Gå till innehåll

MultiPoker och PokerNOW's klienter kraschar


back

Recommended Posts

Igår laddade jag ner MultiPokers klient för att testa spela lite där. Installationen går smärtfritt men när jag väl öppnar programmet kraschar det gång på gång. Den visar laddningsmätaren och den går framåt en lite stund men sedan brakar helvetet lös. Det kommer upp felmeddelanden från Windows om att ett fel har uppstått, och sedan startar laddningen om, sedan kommer meddelandet upp igen och så håller det på ett tag.

 

Idag testade jag också ladda ner PokerNow's klient men denna verkar inte heller fungera. Samma sak händer.

 

Har även varit i kontakt med MultiPokers support men denna verkar ju vara helt inkompetent. I första mailet skriver jag yttryckligen att det inte är några problem med brandväggen, eftersom jag ställt in denna. Och vad tror ni man får till svar? Jo, fixa brandväggen.

 

Skulle någon annan kunna testa dessa klienter och se om det fungerar för er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkade inte läsa allt, men förmodligen är din brandvägg felkonfigureread

 

Skojar du med mig nu?

 

Jag är helt säker på att den är rätt konfigurerad. Det är en mjukvarubrandvägg, och där väljer man bara om applikationen ska tillåtas eller ej, och det har jag gjort. Finns liksom inget mer som ska behövas ställas in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkade inte läsa allt, men förmodligen är din brandvägg felkonfigureread

 

Skojar du med mig nu?

 

Jag är helt säker på att den är rätt konfigurerad. Det är en mjukvarubrandvägg, och där väljer man bara om applikationen ska tillåtas eller ej, och det har jag gjort. Finns liksom inget mer som ska behövas ställas in.

Ja han sköjade nog halv med dig :)

 

Kanske är så att den är dålig o bråkar med programmet i fråga? Testa och deaktivera den helt o starta, funkar det inte då så är ju det iaf 100% uteslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkade inte läsa allt, men förmodligen är din brandvägg felkonfigureread

 

Skojar du med mig nu?

 

Jag är helt säker på att den är rätt konfigurerad. Det är en mjukvarubrandvägg, och där väljer man bara om applikationen ska tillåtas eller ej, och det har jag gjort. Finns liksom inget mer som ska behövas ställas in.

Ja han sköjade nog halv med dig :)

 

Kanske är så att den är dålig o bråkar med programmet i fråga? Testa och deaktivera den helt o starta, funkar det inte då så är ju det iaf 100% uteslutet.

 

Gjort det nu. Funkar fortfarande inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem.

Underligt nog så funkade inte empirepoker när de hade sin fina reloadbonus - nu går det däremot. :(

Pokernow funkar också nu, men multi laddar och krashar precis som du beskriver.

 

Jag har testat på 2 av mina burkar, samt en virtuell i VMWare, och hos 3 polare - de fick samma fel (alla var med empire-klienten vid reload-bonusen).

 

Att det skulle vara brandväggen är IMHO rent skitsnack men de vägrar säga något annat.

Jag har ingen mjukvarubrandvägg på min burk, har en på Linuxroutern som jag har full kontroll över och det hjälper inte att stänga av den eller så. Att det skulle vara samma fel hos 3 polare också är ju bara inte troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerNow fungerar fortfarande inte för mig. Inte MultiPoker heller. Har teestat att installera om båda två nu.

 

Har också samma problem med multipoker clienten. Har pratat med support och dom skulle höra avsig inom 24 timmar med vad det kan vara för fel.

 

Det sa dom till mig också men du får gärna återkomma i tråden när du får svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med samma problem, det uppstod för 2 veckor sen.

Jag kontaktade supporten som inte kunde hjälpa mig...eller...de skickade faktiskt en setupfil till mig...samma som jag tankat hem från hemsidan...tack för hjälpen.

 

Testade senast igår efter jag gjort andra uppdateringar på burken men problemet kvarstår.

 

Brandväggen är inte ett alternativ för mig då jag avaktiverat allt vad brandväggar och antivirus heter.

Dessutom har jag manuellt gått in för att ge multipoker all behörighet/rättighet som den behöver.

Jag har rensat registret på allt jag kunde hitta om Multipoker.

 

För mig kraschar det när man ska hämta listna på borden, så jag får connection till servern.

 

Hör av er om ni hittar en lösning...

 

//Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med samma problem, det uppstod för 2 veckor sen.

