Bernt Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 En vanlig situation som jag vill ha hjälp hur man bör resonera. Motståndet är 2 relativt lösa spelare (50-60% flopp). Köra CB mot 2 lösa spelare när ett A faktiskt leder som ofta räcker för en syn enligt dom. ** Game ID 451654386 starting - 2006-03-15 20:53:10 ** Withams Road [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - dynas sitting in seat 1 with $43.30 - fiddz sitting in seat 2 with $25.90 - davyfun sitting in seat 3 with $51.94 [Dealer] - masen65 sitting in seat 4 with $14.75 - lofotfrode sitting in seat 5 with $17.38 - K-M-B sitting in seat 6 with $48.58 masen65 posted the small blind - $0.25 lofotfrode posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to K-M-B: , K-M-B raised - $1.50 dynas folded fiddz folded davyfun folded masen65 called - $1.50 lofotfrode called - $1.50 ** Dealing the flop: , , masen65 checked lofotfrode checked K-M-B checked Under dessa förutsättningar, värt att beta? Hellre beta med tex missad AQ där man har överkort som KJ slagen? Hur brukar ni aggera i liknande lägen? Citera
spyse Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Checka, 89 på floppen farlig att bluffa, har någon JT har han drag och du kommer inte få ut dom, QJ, inside och dom synar ner med den skulle föredra en flopp som Q22 att bluffa på istället mot sånna spelare.. Jag tycker det där är en dålig flopp mot loosa spelare eftersom man inte har en anning om va dom har, brukar för det mesta inte CB om jag inte känner mig verkligen säker på min hand. Citera
Verdi Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Jag betar ju alltid oavsett om jag träffat eller inte. Beta 3/4 pot. Du får förmodligen se både turn och river för de pengarna. Och ibland lägger de sig också. Slår de om på flop eller kommer ut och betar på turn så är det bara att lägga. Det måste ju vara bättre än att checka på flop och sen lägga om man inte klonkar på turn. Citera
Supertequila Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Att de ser 50-60% flopp säger ju inget om det här läget. Själv brukar jag se många floppar på cashgames också. Frågan som är viktigt är hur de har agerat på floppen tidigare. Lägger de sig vid motstånd på floppen om de inte träffat? Synar de en potbett för att se turnen och därefter foldar om du fortsätter betta? Checkraisar de utan träff på floppen eftersom de har läst dig och vet att du höjer med bara höga kort? När du vet svaret på de frågorna, då vet du hur du ska agera. Om du inte vet svaret, så är det 50-50 mellan bet eller check. Du kan betta för att försöka ta potten här eller få information om deras beteende på floppen. Du kan också checka för att spara en bet men riskera att hamna efter på turn. Citera
Recommended Posts