richardd Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Hmm nu var det igår jag lira den här handen kommer inte ihåg så mycket men bordstämning var väl som vanligt på ett NL50 bord. WeeM85 är väl helt okej, vanlig grinder, brukar se han rätt ofta vid borden. PokerOebb är en halvfisk har jag för mig, går nog lite minus pga av raken. Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Bro" Game ended 2006-03-14 12:33:34 GMT+01:00 Players: Bongi (EUR 13,15 in seat 1) Suitededge (EUR 56,25 in seat 2) Tinajsla (EUR 22,25 in seat 3) HERO (EUR 54,60 in seat 4) WeeM85 (EUR 66,40 in seat 5) PokerOebb (EUR 24,50 in seat 6) Dealer: Hero Small Blind: WeeM85 (0,25) Big Blind: PokerOebb (0,50) HERO was dealt: As - 3s Bongi Fold Suitededge Fold Tinajsla Fold Hero Raise (1,50) WeeM85 Call (1,25) PokerOebb Call (1,00) Ok kör en raise först in på knappen, brukar göra det med Axs ibland Flop Td - 7s - 8s WeeM85 Check PokerOebb Check Hero Bet (4,00) WeeM85 Call (4,00) PokerOebb Call (4,00) Mumma fin flop med färgdrag! Denna ska jag ta och kör ett vanligt cb Turn Td - 7s - 8s - 2h WeeM85 Check PokerOebb Check Hero Check Checkar ganska givet (?) bakom på turn River Td - 7s - 8s - 2h - Ac WeeM85 Bet (11,00) PokerOebb Fold Okej träffar esset och han slänger ut ett i runda slängar ett 70% av potten bet. Känns som att han vill ha betalt av esset. Möjligheten att han sitter med ett missat drag eller liknande är väl inte omöjligt, kommentarer? Citera
brut Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Chansen att han ska sitta med ett missat drag är nog liten. pga: -Dels statistiskt är det inte överväldigat. - Vissa dåliga färgdragskombinationer, liksom potentiella stegdrag lägger han nog efter din raise pre flopp. - Dessutom bluffar han inte alltid med sina missade drag. -I bland bettar han med drag händer på floppen(och speciellt om han är en sån som bluffar på river i det här fallet). Vilket gör att följande händer blir vanliga Han kan ha A med en bättre kicker men även 2-par, set, teoretiskt tom stege. Så du är nog slagen här. Fold Citera
richardd Postad 15 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2006 Tänkte typ likadant och hitta folden... Citera
Supertequila Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Jag vet inte... ganska svårt ändå. Jag håller med föregående resonemang, men kan även tänka mig ett annat, om Fi är en bra spelare som du har nämnt. Det spelet som du visade är ett typiskt dragspel. Höjningen före flopp betyder inget i och med att du sitter på knappen. Sedan höjer du floppen och checkar på turn. Det är väl ett typiskt dragspel by the books, d v s köpa sig en fri titt på rivern genom att höja floppen och checka rivern. Fi satte mycket riktigt dig och den andra spelaren på drag. Av esset förstod han att ni inte träffat draget och tänkte väl att du kanske skulle folda enbart ett par i Ess om han höjer kraftigt. Det som förstärker hans eventuella bluff är att han skjuter från första position vilket visar att han gärna går igenom två spelare med sin hand, vilket är tänkt att tyda på enorm styrka. Så för mig är det ett 50-50 läge att folda eller syna. Men som sagt svårt. Vare sig det är bluff eller inte så spelade han bra. Å andra sidan så kanske jag överanalyserar det hela och ger som vanligt för mycket cred åt motståndarens tanke- o analysförmåga, särskilt på den här nivån. Som en annan medlem så pricksäkert skrev i respons till mig i en annan tråd när jag hänvisade till en artikel av Lederer till stöd för mina argument: 90% av spelarna på de här borden har inte läst Lederer Citera
richardd Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Vad ska han ha lixom?syn. Han kan ha A med en bättre kicker men även 2-par, set, teoretiskt tom stege. Citera
hansolo Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 svårt läge, men de känns som att vi leder, om han inte har synat floppen med AK-AQ-AJ och sedan träffat A på river. Men ett missat färg-stegdrag och ett försök att köpa potten känns troligast. Citera
Recommended Posts