Gå till innehåll

Vem är jag?


Recommended Posts

Denna tråden är tänkt som en liten presentation av de medlemmar som redan har hittat hit. Tråden kommer innefatta lite information av differentierad karaktär och allting som du skriver in är givetvis frivilligt. Ett tips kan vara att inte lämna ut personnummer samt adress eller storlek på diverse kroppsdelar.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn: Johan Andersson

Smeknamn: Dooken

Ålder: 23

Sysselsättningen: Studerar för tillfället marknadsföringsprogrammet i Halmstad. Har gjort så i ungefär 1½ termin. Trivs som fisken i vattnet och det är ganska så skönt att ha kommit bort från Eksjö. Dessvärre/Dessbättre kan man väl tycka att det är tråkigt att det startar upp en Pokerförening precis när man flyttar från stan. :cry:

Alias på nätet: Dooken, DonDooken eller Fisklulle

Favoritsida/Klient: B2B (unibet) eller Partynätverket(partypoker)... prima funkar men kan vara slött som fan att spela på under badstreaks =)..

Spelstil: Antagligen är jag en passiv/lös (nejdå) men jag försöker intala mig att jag är ganska så aggressiv och tight när det kommer till 10-manna spel. Är det inte mer än 6 vid bordet skulle jag gissa på att min spelstil är semiloose/aggressiv.

Största vinst: 3900$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn: Johan Sander

Smeknamn: Sander

Ålder: 22

Sysselsättningen: Läser min sista termin på lärarprogrammet vid

Liköpings universitet. Ser dock fram emot att bli klar så man slipper underbara CSN.. Annars är det helt ok!

Alias på nätet: johsa981/404226417

Favoritsida/Klient: 24hpoker eller unibet.

Spelstil: Ska väl inte skryta med någon speciell stil men den jag har funkar helt ok! Jag spelar helt enkelt bra händer jävligt bra.. :twisted:

Största vinst: ojojoj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn: Mikael Björk

Ålder 32

Sysselsättning Operatör på ett företag här i Aneby, jobbar tillsammans med ett par andra medlemmar i klubben. Det var igenom en av dom jag fick reda på att klubben startades.

Alias på nätet: Jag bonushorar för tillfället så spelat på kanske 30-40 olika platser de senaste månaderna med många olika nick. Några av dom är Project,Caam,KieNeau,Kakmonster mm mm

Favoritsida/Klient: Gillar partynätverket mest för cashgame. Pokerstars tycker jag är bäst när det gäller SnG och MTT. Jag hatar B2B i allmänhet och skulle aldrig spela där om det inte vore för deras fina bonusar :lol:

Spelstil: På nätet föredrar jag FR spel och gör mitt bästa för att spela tight/aggresivt men skiftar ibland och kör loose/aggresivt när det känns alltför segt. Min svaghet är väl att jag kan bli allför tight/weak efter ett gäng badbeats,brukar inte tilta i de fallen.

På turneringar kör jag väldigt tight/aggresivt till en början för att i ett senare skede spela loose/aggresivt.

Anser att jag är en vinnande spelar i cashgame och snäppet bättre i SnG,det har inte lossnat riktigt i större MTT ännu men har några fina ITM placeringar där ändå. Har gått riktigt bra senaste tiden även om cashgamet har stora svängningar.

Övrigt: Spelar väl ca 25-30timmar i veckan i snitt och *tanten* tycker det är ok sålänge man drar in extra cash :lol:

I cashgame brukar jag hålla till på NL 0,25/0,5$ eller 0,5/1$ borden. SnG kör jag mest 20+2$ eller 30+3$ och även ibland 50+5$. De MTT jag lirar brukar ligga på 5-50$ i inköp. Målet är ju såklart att kunna leva på pokern.

Största vinst ca 2500$ in en MTT

Jag hoppas fler presenteras sig här. Kul och intressant att veta lite mer om alla medlemmar eftersom jag inte känner de flesta sen innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn: Joakim Ekenmo

Smeknamn: Joppe

Ålder: 27

Sysselsättning: Civilekonom, stilar just nu på Föreningssparbanken i Eksjö.

Alias på nätet: CSampaio

Favoritklient: B2B Unibet

Spelstil: Som alla andra bra pokerspelare; tight/aggressiv blandat med väl avvägd aggression. Framförallt är jag en disciplinerad spelare. Anpassar givetvis min spelstil efter antalet spelare vid bordet.

Övrigt: Spelar mestadels 0,25/0,50 EUR cashgames blandat med multiturneringar och en del Sit & Goes (3 eller 5 EUR) på nätet. Har endast spelat poker i ca 1 år, så håller mig på lagom nivå som är i relation till min rulle - Money Management!

