvar. Det känns nästan som om han vill ha action. Samtidigt finns det många dåliga spelare därute som knappt vet vad position är. Tycker ändå ditt spel är helt ok. AK är dock en av de händer som överspelas mest och som är svår att hantera framförallt när den inte träffar men även ibland också när man träffar. Ofta i turneringar också där "Äh-va-fan jag-trycker-in" kan vara än lättare känsla att anamma än i cashgames !! Citera
Recommended Posts