Gå till innehåll

Söker bra "tjejserier"


Myssion

Recommended Posts

Mjo manga lär ju vara det absolut sämsta om man vill ha en vettig kvinnlig förebild till sin dotter...

Om man inte vill att dottern ska göra karriär med att sälja sina trosor på japanska ebay liksom.

 

Snälla, det finns väl olika sorters Manga. Vet inte vad du läst/tittat på men det riktades nog inte mot barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till biblioteket och prata med dem om du vill ha böcker. De har ju oftast även serietidningar att låna ut. Bibliotekarier är en outnyttjad resurs, alltid när jag letat efter olika changrar må vara hur udda som helst har de alltid lett in mig på rätt spår, eller skickat mig vidare till någon som kan något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[att Finn är föräldralös] hade jag också missat... När berättas det?

 

Flera olika gånger... i en serie stöter man på ursprunget till såväl Finn som spöket Bob Antigone (tror jag att han heter) på en ö plågad av svälten. Klara semiadopterar helt enkelt Finn och han tar själv på sig ansvaret för yrhättan Fiffi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är stora bröst dålig kvinnosyn?

"Pappa pappa, kan du betala min bröstförstoring?"

 

Allt som behöver sägas :)

 

Vill hon förstora brösten så får hon ta från sina egna pokervinster. ;)

 

Seriöst, förstorar man brösten för att man har dålig självkänsla/självförtroende, eller för att man har exponerats för allt för mycket manga...? Och pokerspel leder per automatik till missbruk, det vet vi ju alla. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock kan man generalisera lite och säg att merparten av det som översätts till svenska/engelska inte har den målgrupp som Myssion efterfrågade.

 

Ok, om målgruppen är 1 år, men inte om det syftas på barn upp till 12 år.

 

Var ju inte så jättetydlig i min första post, så jag förtydligar: Jag är ute efter allt från Molly Mus som man kan läsa för henne när hon är 1 år till sådant hon kan läsa själv när hon är 13 år. Japp, det gäller att ha framförhållning... :) Sen får hon ju naturligtvis själv bestämma vad hon vill läsa i slutändan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, förstorar man brösten för att man har dålig självkänsla/självförtroende, eller för att man har exponerats för allt för mycket manga...?

 

OT: Eller av den tredje anledningen; för att man vill ha större bröst, trots bra självkänsla/självförtroende?

 

OnT: Jag tycker inte att man måste läsa böcker med flickor i huvudrollerna bara för att man har ett flickebarn. Bröderna Grimms sagor duger åt alla barn (även om man får sortera bort originalversionerna med dess bitvis våldsamma och morbida inslag när målgruppen är väldigt små barn).

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag är en varulvsunge - eller raka ditt kön, ungjävel!

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen får hon ju naturligtvis själv bestämma vad hon vill läsa i slutändan.

 

Generöst!

 

Ja, jag är allt en snäll pappa jag! :P

 

Tyckte det var lika bra att poängtera, så att inte någon drygpelle skulle kommentera "jaha, så du tycker att det är du som ska bestämma vad din dotter ska läsa/göra som en annan Sports Mom's & Dad's". Konståkningsmamman där är ju verkligen ett skräckexempel. Lite OT, men faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Eller av den tredje anledningen; för att man vill ha större bröst, trots bra självkänsla/självförtroende?

 

Japp, det är inte bara killar som kan vara stora-bröst-fetishister.

 

OnT: Jag tycker inte att man måste läsa böcker med flickor i huvudrollerna bara för att man har ett flickebarn. Bröderna Grimms sagor duger åt alla barn (även om man får sortera bort originalversionerna med dess bitvis våldsamma och morbida inslag när målgruppen är väldigt små barn).

 

Naturligtvis måste det inte vara flickor i huvudrollerna, men en viss balans tycker jag är bra, så att man inte bara får lära sig att pojkar gör saker medan flickor har kjol och mest är gulliga. Nu lär man ju sig om världen från andra ställen än barnböcker också, t.ex. från sina föräldrar, så det är ju inte så att det är kört och att hon kommer att bli en hushållerska om man bara läser Tintin för henne. Äsch, du fattar säkert vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, förstorar man brösten för att man har dålig självkänsla/självförtroende, eller för att man har exponerats för allt för mycket manga...?

