cazacu Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 hejsan, jag ska göra en mkt enkel grej nu här hemma. tänk er Cellerna : A1 och A2 jag vill att när jag skriver in en siffra i A2, så skall det plussas på i A1. borde jag då inte skriva såhär i A1's cell : =SUMMA(A1+A2) ? men det blir fel, något error om cirkelreferens, man kanske skall skriva annorlunda, kan ni hjälpa mig? Citera
MrPrytz Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Testa =SUMMA(A1:A2) samma sak, men kankse funkar? mvh Citera
Kotoryu Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Skrev först ett svar. Läste sedan igen vad du skrev. Vad menar du egentligen? Självklart kan du inte visa summan av A1 och A2 i cell A1. Citera
crillux Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Vad Kotoryu menar är alltså att du inte kan skriva in ett värde i samma cell som du skriver formeln i, det fungerar inte. Om du skriver "SUM(A1:A2)" i A1, så kan du ju inte skriva något annat i A1 (t ex ett värde) eftersom du då skriver över formeln... Citera
Recommended Posts