Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloj,

Ibörjan min pokerkarriär om man nu kan kalla det för karriär, plussa jag nästan alltid. Kan säkert ha berott på tur, vem vet. Jag alltid satte in $20-30 och spelade upp dom till ungefär $100-200 en bra vecka och tog sen ut alla pengar.

På det sättet lyckades jag + 5000kr på 2månader och det är mycket pengar för än som endast var 16. Sen har jag väl gått +-0 vilket jag anser vara bra för en som inte ens visste vad pottodds var. Sen jag kom jag på iden att bygga en rulle och köra seriöst.

Nu 3år senare har jag läst 3böcker och kan det mesta om pottodds och bankrulle. Tyvärr anser jag att jag inte har råd att sätta in $300 direkt för att ha en rulle att starta med. Utan tänker, jag sätter in $40 och spelar upp dom. Visst brukar jag plussa till ca $200-300 ofta, tror jag klarat det ca 10gånger av de ca30 försök jag gjort. Men alltid när jag kommer upp i bankrulle summan jag behöver får jag ett badbeat som gör att jag hamnar i en galen tilt.

Jag kan helt enkelt inte stänga ner skiten med en förlust i ryggen. Jag tappar allt tålamod och går in på en $50 headsup! "Vinner jag så har jag till och med plussat för ikväll" för det mesta torskar jag och sätter sprätt på resten av rullen på mindre än en kvart. Detta har lett till att jag helt enkelt inte plussar längre. har säkert satt in 3000-4000kronor på poker på 2månader men inte cashat ut en enda gång!

Sen har jag ett till problem.... jag kan knappt se värdet i pengarna om jag har $300 på mitt konto och spelar NL10... tänker ibland "fan 50cent är väl inget att calla färgen kan komma på sista kortet" så callar jag även fast potoddsen helt klart säger CALLA INTE!

Hjälp mig! :( (fast jag känner mig som ett hopplöst fall)

* Flytt till Resultat - QoS *

Postad
Sen jag kom jag på iden att bygga en rulle och köra seriöst.

---

jag hamnar i en galen tilt

---

Jag tappar allt tålamod och går in på en $50 headsup!

---

callar jag även fast potoddsen helt klart säger CALLA INTE!

Spela inte mer poker.

Postad
Sen jag kom jag på iden att bygga en rulle och köra seriöst.

---

jag hamnar i en galen tilt

---

Jag tappar allt tålamod och går in på en $50 headsup!

---

callar jag även fast potoddsen helt klart säger CALLA INTE!

Spela inte mer poker.

Majorj hitta ju alla felen som man alltid försöker kontrollera.

Disciplin är ju en stor Procent i att vara en konstant vinnare i Poker.

Det gäller inte bara att ha kunskap utan även faktorer som Disciplin och Money Managment.

Lägg ner Pokern istället, fixa någon annan hobby och få mer tid till viktigare saker!

Om du ändå forstätter spela Poker så måste du träna på din Disciplin (Likadant jag!) för att bli en bättre spelare!

MVH

//KF

Postad

Du är medveten om vilka brister du har. Det är det viktigaste delen i att bli en vinnande spelare.

Skriv lappar som du har framför datorn och som du följer slaviskt, T ex: Förlorat 3 inköp - spela inte mer idag.

Potodds - potodds - potodds.

Pröva på att spela ABC-poker utan att bluffa när det börjar gå dåligt. Det brukar ge mindre antal pottar men ger tillbaks självförtroendet när du har tagit in några pottar, samt ger dig en tight image som du har nytta av när du går tillbaks till ditt vanliga spel.

Postad

Hmm, kul att de flesta verkar tro att man är beroende. Varför tror ni det? :S

Hursomhelst, disciplin ja, det är säkert det som är felet. Sen har jag även svårt att se värdet på pengarna när de är i $. Speciellt då det t.ex är 40-50cent man ska calla för att vinna en pott som kan bli "fet" om man klonkar färgen t.ex.

Hehe undrar om svenska spels nätpoker med svenskakronor kan vara något för oss som har ibland inte ser att $1 verkligen är 8kronor! :)

Fler tips tack! :D

EDIT: Vad tror ni om att istället för att försöka spela upp till en bankrulle så ska jag spara ihop till en som jag sen kan använda direkt då jag har tillräckligt? Kan det vara något, eller kommer jag fortsätta i samma anda ändå måntro? :/

Postad
Är jag en fisk eller vad är felet!?

Den frågan svarar du ju själv på ganska tydligt. Felet är att du inte har disciplin nog att spela på ett vettigt sätt, och då spelar det inte så stor roll hur mycket du kan om pottodds. Ska du fortsätta spela är det detta du ska jobba med. Hora lite bonusar och fokusera på långsiktiga resultat. Klarar du inte av att hålla dig från att tilta kommer du aldrig att bli en vinnande spelare i längden.

Du kan ju försöka bygga en rulle på bonusar. Sätt in lite pengar på en sajt med en bra bonus och fokusera enbart på att klara bonusen. Spela tight och ta inte några onödiga risker. Gör inte några häftiga "moves", tänk bara på att du ska klara bonusen. Gör om detta ett par gånger och ta sen ut dina från början insatta pengar. Vips har du en rulle att spela med som bara är "gratis" bonuspengar. Kanske kan du undvika att tilta bort dessa, kanske inte. Men det är nog din bästa chans.