Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade livepoker för första gången igår med 300 buy in! Vi spelade 7 st enbords tuneringar där 1-4 fick poäng som man sedan räknade ihop o dom 8 som hade flest poäng efter 7 spelade bord gick till final bordet!

Vi började med 1000 i start marker och blinds på 25-50 höjning var tionde minut! :shock: Blev en hel del lotto poker o folk som var kraftigt berusade o drog ut på tiden så vi spelade högst tre händer per nivå känndes det som :?

Hur vanligt är det att man spelar sådana tuneringar? Någon som varit med om något liknande! frågar eftersom jag aldrig spelat live förut och därför inte vet hur "ni" brukar ha för upplägg!

Synpunkter o diskutioner tack! ;)

Postad

Nu vet jag inte hur blindstrukturen ser ut när den ökar, men var tionde minut är alldeles för ofta. Beror ju på hur länge ni har på er att spela iofs, men minst en halvtimme mellan varje blindökning tycker jag ger ett bra spel. :)

Postad
Nu vet jag inte hur blindstrukturen ser ut när den ökar, men var tionde minut är alldeles för ofta. Beror ju på hur länge ni har på er att spela iofs, men minst en halvtimme mellan varje blindökning tycker jag ger ett bra spel. :)

Jag tyckte oxå att det gick för snabbt med blindsen

10 min intervall

25-50

50-100

100-200

200-400

400-800

500-1000 stopp

blev all in poker på andra nivån ju eftersom man bara börja med 1000 marker! :?

Postad

Jag tyckte oxå att det gick för snabbt med blindsen

10 min intervall

25-50

50-100

100-200

200-400

400-800

500-1000 stopp

blev all in poker på andra nivån ju eftersom man bara börja med 1000 marker! :?

Med detta upplägg tar du nästan bort skicklighetsapekten från spelet. Upplägget ger ingenting, eftersom en "riktig" turnering aldrig skulle avgöras på detta sätt. Enda ursäkten kan vara att man har extremt lite tid och ABSOLUT vill dra en spader. Längre perioder och man ska undvika dubblingar av blinds.