Gå till innehåll

World Trade Center 9/11, konspiration?


murkarl

Recommended Posts

Bara en regelupplysning: Strider det mot forumets regler att kalla någon fittidiot?

 

Det mesta är ju blaj, men den där väcker en del intressanta frågor faktiskt.

 

En hel del som är "mystiskt" i det hela. Sedan finns det säkert andra förklaringar som är mycket bättre, istället för de som delvis läggs fram i den där. Att den där är något överdriven håller nog de flesta med om. Men är den HELT utan värde, som JEPoker vill framhålla?

 

Jag tror inte det. En jäkla massa saker runt omkring 9/11 som endera inte förklaras alls, eller så förklaras de jäkligt dåligt.

 

Ett exempel kan ju t.ex vara att husen kollapsade så fort. Varför? Bevisligen fanns ju brandmän på våningplanen i närheten av den våning planet krashade. Känns något skumt om det nu var en sådan våldsam hetta.

 

Däremot är väl förklaringen till DET snarare en eventuell coverup av brister i byggnaden eller dylikt, snarare än att någon apterat bomber där.

 

 

Även om dokumentären kanske är FÖR konspirationsteknisk till sin läggning, så väcker den ju onlekligen en del intressanta frågor. Tillräckligt mycket för att man inte ska kalla personen som postar tråden för "fittidiot".

 

Förmodligen försigår ingenting alls i denna värld som kan kallas konspiration. Alla de miljarder som går åt i diverse underrättelsetjänster och dylikt, de pengarna går nog oavkortat till massage.

 

Eller så försikommer faktiskt en hel del som vi aldrig kommer förstå eller få reda på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

off topic

 

ja har 8000 bilder från 9/11

riktigt intressant o kolla på o man får en annan bild av händelsen

har dock bara kollat på ty 4000 av dom

 

Vad är det för bild man får av händelsen?

 

En bild säger mer än tusen ord - Alltså mer än 8'000'000!

Inte fyskam!

 

Har någon sett Farenheit 9/11?

 

Då får man ju med en "bonusfilm" ang. Pentagon-kraschen (lite OT, finns redan en Pentagon-tråd) och det är klart man börjar fundera när dom visar bilder på att planet borde ha orsakat ett större "hål" i Pentagon etc. men ang. WTC:

 

Ett exempel kan ju t.ex vara att husen kollapsade så fort. Varför? Bevisligen fanns ju brandmän på våningplanen i närheten av den våning planet krashade. Känns något skumt om det nu var en sådan våldsam hetta.

 

Såg någon dokumentär (kommer ej ihåg vart eller vad den heter så jag som källa är opålitlig på alla sätt och vis!) ang. WTC var felbyggd. Den var byggd för att klara en viss hetta i händelse av brand men nu var den felbyggd (snålhet, inkompetens - vad vet jag!) och därför kollapsa WTC för att flygplanen gav i från sig en riktig varm hetta p.g.a. att bränsletankarna fatta eld och explodera/öka värmen dramatiskt.

 

Sen ett par frågor:

Vad jag har förstått det av vissa konspirationsfilmer så skulle det varit USA själv som orsaka dessa dåd.

 

Varför skulle dom ha gjort det? För att ha en anledning till att attackera teorristerna som ett land? Lättare att få folkets sympati?

 

Om USA gjorde detta tror ni att det finns någon som skulle offra sitt liv för USA och köra rakt in WTC? (kanske skedde per automatik)

Tror ni att ingen skulle ha avslöjat hela händelsen?

 

Ju fler som är involverade desto lättare kommer det ut. Jag tror inte (ifall det var USA som gjorde detta) att det bara är 2-3 personer som har planerat detta.

 

Nu har jag inte kollat på filmen då den var 1 timme och 20 minuter för lång så jag vet som sagt inte vad jag diskuterar förutom det gamla vanliga "9/11 didnt happen"-jabbadish!

 

MVH

//KF

- En opålitlig källa jämtemot alla Konspirationsfilmer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej dom var inte felaktigt byggda heller. Jetplan körde in i dom. Ingen byggnad klarar det.

