Gå till innehåll

FL - Tveksamt om 300 BBs kommer att räcka?

Recommended Posts

Postad

Jag börjar undra om 300 BB:s kommer räcka för att få upp mig ur denna svacka *snyft*.

Spelar FL $2/4 och det har gått bra, tills denna vecka..

Innan denna vecka

13735 händer, +4.11 BB/100

Denna vecka:

2544 händer, -7.70 BB/100 Totalt: -196 BBs

Ja, vad gör man? jag försöker analysera mitt spel efter varje förlustsession (har inte haft någon vinstsession denna vecka) och tycker varje gång att jag har fortsatt med mitt sedan tidigare vinnande spel och slutat så fort jag blivit surt uppgiven över att jag uppenbarligen inte får vinna längre för att inte riskera att tilta. Jag har då tagit en paus, och så på det igen med nya krafter för att åka på en ny förlustsession. Det känns så hopplöst ju. Men det är väl så det är i fixed limit träsket antar jag. Bara att lära sig leva med det och ha en fet jäkla bankroll och hoppas på att det vänder... nån gång. Eller, vad tror ni?

Postad

Spelar du vinnande vänder det, ingen tvekan om saken.

Kolla alla potter i pokertracker som du förlorat och se efter om du har haft oddsen med dig, rätt read på spelaren du mött osv.

Angående 300 BB's regeln så kanske den är uträknad för en "mer vinnande" spelare än vad du är (detta är jag inte helt säker på! :)) så för att du ska kunna spela stabilt med en acceptabel risk att gula kanske du ska öka den gränsen.

My 2 cents.

Postad

Undersök ditt spel så noga och ärligt du kan, det är det enda du kan göra något åt i vart fall.

Angående 300 BB's regeln så kanske den är uträknad för en "mer vinnande" spelare än vad du är (detta är jag inte helt säker på! :)) så för att du ska kunna spela stabilt med en acceptabel risk att gula kanske du ska öka den gränsen.

Rulle är ju inte riktigt relevant här, han hade ju inte direkt förlorat mindre mo haft mer pengar.

Postad

Rulle är ju inte riktigt relevant här, han hade ju inte direkt förlorat mindre mo haft mer pengar.

Nej absolut inte (om nu inte det faktum att vår hjälte förlorat en stor del av sin rulle gör att han spelar sämre vilket vi dock antar att det inte gör).

I första posten så frågar ju trådskaparen i princip om 300 BB's verkligen räcker för att täcka upp dom stora svängningarna han upplever och mitt svar var en (av säkerligen flera) möjliga anledningar till att det går som det går.

Som sagt så är jag inte helt säker på detta då jag inte satt mig in så väl i uträkningar av bankrullekrav men jag tycker det är rimligt att man behöver en större rulle om man kanske bara är en marginellt vinnande spelare.

Postad

Tack för era synpunkter!

Men 4.11 BB/100 räknas på 2+2 som ohållbart i längden... även på $2/4. Kanske att en extremt bra spelare kan komma upp i 3.5 eller 4.

Så att jag bara skulle vara en "marginellt" vinnande spelare tycker jag det är för tidigt att säga. Jag behöver nog komma upp i minst 50000 händer för att få en bättre bild av var min riktiga nivå ligger.

300 BBs kravet borde väl komma ifrån det klassiska 1 BB/hour uttrycket va? alltså ungefär 2 BB/100 händer?

Postad

Kan väl tillägga att jag fortfarande har kvar ungefär 500 BB i rullen men att jag känner mig lite osugen att spela bort dem också om det ska fortsätta i samma löjligt rasande takt nedåt.

Postad
300 BBs kravet borde väl komma ifrån det klassiska 1 BB/hour uttrycket va? alltså ungefär 2 BB/100 händer?

Det har inte så mycket med någonting alls att göra, Mason Malmuth använde en undermånlig modell för att beräkna det och en av parametrarna var väl en win-rate i den trakten.