Gå till innehåll

Vad är 24hPoker aktien värd?


Zyr

Recommended Posts

men är du sugen på att köpa drygt 1000 aktier för 190 kr så kan du gärna skicka ett PM så ska jag ordna en deal som säljaren tycker är bra och som du tycker är bra.

 

ok, jag köper. Stå för sitt ord nu eller sluta baissa.1000 st för 190 kr/st

Jag misstänketr att du fortfarande är bitter för att du inte har köpt på dig och bara snackar. Men om du är seriös så PMa och jag tar ledigt från jobbet. Detta erbjudande gäller naturligtvis alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ok, jag köper. Stå för sitt ord nu eller sluta baissa.1000 st för 190 kr/st

Jag misstänketr att du fortfarande är bitter för att du inte har köpt på dig och bara snackar. Men om du är seriös så PMa och jag tar ledigt från jobbet. Detta erbjudande gäller naturligtvis alla

 

Men kamma till dig, var fasen baissar jag??! :shock:

 

Jag varken haussar eller baissar 24hpoker. Eller var tycker du jag baissar? Säger jag någonstans här att 24hpoker är övervärderade och är värd 30 kr typ? Svara på det. Haussning och Baissning är för nybörjare som tror de kan styra aktiekursen genom att spamma om en aktie. Visst, det finna alltid någon som inte förstår bättre och fattar ett köp eller säljbeslut på något de läser på något forum, men i slutändan är ändå aktievärdering fundamentaldata som inte spelar någon roll om vad som skrivs på div forum.

 

Sen varför skulle jag vara bitter? Jag tror inte du förstår aktiemarknaden om du tror man sitter och är bitter för att man inte hängt på en aktie som gått bra. Jag har under tiden här jag inte haft 24hpoker varit ägare i Daydream för under 3 kr innan emissionen, varit ägare i Boliden, varit ägare i SSAB för 170 kr etc. Att jag inte behöll dem längre än jag gjorde kan jag vara mer bitter åt än att jag inte köpte 24hpoker, men de case jag hade på de aktierna var inga långsiktiga utan jag plockade hem korta vinster i dem då mina case var kortsiktiga.

 

Att gå och vara bitter i efterhand är oprofessionellt, ungefär som att gå och vara bitter över att ha torskat en stor pott för 6 månader sedan trots att man spelat hundratals liknande potter efter det.... Gjorde man en bedömning man ansåg rätt då så får man stå för den och bara för att resultatet inte blev som man trodde kan man inte vara bitter. Tror du att en aktieanalytiker som rekade sälj i Nokia för 6 månader sedan går runt och är bitter hela dagarna för att Nokia stigit 15% på 6 mån och sedan efter 6 mån då måste fortsätta reka sälj? Givetvis kan analytikern höja reken till köp. Vad många "forum analytiker wannabees" tror då är att analytikern krypit till korset och får erkänna sig besegrad... men comon!

 

Jag ska kolla upp intresset. Du behöver inte ta ledigt från jobbet, affären kan skötas per telefon. Dock har de tidigare köpt från inoff så finns det folk som köper högre kommer de givetvis fråga dem innan de säljer till dig. Det har under natten/gårdagen dykt upp högre köpkurser på inoff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

baller,

 

inte så många siter som finns, som ska kunna "spruta" ut nya skins.

Eller?

 

24hnetwork är hyfsat ensamma om detta.

 

Sen om man drar igång två turkiska, två japanska och två ryska kan du inte tro att det inte gynnar nätverket?

 

Eller?

 

Självklart inte två renodlade svenska, för det är ju tårta på tårta där är vi överens, men vi kanske inte ska generalisera skins och skins för den delen.

 

8-)

 

Håller helt klart med Baller om att det förmodligen snarare är negativt med oändligt antal skins.

 

Det behövs aktörer med ekonomiska muskler som kan annonsera utanför den existerande pokermarknaden för att nätverket ska kunna expandera. Se bara vad som hänt sedan Unibet "lämnade" B2B. Dom var i praktiken de enda som gjorde ordentligt med reklam i TV och kvällspress och fick in ny "fisk".

 

De mindre skinsen slåss sinsemellan och öser in bonusar, ngt som jag personligen inte ser som gynnande av sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

baller,

 

inte så många siter som finns, som ska kunna "spruta" ut nya skins.

Eller?

 

24hnetwork är hyfsat ensamma om detta.

 

Sen om man drar igång två turkiska, två japanska och två ryska kan du inte tro att det inte gynnar nätverket?

 

Eller?

 

Självklart inte två renodlade svenska, för det är ju tårta på tårta där är vi överens, men vi kanske inte ska generalisera skins och skins för den delen.

 

8-)

 

Håller helt klart med Baller om att det förmodligen snarare är negativt med oändligt antal skins.

 

Det behövs aktörer med ekonomiska muskler som kan annonsera utanför den existerande pokermarknaden för att nätverket ska kunna expandera. Se bara vad som hänt sedan Unibet "lämnade" B2B. Dom var i praktiken de enda som gjorde ordentligt med reklam i TV och kvällspress och fick in ny "fisk".

