Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game: 147911983: Table: Damned Ladies

Normal Table No Limit 1.00/2.00

Rake: 3.00

Seat: 1 Lord-Flop

Seat: 2 Saksen (Dealer)

Seat: 3 10000

Seat: 4 Nidot

Seat: 5 Bankirn

Seat: 6 SUaceKing

------------------

OpeningBetRound

------------------

10000 : Posts small blind 1.00

Nidot : Posts big blind 2.00

Bankirn : Folds

SUaceKing : Calls for 2.00

Lord-Flop : Calls for 2.00

Saksen : Folds

10000 : Calls for 1.00

Nidot : Bets 6.00

SUaceKing : Went all-in 78.23

Lord-Flop : Folds

10000 : Calls for 78.23

Nidot : Went all-in 30.02

------------------

Flop

------------------

------------------

Turn

------------------

------------------

River

------------------

SUaceKing : Shows cards

10000 : Mucks cards

Nidot : Shows cards

------------------

Showdown

------------------

10000 [ AS, AH, 5D, 5C, JH - Two Pair ]

Nidot [ KH, KS, 5D, 5C, AS - Two Pair ]

SUaceKing [ AS, AC, 5D, 5C, KD - Two Pair ]

------------------

Result

------------------

10000 Mucked Cards

Nidot Showed Cards

Bankirn Mucked Cards

SUaceKing Showed Cards (Winning) 197.48

Lord-Flop Mucked Cards

Saksen Mucked Cards

------------------

Community Cards

------------------

[ 5D, AS, 7C, 8S, 5C ]

------------------

Players Cards

------------------

10000 [ AH, JH ]

Nidot [ KH, KS ]

Bankirn [ -, - ]

SUaceKing [ KD, AC ]

Lord-Flop [ -, - ]

Saksen [ -, - ]

Skulle jag folda KK med med min lilla stack som jag hade, eller var det en självklar syn? Kanske skulle höjt till 8 preflop men det har nog inte ändrat mycke

Självklart kan jag kanske borde tänkt att någon av dem har AA, men på ett sådan loose bord som jag satt på så vad jag väldigt tveksam på att en sådan hand låg på bordet.

Sen att esset faktiskt kom är ju helt otroligt då jag fick höra av en tredje person på bordet att han satt med A8. Dvs, 1 enda ess kvar i leken och det ska komma. :?

Postad

Hade jag spelat denna handen hade jag bettat mer än 3xBB pre-flop med flera limpers innan för att komma undan händer såsom just A8. Vidare så får du 2 st all-in efter din raise. Nu har jag ingen närmare information om dina motspelare, men hade du spelat på högre nivå borde fi sitta på riktigt starka händer för att gå all-in efter höjning ifrån dig i big blind. I detta fallet ser jag emellertid ingen anledning till att ens överväga annat än att gå all-in.

Det största felet som du gör är dock att inte fylla på efter att du fått din stack decimerad (eller gå in med maximum på bordet ifrån början). Se alltid till att ha minst maximalt inköp på bordet.

mvh Mended

Postad

Det där är en varning som betyder monster hand.

Först limpar han in och sen synar en allin, kan tänka mej att han synade ganska snabbt också.

Men de kan ändå vara svårt att lägga kungarna.

Jag kan inte ge dej ett definitivit svar efter som de alltid beror på va för slags bord det är och vilka som går allin, men jag kan säga så här. Jag lägger mej 70% av gångerna.

Tjena.

Postad

Det där är en varning som betyder monster hand.

Först limpar han in och sen synar en allin, kan tänka mej att han synade ganska snabbt också.

Tvärt om, han tog väldigt lång tid på sig. Hade även sett honom callat med väldigt dåliga kort på andra allin försök så var tveksam på ett monster.

Postad

100 % syn på all-in där, borde ju vara mycket tveksamt att han gick all in där med 78 dollar med AA och riskera att inte få något spel när där är 10 dollar i potten. Han borde inte ha AA och det hade han ju faktiskt inte heller. Bara otur inget att fundera på, bara att gå vidare och spela den likadant nästa gång nidot.

Postad
Jag tror att Rollin fet-markerade fel spelare. Han syftar på SUaceking..

Det gjorde han nog inte. En limp-re-raise är ett av de säkraste tecknen som finns på AA preflopp i hold'em, och en snabb limp-syn all-in är ju samma sak. Den grundläggande sekvensen är att någon först visare svaghet och sedan plötsligt visar stor styrka, oftast så är de då inte svaga.

Postad

Missade att det var trevägs action. Men jag är väldigt tveksam att en kille limpar på SB med AA med två andra limpare i potten, då slowspela AA i en fyrvägspott kan vara relativt svårt. Så AA var nog inte speciellt troligt på någon av de två snubbarna i det här fallet.

Postad
Hjort, Ja. Det var ju det jag syftade på. Suaceking var det som limp-raisade. Inte 10000 som fet-markerades i den ursprungliga posten.

Mended

Missade bara att få med Suaceking. Han skulle också ha varit med så klart.

kan tänka mej att han synade ganska snabbt också.

Nu förstår jag varför han tog sig sin tid, ja såg fel i HH'n. Trodde han satt på just AA inte AJ.

Jag tycker fortfarande att en fold nästan alltid är på sin plats i dessa situationer.

Postad

Sidofråga, varför limp-raisa med AA? Nu kan jag kanske inte så mycket NL teori, men det borde väl vara fördelaktigt att få med sig så få spelare som möjligt? Kanske inte så mycket som med AK, men ändå, risken finns ju att det callas hela vägen och så sitter någon där med tvåpar på en all rag flopp.

I och för sig, är man säker på att en höjning kommer så...

Postad
Sidofråga, varför limp-raisa med AA?

För att kunna göra ett större bet och hålla det rimligt, för att utnyttja överaggro spelare efter en, med mer. Generellt sett så är det inte ett särskilt lysande spel dock eftersom det ger upp för mycket information.

Nu kan jag kanske inte så mycket NL teori, men det borde väl vara fördelaktigt att få med sig så få spelare som möjligt?

I no-limit med en kraftfull hand som man kommer spela hårt postflopp så är det aldrig en bra idé att få många synare preflopp om det finns mycket pengar kvar att beta. Vad som händer då är att man får in 5-10% av stacken preflopp och sedan får möta den som floppat hårdast av 5 händer eller så, och det är ett scenario man väldigt gärna vill undvika. Generellt är det bättre att få en spelare för 30% av stacken än 5 för 8% av stacken.

AK vill absolut inte ha en hord synare i no-limit.