Gå till innehåll

NLT - Set blir troligtvis 2:nd best på turn, hur agera?


Recommended Posts

Min första HH treat me nice :shock:

 

Jag anses nog som en ganska aggressiv spelare vid bordet. Men de gånger jag blivit nersynad har jag haft stål. Fi är en sold spelare som inte gör bort sig. Spelar bra helt enkelt.

 

#Game No : 2933141147

***** Hand History for Game 2933141147 *****

$25 NL Texas Hold'em - Monday, March 13, 15:49:18 EDT 2006

Table Table 36581 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: Jag ( $62.15 )

Seat 2: valmand05 ( $21.20 )

Seat 3: smilinsteve ( $13.95 )

Seat 1: Schmock ( $45.40 )

Seat 6: ms_sandi ( $0.60 )

smilinsteve posts small blind [$0.10].

akimp posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Jag [ 7c 7h ]

ms_sandi calls [$0.25].

Schmock calls [$0.25].

valmand05 folds.

smilinsteve calls [$0.15].

Jag raises [$0.75].

ms_sandi is all-In [$0.35] Bryr mig inte om honom eftersom han inte har några dollar kvar

Schmock calls [$0.75].

smilinsteve folds.

 

Pot: ca 3 dollar

 

Varierar preflop spelet med låga pockets, i detta fall höjer jag. Ibland brukar jag enbart syna. Kanske borde jag höjt mer?

 

 

** Dealing Flop ** [ Tc, 7s, 8s ]

Jag bets [$2].

Schmock calls [$2].

 

Pot : ca 7 dollar

 

Träffar settet men floppen är väldigt farlig, både färgdrag och stegdrag ute. Ganska säker på att Fi jagar något utav dom. Eftersom Fi enbart synar. I fall han hade haft TP hade han troligen höjt för att skydda sin hand. Samma med två par. Var betten för liten?

 

** Dealing Turn ** [ Jh ]

Jag bets [$4].

Schmock raises [$8].

 

J är I princip sämsta möjliga kort, bara en 9:a till stege. Det är här jag blir osäker ska jag enbart checka för sedan syna i fall han betar ihop om att klonka kåken? Nu betar jag halva potten för info och får en min raise, känns verkligen som om att han har stege. Vad skulle han synat med preflop? A9, K9, Q9, J9 och 96 är väl heller inte omöjligt.

 

Känns som om jag fått med det viktigaste, synpunker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop, varför meshöja? Om du ska höja så skulle jag betta 1,5$ till 2$. checka funkar preflop, men att meshöja känns just mesigt och halvdant.

 

Flop, dragvänlig bräda där du ev kan vara slagen redan av stege eller högre set. Skulle ändå potta.

 

Turn, äckligt kort som gör det svårt. Jag hade nog gjort som du och testat vattnet genom att betta. När han minraisar så är du förmodligen slagen just nu av stegen, men du får fina odds för att dra till kåken (sen så har jag ett personligt agg mot folk som minraisar). Syn

 

Ett problem på turn är att om din motståndare verkligen spelar solid poker så borde han inte minraisa med stegen. Det är 4$ för dig att syna i en pott på 19$ (7+4+8).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop, varför meshöja? Om du ska höja så skulle jag betta 1,5$ till 2$. checka funkar preflop, men att meshöja känns just mesigt och halvdant.

 

Känns lite väl att dra till med 8 ggr BB, 6 håller jag med om.

 

Flop, dragvänlig bräda där du ev kan vara slagen redan av stege eller högre set. Skulle ändå potta.

 

Ja, beta pot känns bra lite mesigt med 2.

 

Turn, äckligt kort som gör det svårt. Jag hade nog gjort som du och testat vattnet genom att betta. När han minraisar så är du förmodligen slagen just nu av stegen, men du får fina odds för att dra till kåken (sen så har jag ett personligt agg mot folk som minraisar). Syn

 

Samma här och min betar faller i samma kategori. Syn efter fjutt raise är ganska givet helt klart. Är check syn helt fel för att om jag inte träffar minimera min förlust? Samtidigt vill jag ju maximera i fall jag klonkar däräv så är ju en bet bättre. Om vi säger att han raisat till runt 10-12 en mer normal raise. Då hade ju check syn varit bättre enligt mig eller?

 

Ett problem på turn är att om din motståndare verkligen spelar solid poker så borde han inte minraisa med stegen. Det är 4$ för dig att syna i en pott på 19$ (7+4+8).

 

Sant, han kändes bra helt enkelt, spelade mot honom ett bra tag. Som sagt han gjorde verkligen inte bort sig förutom i det här fallet. Lade inte märke till min raisar från hans sidan annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att du signalerar svaghet med din mes bet på turn. Inte alls omöjligt att han kan ha ett tvåpar eller kanske t.om. ett par han tror är stål. I vilket fall har du utmärkta odds att syna turn, sen får du omvärdera river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte riktigt förstå vad du vill ha ut genom bet på turn. Check - syn. På river check syn eller checkfold lite beroende på. Finns inget vekt i att checka på turn. Det enda bet på turn leder till är att han lägger tior och knektar, och att han synar/höjer med en stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte riktigt förstå vad du vill ha ut genom bet på turn..

 

Han vill ha informtaion om var han står.

 

Check - syn. På river check syn eller checkfold lite beroende på. Finns inget vekt i att checka på turn. Det enda bet på turn leder till är att han lägger tior och knektar, och att han synar/höjer med en stege.

 

Om du checkar så kommer de flesta bra spelare höja och då har du ingen aning om det är en bluff eller om han verkligen har stegen.

 

Edit: Sen har man så mycket som 10 outs för att slå stegen och vill du ha betalt för dessa gånger så är en bet bra eftersom det är svårt att få in mycket pengar på turn om det blir ett par på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du checkar så kommer de flesta bra spelare höja och då har du ingen aning om det är en bluff eller om han verkligen har stegen.

 

Edit: Sen har man så mycket som 10 outs för att slå stegen och vill du ha betalt för dessa gånger så är en bet bra eftersom det är svårt att få in mycket pengar på turn om det blir ett par på bordet.

 

Men om jag nu spelar som jag gjorde och Fi drar en "normal" raise till 10-12 dollar. Då har jag knappt några odds att syna hans bet. Visst en hel del implicita eftersom stackarna är djupa. Check/syn så kommer jag kanske undan med 7 dollar, bet/syn kan kosta upp til 16 dollar. I detta fall så gick det ganska bra med en bet. Det enda jag vill är ju att se sista kortet i hopp om att klonka kåken. Svårt det där.

 

Här kommer resultatet i alla fall:

jag calls [$4].

** Dealing River ** [ 9h ]

jag checks.

Schmock bets [$5].

jag calls [$5].

Schmock shows [ Qc, 9d ] a straight, eight to queen.

jag doesn't show [ 7c, 7h ] a straight, seven to jack.

ms_sandi shows [ Qd, Th ] a straight, eight to queen.

Schmock wins $29.30 from side pot #1 with a straight, eight to queen.

ms_sandi wins $0.98 from the main pot with a straight, eight to queen.

Schmock wins $0.97 from the main pot with a straight, eight to queen.

Game #2933141384 starts.

 

Rivern gav en färdig stege på bordet därav syn på hans mes bet. Tack för alla svar. :heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...