Baloos Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Är det här bra spelat av fi? Det är iaf de-facto standard där jag spelar så man börjar undra lite. Sätt fi på JTo. Preflop: Hero is CO with A:heart:, Q:spade:. 4 folds, MP2 calls, 1 fold, Hero raises, 3 folds, MP2 calls. Flop: (5.50 SB) J:spade:, J:club:, 2:diamond: (2 players) MP2 checks, Hero bets, MP2 calls. Turn: (3.75 BB) Q:club: (2 players) MP2 checks, Hero bets, MP2 raises, Hero calls. River: (7.75 BB) 7:spade: (2 players) MP2 bets, Hero calls. Final Pot: 9.75 BB Ett annat liknande spel men som jag verkligen inte förstår. Preflop: Hero is UTG+1 with A:heart:, A:diamond:. 1 fold, Hero raises, 2 folds, MP2 3-bets, 4 folds, BB calls, Hero caps, MP2 calls, BB calls. Flop: (12.50 SB) 8:diamond:, 6:diamond:, T:heart: (3 players) BB checks, Hero bets, MP2 calls $2 (All-In), BB calls. Turn: (7.75 BB) 5:diamond: (3 players, 1 all-in) BB checks, Hero bets, BB calls. River: (9.75 BB) 5:heart: (3 players, 1 all-in) BB bets, Hero calls. Final Pot: 11.75 BB Anta att fi sitter på tredjenöten, Kxs, på turn. Hur kan man tjäna ett bet på att bara ta syn här? Ändå får jag det här spelet emot mig precis hela tiden. Finns ju de som gör det när de sitter i position också. Nog för att jag är aggressiv men hur ska han få in 2 extra bets på river? Är det så dåligt som jag tror det är eller finns det situationer där det är rätt? Edit, snygga till lite. * Flytt till HA - QoS * Citera
Fido Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Det är så dåligt du tror. Var glad när tomtarna inte tar betalt. Så länge dom inte gör det så är det ju inte så farligt att dom drar ut. Drar han ut och "glömmer" att ta betalt, tja, då är hans spel i många lägen riktigt riktigt ruttet. Bara tacka och ta emot typ. Sista handen är ju en klassiker. Han väntar med att betta tills hans hans tappat ruggigt med värde. Tråkigt för honom att fiska in en sunk-hand om du reraisar honom på river med Axs eller TT..... Citera
Baloos Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 Tack Fido, det är lätt att man börjar tvivla när en spelare man markerat som "bra" gör ett sånt här spel. Citera
MrSmith Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 hand 1 - hans open-limp med JTo är väl knappast att anse som bra... men, nu när han väl är där han är med sin hand på floppen... hur borde han spela sin hand "bra" för att få ut maximal EV mot din troliga handdistribution anser du? Citera
Donner Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Tycker Fi spelade hand ett klockrent, förutom att han borde höjt innan floppen som först in. Citera
heybike Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Ser inget större fel på spelet i hand 1. Så spelar jag efter flop på FL 2/4 Fullbord. Möjligt att man ska spela hårt redan på flop när det gäller SH där Fi ofta spelar mer aggressivt utan J. Reraisar jag på flop med den brädan är det nästan automatbroms på turn och river, är min erfarenhet i alla fall. Citera
Baloos Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 hur borde han spela sin hand "bra" för att få ut maximal EV mot din troliga handdistribution anser du? Ja det är det jag undrar över men jag hade nog cappat floppen om han höjt där. Sen hade han inte fått in mer pengar på de andra gatorna än vad han nu fick men minst ett sB hade han nog dragit in. Jag tycker bara att väldigt många spelar sina starka händer såhär på floppen medans de glatt trummar på med missad AK eller drag. Nu hade han tur och jag träffa damen men jag hade iaf tagit synen om han höjt floppen och sen hade det gått likadant iaf. Synd att den här tråden hamnade i HH, det var inte min avsikt. Citera
heybike Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Om Q inte kommit på turn hade du väl betat ut turn också när han bara synar flop och inte betat ut om han trebeta flop? Citera
Baloos Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 Jag vet faktiskt inte, är rätt så förvirrad när det kommer till fixed Jag tycker bara att med den floppen så skickar man signaler om styrka hur man än spelar när man tar handen vidare till turn. Jag menar, han skulle ju höjt med ett lågt pocket, så varför inte med en triss i knektar? Men nu har jag fått lite att fundera över, kanske får börja checka turn lite oftare. Citera
heybike Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Men nu har jag fått lite att fundera över, kanske får börja checka turn lite oftare. Tror att det generellt är en dålig ide att sakta ner innan Fi visat att han har en bra hand. Citera
MrSmith Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 hur borde han spela sin hand "bra" för att få ut maximal EV mot din troliga handdistribution anser du? Ja det är det jag undrar över men jag hade nog cappat floppen om han höjt där. Sen hade han inte fått in mer pengar på de andra gatorna än vad han nu fick men minst ett sB hade han nog dragit in. Jag tycker bara att väldigt många spelar sina starka händer såhär på floppen medans de glatt trummar på med missad AK eller drag. Nu hade han tur och jag träffa damen men jag hade iaf tagit synen om han höjt floppen och sen hade det gått likadant iaf. Synd att den här tråden hamnade i HH, det var inte min avsikt. Överlag kan jag hålla med om att det slöspelas på tok för mycket till höger o vänster i FL. Men om det nånstans är korrekt så är väl hand ett ett ok val? AK/AQ borde ju vara en övervägande % av dina möjliga händer här, o du kommer att i stora drag dra dött. Om han är medveten om att du är aggro (om du nu är det) så kan det nog vara klokt att låta dig beta både träffar och missar på turn. Om det går in 4SB vardera på flop o du missar A eller Q på turn så kan jag inte tänka mig att du vill stoppa i mer pengar i denna pott utan read på att grabben är knäpp. Ja menar inte att du spelade handen dåligt... snarare att han spelade den helt ok. Tycker fö att turn oftast är den gata som är trixigast i HU potter mot bra/svårlästa spelare. Behöver man ett gratiskort eller är man knäpp som checkar bakom? just möjligheten att han kan sitta på ett PP lika väl som Jx försvårar ju detta avsevärt på turn. Citera
Recommended Posts