Gå till innehåll

Program som lagrar player notes?


hbgelvis

Recommended Posts

Jag letar efter ett program där man kan anteckna player notes. Pokersajterna har visserligen funktioner för detta men dom flesta är ganska simpla. Ibland kan player notes försvinna på klienten (hände mig när klienten uppgraderades) och då kan det vara bra att själv ha ett litet program där man kan samla alla sina player notes från sajterna man spelar på.

 

Man kan naturligtvis använda windows egen Anteckningar men då kan man inte använda några grafiska symboler. Och en vanlig ordbehandlare tycker jag är lite otympligt.

 

Är inte ett dugg intresserad av någon poker kalkylator, poker tracker eller liknande, vill bara kunna anteckna player notes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Letar efter samma sak.. kanske finns någon skicklig PF-datakille som kan haxxa ihop något lite snabbt? En idé nedan,

 

--

Jag spelar en hel del på Svenska Spel och stör mig kraftfullt på att det inte går att skriva notes. Jag tänkte på att man skulle kunna göra ett litet program för det kanske? Grundtanken är att man hela tiden har ett litet program körandes som läser av player-nicks från log-filen. Det programmet visas som ett litet fönster på skärmen där man har en enkel rullgarding (med nicks, som uppdateras när spelare joinar eller lämnar) och en textruta. Man skriver in snabba kommentarer om spelaren och har man gjort det tidigare visas den gamla infon istället för en tom ruta. Det som krävs är bara,

 

1. textfile-pars, läs ut nicks

2. programmet med två formulär

3. mindre databas med 3 fält, id, nick, note (en txt-fil borde funka, blir inte så mkt data)

--

 

Någon som har tid och lust?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Försöker få igång tråden. Jag har ungefär samma problem till SS och boss media. Har försökt med notes på papper men det blir så kladdigt och dålig överblick. Finns det något program eller funktion i tex officepaketet där man kan lägga notes och söka sina notes tex "fisk 1- är tight" i en notes sen söker man på fisk 1 och hittar noten. Någon som har en ide.

PO och PT fungerar inte än med Boss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...