 

Haha. Jo. Alla skyskrapor byggs med en viss marginal. WTC var byggda för att kunna stå emot ett jetplan.

 

Däremot var de här planen större än vad de var byggda för. Vilket iofs inte borde ha varit SÅ illa, dom borde ha klarat sig ändå. Nu är jag inte helt 100, men är tämligen säker på att ett av planen varit ganska länge i luften, och därmed inte borde haft så mycket flygfotogen i tankarna. Dessutom brann en våldsam stor mängd bränsle upp i själva kraschen. Testa att elda flygfotogen själv. Tror att du har svårt att få det att brinna i ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen ett par frågor:

Vad jag har förstått det av vissa konspirationsfilmer så skulle det varit USA själv som orsaka dessa dåd.

 

Varför skulle dom ha gjort det? För att ha en anledning till att attackera teorristerna som ett land? Lättare att få folkets sympati?

 

Det som konspirationsteoretikerna tror (och som inte är helt galet, vilket i sin tur är anledningen att teorierna lever kvar) är att det inte är "USA" som gör detta mot sig självt. Utan att det är en liten grupp som ligger bakom. Orsak? Som alltid, pengar och makt. Tanken skulle i sådana fall vara att se till, genom ett litet offer, att få mer makt och mer pengar. Genom att offra WTC till en minimal kostnad i pengar så får de möjlighet att styra folket mot något mål.

 

T.ex så har vi ju efter 9/11 sett USA ta över Irak. Det hade inte hänt utan 9/11. Vissa personer i USA har tjänat brutalt på det övertagandet, främst då vapenindustri och oljeindustri. GRYMMA pengar.

 

Att då offra ett minimum av folk för att få igenom det, tja, det är ju en billig investering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att då offra ett minimum av folk för att få igenom det, tja, det är ju en billig investering.

 

Sant. Men hur sjutton ska man få alla de människor som vet om det att hålla tyst?

 

Vad betalar man de människor som begår självmord? För att begå självmord på det sätt du påstår krävs det mer än pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att då offra ett minimum av folk för att få igenom det, tja, det är ju en billig investering.

 

Sant. Men hur sjutton ska man få alla de människor som vet om det att hålla tyst?

 

Vad betalar man de människor som begår självmord? För att begå självmord på det sätt du påstår krävs det mer än pengar.

 

Det finns tusen argument till, men det tjänar ingenting till att ta upp dessa, då IQ:n är en normalfördelad kurva.

 

Tänkte själv fortsätta med mina följdfrågor, tack ändå! Du gav ett par bra meningar till diskussionen ;)

 

1. Vem skulle vilja begå självmord för ett företag? Samt vem skulle vilja begå självmord när man "vet" resultatet? (Flera tusen döda)

 

Att terroristerna gör det (blir hjärntvättade till det?) för en "högre sak" kan jag "förstå". För Allahs skull eller vad det nu kan vara men en människa för ett företag? Kanske för att han lever ett riktigt kasst liv och får pengar för det som han sen ger till sin familj eller något, vad vet jag.

 

2. Hur ska man få alla människor att hålla tyst?

 

Jag tror inte det går!

 

Jag tror det var terrorister och inget annat!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att då offra ett minimum av folk för att få igenom det, tja, det är ju en billig investering.

 

Det finns tusen argument till, men det tjänar ingenting till att ta upp dessa, då IQ:n är en normalfördelad kurva.

 

Mmm, mycket bra argumentationsteknik min kära Watson.

 

Jag är inte en av dem som hävdar att den här filmen har rätt. Jag säger bara att den väcker en del intressanta frågeställningar. (Ett par saker, men majoriteten är relativt dumma)

 

Läs om, läs rätt och lär dig sedan att möta argument med argument. Eller lär dig tänka! ;)

 

Att då offra ett minimum av folk för att få igenom det, tja, det är ju en billig investering.

 

Sant. Men hur sjutton ska man få alla de människor som vet om det att hålla tyst?

 

Genom att se till att antalet inblandade är ett absolut minimum. Som sagt, inte CIA som i sådana fall skulle kunna ligga bakom.

 

Sant. Men hur sjutton ska man få alla de människor som vet om det att hålla tyst?