 

OT: Eller av den tredje anledningen; för att man vill ha större bröst, trots bra självkänsla/självförtroende?

 

Ja, det lär ju hända riktigt ofta.

 

"Hej, jag heter Lotta och är en tjej med gott självförtroende! Nu ska jag ta en sväng till farbror skalpell och pröjsa 50k för att operera min friska kropp. Synes i Brynäs! "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej, jag heter Lotta och är en tjej med gott självförtroende! Nu ska jag ta en sväng till farbror skalpell och pröjsa 50k för att operera min friska kropp. Synes i Brynäs! "

Skulle ju exempelvis kunna vara tämeligen rationellt för en modell att göra något sånt ingrepp utan att det har med självkänslan att göra. Sen vet jag inte om ren fåfänga/uppmärksamhetsbehov behöver korrelera med risig självbild. Känns inte som det spontant.

 

Vi har ju andra ingrepp på friska människor som inte lika självklart anses ha med dålig självbild att göra. Exempelvis tatueringar, kosmetisk korrigering av ärr, mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, förstorar man brösten för att man har dålig självkänsla/självförtroende, eller för att man har exponerats för allt för mycket manga...?

 

OT: Eller av den tredje anledningen; för att man vill ha större bröst, trots bra självkänsla/självförtroende?

 

Ja, det lär ju hända riktigt ofta.

 

"Hej, jag heter Lotta och är en tjej med gott självförtroende! Nu ska jag ta en sväng till farbror skalpell och pröjsa 50k för att operera min friska kropp. Synes i Brynäs! "

 

Som jag skrev ovan så kan man ha en stora-bröst-fetish, alltså att man verkligen gillar och nästan tänder på att själv ha stora bröst, utan att det har med självbild eller dyl. att göra. Man kan även tända på gummistövlar utan att ha dåligt självförtroende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej, jag heter Lotta och är en tjej med gott självförtroende! Nu ska jag ta en sväng till farbror skalpell och pröjsa 50k för att operera min friska kropp. Synes i Brynäs! "

Skulle ju exempelvis kunna vara tämeligen rationellt för en modell att göra något sånt ingrepp utan att det har med självkänslan att göra. Sen vet jag inte om ren fåfänga/uppmärksamhetsbehov behöver korrelera med risig självbild. Känns inte som det spontant.

 

Jo, för en del som vill göra karriärer på sina bröst kan det väl stämma. Tänkte faktiskt lägga in det som brasklapp i mitt tidigare inlägg med orkade inte. :P

 

Vi har ju andra ingrepp på friska människor som inte lika självklart anses ha med dålig självbild att göra. Exempelvis tatueringar, kosmetisk korrigering av ärr, mm.

 

Korrigering av "defekter" är väl inte direkt jämförbart med bröstförstoringar. Att "bara" ha en a- eller b-kupa är knappast något som gör att folk hajjar till på samma sätt som ett fett ärr i ansiktet gör. Om någon däremot skulle lägga 50k på att korrigera ett mindre ärr på sitt lår, då skulle jag tro att det även i detta fall berodde på dåligt självförtroende/självkänsla.

Tatueringar är ju ändå generellt sett billigare och ofarligare än bröstförstoringar, men visst har jag ändå en viss uppfattning om tjejer med svanktatueringar och killar med tribals på arm och bröst. ;)

 

Som jag skrev ovan så kan man ha en stora-bröst-fetish, alltså att man verkligen gillar och nästan tänder på att själv ha stora bröst, utan att det har med självbild eller dyl. att göra. Man kan även tända på gummistövlar utan att ha dåligt självförtroende.

 

Det finns alldeles säkert, men de lär vara i rätt stor minoritet av alla som gör bröstförstoringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...