 

De mindre skinsen slåss sinsemellan och öser in bonusar, ngt som jag personligen inte ser som gynnande av sajten.

 

precis, just nu tävlar de bara om samma kunder, ingen vill slänga ut miljoner på att hämta "riktig" fisk eftersom fisken ändå kommer byta skin så fort dom ser en ny bonus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe

 

vi kan tvista i oändlighet. Jag har iaf kvar mina aktier, vissa andra har sålt, och ytterligare några andra köpte aldrig från första början.

 

Sen kan faktiskt b2b vara så iskalla och ringa upp alla stora sportsbettingkunder och erbjuda dem en plats på b2b för 2 %.

Bara för att få fisken.

Och egentligen strunta i om man tjänar pengar på dem eller inte.

 

Det skulle betyda mycket för både skinsen och nätverket.

 

Vem vet att de inte är ute nu och håvar?

Det har ju inte så mkt att förlora.

 

OM man nu skulle få in en spelare i Eurobet klass, vad skulle panelen hitta att hacka på då?

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade om den "generella uppfattningen" var att 24h var värd 190 kr nu... det är med den siffran jag har hävt ur mig siffrorna. Är den generella uppfattningen en faktor två så vill jag givetvis få tid på mig att justera mina siffror, jag erkänner villigt att jag inte hängt med..

 

vi ses på sviten, klubben eller CC till helgen? eller hittade du bara på ett vad som du ändå inte kommer att ingå? :roll: Fast jag vet inte om jag vågar träffa dig efter mattes varning.

 

;)

 

Jag är på Betssonkryssningen i helgen.

 

Ett förslag är att vi låter matteprof öppna ett konto på B2B som vi för över pengarna till. Vinnaren får lösenordet av Matteprof vid årsskiftet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag blåser liv i den här gamla tråden igen.

 

Daydream står i dag i 3.13.

 

Jag vill blanka. Kom med förslag på hur vi ska göra.

 

3.07 nu, snacka om ras.. från 8kr som mest ner till 3kr, riktigt synd man inte kunnat blanka.. men fortfarande är det i 24hpoker aktier:

 

3,07*91 = 279.37 när den handlas för 180kr inoff

 

 

frågan är om man ska köpa på sig lite 24hpoker aktier för att försöka sälja av dom om 2 månader för runt 240kr när fusionen blir av..

 

 

skulle gissa på att daydream ligger runt 2,5kr i sommar.. köper man 24hpoker nu får man den för 2kr.. 25% uppgång..

 

men några större uppsidor än det tror jag inte längre existerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, jag tar gärna en kort position i 24h-aktier.

 

Låt oss ha 190 kr som riktvärde. För varje krona som aktien betalas över 190 så får du en tusenlapp av mig, för varje krona under 190 får jag en tusenlapp av dig, avstämningsdag den 1 januari 2007.

 

Ligger man back så har man rätt att kliva av under tiden (om aktien rasar så får du kliva av, om aktien går upp får jag kliva av) genom att helt enkelt betala mellanskillnaden. Den som ligger på plussidan kan inte kliva av för att säkra en vinst, men den som ligger back kan begränsa sin förlust.

 

Är även öppen för 10-procentiga vad (hundralapp per krona skillnad)

 

Seriösa intressenter får höra av sig. Kravet är att vi deponerar ett belopp runt kvartsmiljonen (190 K för dig) (19K för 10%) för att täcka upp vadslagningen.

 

Matteprof får vara domare om det sker något oförutsett och vara den som har tillgång till kontot.

 

Tänk på att denna vadslagning är "skattefri"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att du tror daydream aktien handlas i under 2.09 ?

 

190/91?

 

Om det är så, ska jag undersöka saken noga.

 

Mvh

 

 

Återigen, jag tar gärna en kort position i 24h-aktier.

 

Låt oss ha 190 kr som riktvärde. För varje krona som aktien betalas över 190 så får du en tusenlapp av mig, för varje krona under 190 får jag en tusenlapp av dig, avstämningsdag den 1 januari 2007.

 

Ligger man back så har man rätt att kliva av under tiden (om aktien rasar så får du kliva av, om aktien går upp får jag kliva av) genom att helt enkelt betala mellanskillnaden. Den som ligger på plussidan kan inte kliva av för att säkra en vinst, men den som ligger back kan begränsa sin förlust.

 

Är även öppen för 10-procentiga vad (hundralapp per krona skillnad)

 

Seriösa intressenter får höra av sig. Kravet är att vi deponerar ett belopp runt kvartsmiljonen (190 K för dig) (19K för 10%) för att täcka upp vadslagningen.

 

Matteprof får vara domare om det sker något oförutsett och vara den som har tillgång till kontot.

 

Tänk på att denna vadslagning är "skattefri"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ca 100 000 SEK som jag hade tänkt lägga på Daydream. Nu när det har rasat ner till ~3kr så kanske det är läge att köpa? Jag kan absolut inget om detta men har hört att denna aktie kommer att stiga mycket. Vilket jag iförsig är lite skeptisk till. Ifall det beror på hur stor trafik det är på B2B-nätverket så kommer det ju inte öka så mycket antar jag.

