drc Postad 9 November , 2004 Författare Rapport Postad 9 November , 2004 Snyggt Parre ! Jag har alltid vetat att du kan spela riktigt bra - frågan är bara hur ofta du verkligen vill spela bra själv !!! Snyggt jobbat och du är spontan-utnaningarnas-2-7-3-draw-mästare !!!! Citera
Nusseman Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Jag har kommit på det parre! From nu spelar du bara turneringar där du har sålt 10-20% av dig själv. Kravet för köp är att man hejjar på dig och säger åt dig att ta det lugnt. Du får dubbel press på dig att prestera, så det måste funka Citera
Elvis Postad 10 November , 2004 Rapport Postad 10 November , 2004 Ett stort grattis till Parre! Själv är jag nöjd med min andraplats, särskilt som jag före turneringen bara spelat cirka 10 givar av den här märkliga pokerformen. Mest slående tycker jag att det svaga sambandet mellan bra starthänder och bra sluthänder är. Bra starthänder (typ K-7-4-3-2) slutade ofta med ett par, medan skräphänder (A-A-K-Q-6) snabbt kunde förvandlas till en "stand pat"-hand. Åtminstone kändes det så. Måste säga att vi här från Pokerforum gjorde rätt bra ifrån oss (har jag missat någon?): 1. Parre 2. Elvis 3. Micke_E ... 7. mte 8. Johan Hjort ... 11. drc 13. Mr Zero ... 15. Nusseman ... 24. QoS ... (totalt 45 deltagare) Citera
snerki Postad 10 November , 2004 Rapport Postad 10 November , 2004 Du missade mig, jag tror jag kom på 16e plats. Det var förövrigt mig som Parre lurade skjortan av om någon missade det. Jag skrattade tills jag grät, det var det värsta jag har varit med om. Såhär dagen efter överväger jag harakiri (eller vad det nu heter) med en träslev som jag snott från lokala pizzerian för att maximera förnedringen. Citera
Micke_E Postad 10 November , 2004 Rapport Postad 10 November , 2004 Mest slående tycker jag att det svaga sambandet mellan bra starthänder och bra sluthänder är. Bra starthänder (typ K-7-4-3-2) slutade ofta med ett par, medan skräphänder (A-A-K-Q-6) snabbt kunde förvandlas till en "stand pat"-hand. Åtminstone kändes det så. Jag tyckte också att det verkade så Varje gång jag bytte 4 kort (hände iofs bara några få gånger) så träffade jag hårt, bytte jag bara ett så köpte jag in par (eller stege som jag gjorde mot dig handen innan jag bustade) gång på gång. Du lär ha missat rätt många i listan föresten med tanke på att nästan alla deltagare var svenskar. m3lini på 6e-plats är iaf Johan här på forumet. Citera
Recommended Posts