 

Vad betalar man de människor som begår självmord? För att begå självmord på det sätt du påstår krävs det mer än pengar.

 

Man manipulerar människor. Det finns tonvis med villiga martyrer i mellanöstern. Man utnyttjar den källan. Gäller bara att plantera tanken på ett smidigt sätt. Dvs:

 

Rekrytera självmordsbombare som tror att de gör dådet för sin egen sak. Hitta en ledare som kan intala ett par naiva dumskallar att göra ett dåd för [insert cause here]. Ge dom medlen och luta dig sedan tillbaka och se din plan utvecklas.

 

Som sagt, inte en stor organisation, utan att en liten grupp. Inte direkt svårt att plantera en tanke, ser du sedan bara till att resurserna finns, tja, då gör ju de du lejt jobbet åt dig. Att hitta en självmordsbombare kan inte vara direkt svårt. Smäller ju folk mest varenda dag. Har du då en bra "plan" och lite resurser... tror du då det är svårt att leja någon?

 

Tänk.

 

Jag säger inte att det ÄR så. Säger inte att jag TROR det är så. Säger bara att det mycket väl SKULLE KUNNA vara så. Tänk dig en grupp ultrakonservativa kristna i USA. De känner att deras ideal hotas, att deras makt försvinner. Vem ska köpa deras vapen/olja/blaj och världen lever i fred? Vem ska stoppa islam? Dags att göra något för att få tillbaka "rätt" balans i världen.

 

Att få mer uppmärksamhet/människoliv än attacken vid 9/11 är inte möjligt. Inte på något sätt eller vis. I Irak har det dödats tio gånger fler människor... men inte har någon brytt sig? 9/11 dödade ett fåtal människor till en VÅLDSAM publicitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att då offra ett minimum av folk för att få igenom det, tja, det är ju en billig investering.

 

Sant. Men hur sjutton ska man få alla de människor som vet om det att hålla tyst?

 

Vad betalar man de människor som begår självmord? För att begå självmord på det sätt du påstår krävs det mer än pengar.

 

Det finns tusen argument till, men det tjänar ingenting till att ta upp dessa, då IQ:n är en normalfördelad kurva.

 

Tänkte själv fortsätta med mina följdfrågor, tack ändå! Du gav ett par bra meningar till diskussionen ;)

 

1. Vem skulle vilja begå självmord för ett företag? Samt vem skulle vilja begå självmord när man "vet" resultatet? (Flera tusen döda)

 

Att terroristerna gör det (blir hjärntvättade till det?) för en "högre sak" kan jag "förstå". För Allahs skull eller vad det nu kan vara men en människa för ett företag? Kanske för att han lever ett riktigt kasst liv och får pengar för det som han sen ger till sin familj eller något, vad vet jag.

 

2. Hur ska man få alla människor att hålla tyst?

 

Jag tror inte det går!

 

Jag tror det var terrorister och inget annat!

 

MVH

//KF

 

Mmmmm. Och det ena utesluter det andra?

 

Det är väl ställt bortom rimligt tvivel att det VAR "terrorister" som utförde dåden?

 

Det som är frågan är ju var de fick idén och medlen infrån. Var motivationen kom från.

 

Det är väl ingen som påstått att det var John Smith från Boeing som satt vid spakarna? Tror ni att det är SÅ simpelt det skulle gå till, då är ni i sanning naiva.

 

Nä. Nog är chansen ganska liten att det finns någon alternativ förklaring, men att helt och hållet skriva av den chansen, DET är idioti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem ska köpa deras vapen/olja/blaj och världen lever i fred? Vem ska stoppa islam? Dags att göra något för att få tillbaka "rätt" balans i världen.

 

USA exporterar ingen olja, de importerar.

 

Yttrandefriheten stoppar islam.

 

Vad är rätt balans? Det bestämmer marknaden.

 

9/11 dödade ett fåtal människor till en VÅLDSAM publicitet.

 

Jo, deras samhälle liknar vårt och därför blir det stor uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem ska köpa deras vapen/olja/blaj och världen lever i fred? Vem ska stoppa islam? Dags att göra något för att få tillbaka "rätt" balans i världen.