Största vinst: Hmm, ingen rejäl storvinst men många bäckar små! Största är väl runt 150 EUR plus under cashgames. Har vunnit en del VIP-turneringar på Unibet, största 97 EUR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Namn: Tomas Norman

Ålder: 27

Sysselsättning: Driver en tobak/spelbutik i närliggande stad.

Alias på nätet: Gadget, 8Gadget8, Gadget88

Favoritklient: Partypoker, Ladbrokes, Expect innan allt strul. Ny hat-kärleksida är svenskaspel som har mörkpoker, kul med nostalgipoker ibland. Dock svårt o ställa om sig från dollar/euro till svenska pengar.

Spelstil: Spelar för att vinna när man är på nätet och "live" så är det bara kul. Är nog en aggressiv spelare som växlar mellan att vara super tight till super loose när man blir utråkad. Lite svårt o behålla disciplinen när det inte handlar om lite större pengar.

Största minnen: När jag vann min första MTT som det var 719 pers i. Första handen nere på EPK.

Övrigt: Styrelseledamot i EPK med uppgiften "Matrialaren" och samarbetspartner ansvarig. Sambo med kassören i EPK, även bonuspappa till 2 pojkar som kommer att bli pokerproffs och lära mig lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet Norman!

 

Förhoppningsvis kommer vi väl kunna bli såpass många här på forumet att vi kanske kan börja arrangera internetturneringar.. tycker jag skulle vara väldigt roligt eftersom jag inte har möjlighet att närvara så ofta hemma i eksjö..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn: Francisco Lundin

Smeknamn: Sirre

Ålder: 23

Sysselsättning: Pluggar upp mina betyg just nu, känner väl att åren rinner iväg och att det är dags för högskola till hösten ;)

Alias på nätet: Sirre, Tonymontana_, Mr.Culo

Favoritsida/Klient: Eftersom jag är förälskad i MTT's så spelar jag mest på Pokerstars och Ladbrokes, Prima funkar också.. ibland.

Spelstil: Citerar Pokeroffice: "Tight/aggressive (preflop) - Neutral (post flop)". Sen slaskar jag sjukt mycket ibland som alla andra :lol:

Största vinst: 4000$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn: Burberry78 :roll: .

Smeknamn: Direktörn, Gangsta, Kosa (kärt barn har många namn)

Ålder: 27.

Sysselsättning: Sekreterare i EPK men har i övrigt en del i det mesta kring verksamheten.

Favoritsida/Klient: B2B (unibet). Spelar dock ytterst sällan numer.

Spelstil: Som Johan Mjällbys, tolka det sedan hur du vill.

Största vinst: Att jag blev AIK:are.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Namn: Anders Olsson

Ålder: 27

Sysselsättning: IT-ansvarig på Eksjöhus + webbutvecklar åt diverse ideella föreningar och företag.

Alias på nätet: olan, olan79

Favoritklient: Cryptologic, Prima

Spelstil: Välklädd, tycker inte om att spela i t-shirt... :)

Övrigt: Styrelseledamot i EPK, där jag för tillfället missköter uppgiften som webbansvarig p.g.a. att dygnet inte har mer än 24h. Har börjat testa Svenska Spels pokerklient, och upplever att det finns väldigt många noviser och framförallt fantastiskt många fiskar att tjäna pengar på. Ett och ett annat tangentbord får man dock räkna med när fiskarna får in sina rivrar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn: Dick Jonzon.

Ålder: Nära 30.

Sysselsättning: Livräddande pokerspelare samt ordförande i Eksjö Pokerklubb.

Alias på nätet: Baxarn, epknr1

Favoritklient: Wasapoker.

Spelstil: Beror på motståndet.

Övrigt: Äntligen har jag presenterat mig på forumet. Vill ni komma i direkt kontakt till mig så pm:a mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Namn: Christoffer Lindwall

Ålder: 22

Sysselsättning: Pluggar på polishögskolan i Växjö

Alias på nätet: lindwall96, KeZo

Favoritklient: Unibet, spelar dock inte så mycket på nätet längre utan det blir oftast lite liveturneringar lite då och då på campus.

Spelstil: Mycket mycket varierande

Övrigt: Är ännu inte medlem i denna eminenta pokerklubb men ska försöka bli det när jag kommer hem till Eksjö i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Namn: Jonas Arvidsson

Smeknamn: Sockan, jonie, svampen

Sysselsättningen: Studerar journalistik vid Ädelfors folkhögskola.

Alias på nätet: Tistel.

Favoritsida/Klient: Spelar uteslutande på nordicbet.

Största vinst: 1200$

Övrigt: Är för övrigt fotbollsonanist och hängiven AIK:are.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...