 

En kompis sa att jag istället skulle köpa 24h aktier istället eftersom det blev bättre.. Nåt med 4 daydream aktier på 1 24h aktie.. Hmm..

 

Någon som kan ge mig ett bra förslag hur jag ska göra med mina 100 000kr? Alla förslag är välkommna! Kan absolut inget om detta! :)

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan ge mig ett bra förslag hur jag ska göra med mina 100 000kr? Alla förslag är välkommna! Kan absolut inget om detta! :)

 

No offence, men kan du inget ska du inte lyssna på forumhaussare utan vänta med att placera dina 100k.

 

Läs på lite teori, skapa dig en uppfattning om bolaget och marknaden och fatta ett eget köp/sälj- beslut.

 

Skippa helt att titta på vad forumskribenter skriver utan titta på vad analytiker som följer aktien har att säga.

 

När det gäller Daydream/24hpoker kommer Daydream att falla ytterligare. 24hpoker handlas i dagsläget för runt 165 kr på inoff. Om det är högt eller lågt får var man skapa sig en egen uppfattning om, men med dagens prissättning är det mycket bättre köpa 24hpoker för 165 kr än Daydream för 3.08kr pga ineffektiviteter i marknaden mellan SSE och inoff.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

165? Jag vet avslut som gick på 180 så sent som i morse. 165 känns mer som ett önsketänkande från dig Matteprof.

 

Hur som helst är aktien illikvid och det är näst intill omöjligt att sätta "rätt" pris på den nu, det enda riktmärket som egentligen finns är kursen i Daydream.

 

Nej det är inte önsketänkande. Då visar det på inoffs ineffektivitet efter som jag VET att aktien handlades för 165 kr idag och ingen köpare över 170 kr svarade... I say no more... för då kommer skatteverket ;)

Dessutom kvittar det för mig om aktien kostar 100 eller 200 kr så jag bryr mig inte ett dugg om aktiekursen eller önskar att aktien ska gå upp eller ner.

 

Blir dock en intressant rapport från Daydream nästa fredag 28 april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inoff ger 24hpoker 165 och daydream 3,06*91= 278.46

 

24hpoker kommer utgöra 90% av bolaget och daydream 10%

 

 

eftersom 24hpoker kommer utgöra 9 gånger större del än daydream tycker jag deras inoff-kurs ska väga 9 gånger starkare

 

skillnaden: 278.46-165= 113.46, sen 10% av skillnaden + inoff kursen

 

dvs runt 176kr i dagsläget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ca 100 000 SEK som jag hade tänkt lägga på Daydream. Nu när det har rasat ner till ~3kr så kanske det är läge att köpa? Jag kan absolut inget om detta men har hört att denna aktie kommer att stiga mycket. Vilket jag iförsig är lite skeptisk till. Ifall det beror på hur stor trafik det är på B2B-nätverket så kommer det ju inte öka så mycket antar jag.

 

En kompis sa att jag istället skulle köpa 24h aktier istället eftersom det blev bättre.. Nåt med 4 daydream aktier på 1 24h aktie.. Hmm..

 

Någon som kan ge mig ett bra förslag hur jag ska göra med mina 100 000kr? Alla förslag är välkommna! Kan absolut inget om detta! :)

 

mvh

 

daydream ska du absolut inte köpa, om du är intresserad av bolaget ska du handla på dig 24hpoker aktier från inoff.nu eller alternativa.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inoff ger 24hpoker 165 och daydream 3,06*91= 278.46

 

24hpoker kommer utgöra 90% av bolaget och daydream 10%

 

 

eftersom 24hpoker kommer utgöra 9 gånger större del än daydream tycker jag deras inoff-kurs ska väga 9 gånger starkare

 

skillnaden: 278.46-165= 113.46, sen 10% av skillnaden + inoff kursen

 

dvs runt 176kr i dagsläget..

 

Öhhh, okej..... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan förklara varför jag inte ska köpa Daydream aktier? Utan 24h istället..

 

Helst på ett språk man förstår ;)

 

Om man jämför Daydreams kurs multiplicerat med 91 så är detta värde betydligt högre än 24h:s nuvarande kurs. Med andra ord så kommer en korrigering att ske:

 

a) Antingen så sjunker Daydream så att 91*DD = 1 st 24h

b) Eller så stiger 24h

c) Eller en kombination av båda

d) Eller så sjunker båda men Daydream sjunker mest...

e) Eller så stiger båda men 24h stiger mest.

 

i A-C och E så är det som du ser betydligt bättre att äga 24h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett bra svar!

Enda grejjen jag undrar lite över är varför det multipliceras med just 91 ;)

 

mvh

 

dom ska gå ihop i sommar (fusion)

 

där kommer dagens daydream utgöra 10% och 24hpoker 90%

 

man "köper" 24hpoker och trycker ut massa nya aktier i det egna bolaget samtidigt byts namnet till 24hpokre och Per blir VD.. ja typ så :)

 

 

räknar du på hur många aktier det finns i daydream och hur mkt nya man måste trycka upp för att det ska bli 90/10 så kommer man fram till 91

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...