 

USA exporterar ingen olja, de importerar.

 

Yttrandefriheten stoppar islam.

 

Vad är rätt balans? Det bestämmer marknaden.

 

9/11 dödade ett fåtal människor till en VÅLDSAM publicitet.

 

Jo, deras samhälle liknar vårt och därför blir det stor uppmärksamhet.

 

Människor dör varje dag så detta är bara ett par tusen i ledet?? :?

 

Visst, i Afgahnistan (Eller Pakistan :? ) så dog ju en massa personer av den där jordbävningen och frös ihjäl då hjälp inte kom lika bra och snabbt som till skillnad mot Tsunamin.

 

Men det som skiljde Tsunamin från Afghanistan var ju att det fanns Svenskar inblandande och det gör stort i Medierna i Sverige.

 

De flesta människor säger att alla människor är likadana värda men när Svenskar är involverade för Svenskar så väger ju det över än andra nationaliteter. Sen tror jag att vi har samma ranking över alla Nationaliter och Religioner.

 

Hur tragiskt det än må låta så tror jag (återigen Tror) att vi i Västvärlden anser att människor i Västvärlden (Vi i USA och Sverige t.ex.) är mer värda alt. så är vi bara mer intresserade av dessa nationaliteter och därför kommer det ut så i Medierna det vi tycker är intressant.

 

Varför det är så vet jag inte men att människor från Asien är "mindra värda" tror jag har att göra med att de är tills nyligen okända för oss och Mellanöstern-människor är "mindre värda" så det är Terrorism orsak av ett fåtal muslimer och är man muslim så är man synonymt en Terrorist.

 

Ursäkta för OT!

 

MVH

//KF

 

PS. "Mindre värda" människor har nog, enligt mig, att göra med oförståelse och inte samma kännedom om andra människor och kulturer.

 

PS2. Det där med Ranking har inte bara att göra med Nationaliteter och Religioner utan ta ett Exempel: Om en person ska dö - Din Mamma eller en okänd Kines?

 

Ett till Exempel:

Vem ska dö av dessa personer och vem ska leva:

Bill Gates som betalar en massa miljoner dollar i Skatt (Genom försäljning, har en massa anställd, tullavgifter och en massa annat) och ger bort en hel del miljoner i bidrag till diverse hjälpande orginisationer som t.ex. Röda Korset eller ska den hemlösa på New Yorks gator dö som kostar samhället pengar och inte ger något till samhället?

 

(Jag valde USA då det var lättare att komma på någon som är ofantligt rik och mer hemlöshet där. För enkelhetens skull säg att dom bor i Sverige och betalar skatt där så att skatten betalas (eller betalas ut till den hemlöse) och påverkar statens ekonomi och i slutändan dig!)

 

OBS. Välj någon så jag får se vad ni väljer!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weee, svar!

 

Vem ska köpa deras

vapen/olja/blaj och världen lever i fred? Vem ska stoppa islam? Dags att göra något för att få tillbaka "rätt" balans i världen.

 

USA exporterar ingen olja, de importerar.

Vilket följdaktligen gör att de har allt att vinna på att kontrollera de länder där oljan kommer ifrån. Bättre att pumpa upp den själv och sälja, än att vara beroende av att andra säljer den. Hence: Vi måste få folket med oss för att kunna invardera.

 

Yttrandefriheten stoppar islam.

Huh? På samma sätt som den stoppar kristendomen? Fråga en kristen extremist vad han/hon anser.

 

Vad är rätt balans? Det bestämmer marknaden.

Heh. Jo. Och marknaden är masspsykologi. Alltså måste vi ha något som påverkar massorna rejält för att kunna få som vi vill. Bättre än 9/11 går inte att hitta vad gäller påverkan av amerikanska folket (och västvärlden i stort).

 

 

Alla dina "argument" är saker som talar FÖR en konspiration. Allt det som SKULLE kunna ligga bakom. Återigen, att avfärda det hela som "idioti" är naivt och idiotiskt. Det ÄR bara skitsnack. Men möjligheterna finns och är realistiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...