badbabyboy Postad 13 Mars , 2006 Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 ,, gått från 300 till 1700 dolllar på en månad,, spelade vågat med tanke på min bankrulle då jag följde mallen.. 600 * BB just för att öka rullen upp till 1000 å spelar nu 0.25/0.50,, saken är den att (detta har också hänt förut) att jag kan ha loosing sessions på hela veckor när jag fölrorar ca 750 dollar på en vecka ,, o det skumma är,, jag har ingen aning om vad jag gör för fel!!!,, det handlar lixom inte ens om utdragnigar,, ända skillnaden jag märker är att jag ser nötter överallt och kanske på det sättet inte vågar betta ut mina starka händer,, grejjen är att ofta gör jag rätt när jag fegar o synar ner mina låga kåkar mot ngn som slowplayat AA o träffat kåk,, känner ngn igen detta och kommit underfund med vad som gör att man spelar dåligt,, det är absolut inte tilt då jag spelar fegare än vanligt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 13 Mars , 2006 Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 Jo du är inte ensam alla pokerspelare är med om samma sak i början. Man kanske är ganska duktig, men samtidigt väldigt våghalsig och kommer in i en bra period, sen börjar det gå lite sämre samtidigt som man börjar tvivla på sig själv, med all rätt, eftersom man inte är så erfaren. Så mitt tips är att ta en liten paus från pokern, kom tillbaka, spela lägre nivå tills du får tillbaka självförtroendet och vågar betta fast du inte har nötterna. A Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 13 Mars , 2006 Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 spela kortare sessioner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdis Postad 13 Mars , 2006 Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 Jo du är inte ensam alla pokerspelare är med om samma sak i början. Man kanske är ganska duktig, men samtidigt väldigt våghalsig och kommer in i en bra period, sen börjar det gå lite sämre samtidigt som man börjar tvivla på sig själv, med all rätt, eftersom man inte är så erfaren. Så mitt tips är att ta en liten paus från pokern, kom tillbaka, spela lägre nivå tills du får tillbaka självförtroendet och vågar betta fast du inte har nötterna. A Instämmer, går ner någon nivå. Ökad självkänsla är mycket värt i poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 13 Mars , 2006 Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 loose = lös lose = förlora Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plala Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 känner ngn igen detta och kommit underfund med vad som gör att man spelar dåligt,, det är absolut inte tilt då jag spelar fegare än vanligt.. Det verkar som om du faktiskt själv kommit underfund med en orsak till att det går sämre. Spelar du fegt så spelar du dåligt eller i allafall sämre. o det skumma är,, jag har ingen aning om vad jag gör för fel!!!,, det handlar lixom inte ens om utdragnigar Utgången i poker bestäms av slumpen. Otur handlar inte bara om utdragningar. Det kan även komma långa streaks där man t. ex. får sämre starthänder, får flera bluffar synade än vanligt och hamnar på fel sida i många marginella situationer. Det handlar om att lära sig att spela rätt oavsett utgången. Jag tror att upp och nedåtsvingarna mycket beror på slumpen och att du inte spelar så bra som du tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 Utgången i poker bestäms av slumpen. Otur handlar inte bara om utdragningar. Det kan även komma långa streaks där man t. ex. får sämre starthänder, får flera bluffar synade än vanligt och hamnar på fel sida i många marginella situationer. Det handlar om att lära sig att spela rätt oavsett utgången. Jag tror att upp och nedåtsvingarna mycket beror på slumpen och att du inte spelar så bra som du tror. Bra att du skriver detta, för det är nåt som många verkar glömma. Ibland kan man backa ett gäng inköp utan att man egentligen kan sätta fingret på vad som hände. Oflyt i tajmingen, ovanligt kompetent motstånd, dåligt med träffade floppar m.m. är vanligtvis en stor del av förklaringen till detta fenomen. Detta är något som händer alla. Om man däremot läser poster på det här forumet så verkar det som att alla som backar ett inköp eller tre en dag har råkat ut för femtioelva enoutare och diverse riggar, för om inte dessa utdragningar skulle hända skulle de ju självklart ha fetingplussat precis varje dag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts