stenarn Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Turnering med 20 startande. Är nu 9 kvar och 4 får pengar. Är 2:a i chipcounten som ni ser. Seat 1: rkdb ($2,205 in chips) Seat 2: Bauzi x ($1,230 in chips) Seat 3: Waterman999 ($1,830 in chips) Seat 5: mffmange ($3,690 in chips) Seat 6: collyp85 ($6,675 in chips) Seat 7: TheBingoBoy ($3,260 in chips) Seat 8: HERO ($5,625 in chips) Seat 9: Mirandaj ($2,330 in chips) Seat 10: mrslot ($3,155 in chips) ANTES/BLINDS Bauzi x posts blind ($75), Waterman999 posts blind ($150). PRE-FLOP mffmange folds, collyp85 folds, TheBingoBoy folds, Tre foldar fram till mig, jag plockar upp As/Ks och höjer upp det: HERO bets $425, Får 2 syn av spelarna precis bakom mig: Mirandaj calls $425, mrslot calls $425, 2 st till foldar var på en tredje shortstack skjuter all-in. rkdb folds, Bauzi x folds, Waterman999 bets $1,680 and is all-in Det är 2 st bakom mig kvar att agera som synat min raise och ingen av dem har särskilt djupa stackar: 1905 respektive 2730. I potten ligger det 3180. Vad gör jag? Citera
NeutroN Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 all in!! tycker jag.. isolera dig mot all in snubben. Tror ingen av dem bakom har dig slagen möjligen ett lägre par Citera
serenity Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Jag säger samma sak, all in för att isolera mot de andra. Fold finns förstås inte alls. Citera
stenarn Postad 15 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2006 Tänkte likadant jag och tryckte in. Men hur ska man resonera vad de andra 2 efter mig kan ha för händer? Citera
Hjort Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Jättetryck, det är ju extremt sällan du behöver vara rädd för synarna bakom dig. Om ett eller två underpar synar så är det ju inget problem. Shortstacken kan ju visserligen ha AA/KK, men mot alla andra händer tjänar du ju schyssta pengar. Särskilt när du har så här mycket extramarker så är det ju riktigt ansvarslöst att inte använda dem till något. Citera
Supertequila Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 All in. Din höjning är en vanlig höjning som inte säger mycket om din hand så förmodligen hade synarna efter dig reraisat med AA, KK, QQ, JJ och AK. Därför sitter de förmodligen inte på så starka händer. Genom en all in får du deras pengar med i potten mot shortstacken (dead money), och för att de ska syna en all in från dig (som täcker dem och kan ta ut dem från turneringen) krävs just så starka kort som jag nämnde ovan, som de förmodligen inte sitter på i och med att de bara synade. Dessutom kan de inte syna med mellanpar och lågt par i och med att de förmodligen är uppe mot 3-4 överkort. De kan inte heller syna med AQ, AJ, KQ, KJ i och med att de vet att de förmodligen är dominerade av dig eller shortstacken. Kvarstår således suited connectors 10 och neråt som de inte synar en all in med 2 tidigare inblandade med om inte de är totala maniacs, vilket de inte borde vara i o m att det har kommit så långt i turneringen. Citera
Djens Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Det där med att folk inte "kan" syna stämmer bra i teorin, men i praktiken så händer det bra mycket som inte "kan" hända. Man kan aldrig anta att alla spelar perfekt. Som tur är/olyckligtvis Citera
Supertequila Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Djens - Om bara folk förstod hur rätt du har. Jag får använda min vän Hellmuth bevingade uttryck: If there was no luck, I would probably win them all. Citera
Cyntax Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Instämmer me de andra -> ALL-IN. Men vad är inköpet? -Varför är det så viktigt? -Jo, risken att du ska få med någon av de två bakom dig är självklart mycket större om inköpet är 1-5$/€... är inköpet 20 eller mer risken för nyfikna tittare mindre. Självklart leder du pre-flop (tror jag), men vill du ha syn av 87s och KQo? Det kommer du att få på inköp under 5$€. Men egentligen, eftersom vi är övertygade om att du är i ledningen så... vill vill vi ju ha med dom två sista i potten också! Citera
stenarn Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Instämmer me de andra -> ALL-IN. Men vad är inköpet? -Varför är det så viktigt? -Jo, risken att du ska få med någon av de två bakom dig är självklart mycket större om inköpet är 1-5$/€... är inköpet 20 eller mer risken för nyfikna tittare mindre. Självklart leder du pre-flop (tror jag), men vill du ha syn av 87s och KQo? Det kommer du att få på inköp under 5$€. Men egentligen, eftersom vi är övertygade om att du är i ledningen så... vill vill vi ju ha med dom två sista i potten också! Inköpet låg på $10 fick trots det syn av en A/Q bakom mig när jag gick all-in. shortstacken hade J/J så det hade varit en schysst coinflip ifall den sista hade låtit bli att lägga sig i Citera
Supertequila Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Egentligen hade du inte coinflipp då en av dina outs var hos AQ-snubben, oberoende av om han hade synat eller inte. Jag antar att JJ tog hem potten och AQ blev shortstack. Citera
Benganiolo Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 SS går all-in bara för att få bort alla andra aktörer från kakan.... STÅ UPP POJK! Citera
vetgirig Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Självklart så skall du gå all-in i detta läget. Även om motparten har JJ så har du definitivt pottodds och syna - en all-in skrämmer då bort mellanpar som borde inse att de är fullständigt dominerade av ett högre pocket-par. Att en efter dig synar med AQ när du har AK och den tredje har JJ är inget problem. Kommer A eller K så vinner du. Även om du inte vinner huvudpotten så är du storfavorit att vinna sidopotten. Så det är för din del bara bra om AQ synar dig i detta läget; för vinner du sidopotten tar de ut en motspelare och gör att du får tillbaka en del av det du förlorar på att inte vinna huvudpotten. Det ser jättebra ut för dig preflopp. Sedan om en Q träffar så är det inte så kul. Men man får inte tveka om man får chansen att gå all in med AK mot AQ preflopp. Citera
stenarn Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 tyvärr så dök en Q upp på turn. Citera
Recommended Posts