Jag kontaktade supporten som inte kunde hjälpa mig...eller...de skickade faktiskt en setupfil till mig...samma som jag tankat hem från hemsidan...tack för hjälpen.

 

Testade senast igår efter jag gjort andra uppdateringar på burken men problemet kvarstår.

 

Brandväggen är inte ett alternativ för mig då jag avaktiverat allt vad brandväggar och antivirus heter.

Dessutom har jag manuellt gått in för att ge multipoker all behörighet/rättighet som den behöver.

Jag har rensat registret på allt jag kunde hitta om Multipoker.

 

För mig kraschar det när man ska hämta listna på borden, så jag får connection till servern.

 

Hör av er om ni hittar en lösning...

 

//Tony

 

Jag kan inte förstå vad det är med supporten. Om flera hundra människor skriver till dem och säger att klienten kraschar måste de väl för i helvete förstå att det är något som inte står rätt till. Man får ju nästan intrycket av att de skiter i om de får fler spelare eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis samma fel. Har mejlat till supporten flera gånger och får precis samma svar. Senast skickade jag med error.log och pokerclient.log

men har inte fått något svar. Det fungerade fint på min gamla dator!

Jävligt irreterande för jag har pengar på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att installera det på dator nr 2.

När jag drog igång det så såg det ut som att den skulle starta men den gjorde som vanligt.

Det jag märkte dock var att den inte alls får connection till servern.

Den säger "connection established, retrieving table list" (eller nåt) men jag tror han ljuger!!

Sekunden efter så startar klienten om (den gör 3 försök) och försöker få ny connection, vilket är helt normalt.

Har bett ett par polare att kika på det också.

 

Kan detta ha nåt med gamla Partypokerproblemet att göra?

 

Låt oss spåna lite...

WinXP, .NET, deras setupfil (borde de veta om och ha fixat vid det här laget),...vad mer...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar idag:

 

Thank you for contacting us.

 

Our technical team is aware of the problem and is working closely to resolve the issue as soon as possible. Please allow us 24 hours so that we can rectify the problem.

 

I apologize for the inconvenience and thank you for your patience

 

In the meantime should you have any further queries please do not hesitate to contact us.

 

 

Thank you for choosing us as your online gaming site!

 

Maria

Poker Customer Care

------------------------------------------------------

 

Detta kanske man kan se som ett framsteg? =)

Hittills har de ju skickat en manual för hur man installerar deras klient.. :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det som krånglar då? min flickvän spelar på multi varje dag och hon har inte haft några problem.. nu kan inte jag mkt om datorer men vi har ngt som heter sygate..

har aldrig ngn gång haft problem så borde inte problemet ligga hos er och inte hos multi eller kan det skilja på städer typ? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar idag:

 

Thank you for contacting us.

 

Our technical team is aware of the problem and is working closely to resolve the issue as soon as possible. Please allow us 24 hours so that we can rectify the problem.

 

I apologize for the inconvenience and thank you for your patience

 

In the meantime should you have any further queries please do not hesitate to contact us.

 

 

Thank you for choosing us as your online gaming site!

 

Maria

Poker Customer Care

------------------------------------------------------

 

Detta kanske man kan se som ett framsteg? =)

Hittills har de ju skickat en manual för hur man installerar deras klient.. :x

 

 

Har du fått svar nu? Eller är det någon annan som har gjort några framsteg i detta problem? Börjar ju bli extremt frusterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar idag:

 

Thank you for contacting us.

 

Our technical team is aware of the problem and is working closely to resolve the issue as soon as possible. Please allow us 24 hours so that we can rectify the problem.

 

I apologize for the inconvenience and thank you for your patience

 

In the meantime should you have any further queries please do not hesitate to contact us.

 

 

Thank you for choosing us as your online gaming site!

 

Maria

Poker Customer Care

------------------------------------------------------

 

Detta kanske man kan se som ett framsteg? =)

Hittills har de ju skickat en manual för hur man installerar deras klient.. :x

 

 

Har du fått svar nu? Eller är det någon annan som har gjort några framsteg i detta problem? Börjar ju bli extremt frusterande.

 

Ja, har haft en rätt lång mail-konversation med dem som har baserat till största del av att de skickat olika instruktioner om hur man avinstallerar ett program och hur man laddar ner deras klient och installerar.. :shock:

 

De har ju inte velat förstå att det är något fel med deras installationsfil eller iallfall någonstans på deras sida...

 

Men nu fick jag det där svaret så det borde väl tyda på att de fattat att de måste agera.. helt värdelös support måste jag säga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...