Gå till innehåll

Info om Neteller Debitcard och Skatteverket


Tjkd

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gränsen för att banken ska anmäla en överföring går vid 100 000:- har jag läst här någonstans.

 

Nu gäller inte frågan mig personligen, utan rent allmänt.

 

Gäller anmälningsplikten 100 000:-/uttag eller /år

 

Hmm. när jag ser min egen fråga så bör det vara /år. Eller? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara säga att jag tycker det är skrämmande vilken skattemoral som finns hos pokerspelare (säkerligen utbrett i samhällets samtliga skikt). Vem betalar för att era barn ska gå i skola sedan?

 

Om ni nu vinner, som någon sa, några hundra tusen kronor så motsvarar de för många Svenssons en årslön. Jag förstår inte varför en skiftarbetande sjuksyrra ska betala skatt men inte de som spelar poker där det är skattepliktigt. Kan någon upplysa mig?

 

Nu kanske någon undrar om jag betalar skatt på mina pokervinster? Nepp, då de är endast förluster som jag fått från Svenska Spel... :-/

 

Nåja, jag vill inte få en massa påhopp nu utan det ända jag konstaterar att skattemoralen är usel (vilket jag tycker är mycket synd) och att de som lever på pokern borde i alla fall ta sig en funderare vem som betalar för sjukvård, skola osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara säga att jag tycker det är skrämmande vilken skattemoral som finns hos pokerspelare (säkerligen utbrett i samhällets samtliga skikt). Vem betalar för att era barn ska gå i skola sedan?

 

Om ni nu vinner, som någon sa, några hundra tusen kronor så motsvarar de för många Svenssons en årslön. Jag förstår inte varför en skiftarbetande sjuksyrra ska betala skatt men inte de som spelar poker där det är skattepliktigt. Kan någon upplysa mig?

 

Nu kanske någon undrar om jag betalar skatt på mina pokervinster? Nepp, då de är endast förluster som jag fått från Svenska Spel... :-/

 

Nåja, jag vill inte få en massa påhopp nu utan det ända jag konstaterar att skattemoralen är usel (vilket jag tycker är mycket synd) och att de som lever på pokern borde i alla fall ta sig en funderare vem som betalar för sjukvård, skola osv.

 

Jag kan upplysa dig, en pokerspelare får inte göra avdrag för förluster. Riskerar därmed och förlora pengar över ett år och ändå få skatta enorma summor om man skall följa reglerna. Regler som är helt orimliga brukar folk inte följa utan tvång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skattemoralen är nog låg oavsett vilket land du är i och frågar runt.

 

Men här hemma i Sverige får man jävligt mycket för de cirka 32% man betalar på sin lön som går till staten.

 

Ni ska inte glömma att allt ni köper betalar ni också skatt på.

 

Visst det finns några som tjänar mer och får betala några % till.

 

Jag tror till stor del de som tjatar om skatten , inte riktigt vet hur det fungerar med sjukvård, skola och dagis mm.

 

MEN jag tycker även att man ska kunna ha den möjligheten att regga ett företag och kunna göra precis som alla andra företag.

 

Eller så får ni poker hajar som tjänar så fett med casch fråga Per Ummer hur han gjorde när de sålde Multipoker.

 

Cred tll honom.

 

Cypern verkar vara bra om man vil ha låg skatt på inkomst.

Citat från Ken på AB

 

Årets klonk

Per Ummer bestämde sig för att sälja sitt Multipoker till Partygaming för 110 miljoner. Han flyttade till Cypern och nu spelar han de dyraste turneringarna i världen – på skoj.

 

Så Cypern verkar vara ett bra land om man nu vill flytta dit.

 

 

Eller det kanske ändå känns skönast att vara hemma i Sverige???

 

 

Eller så försöker ni bara att hålla er undan och inte springa runt och skryta om vinster hit och dit.

 

Och inte göra som en del som har läsningsvärda dagböcker här inne, som är skitkul att läsa.

 

Så vad ni än gör.

 

Låt korten vara med er.

 

Jag gjorde ett felavdrag ett år och fick straffskatt på 40 000:- = 8 500:- i kvarskatt.

 

Så tänk på vem ni bråkar med.

 

Mina kvällstankar.

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stora problemet som jag ser det med skattefrågan är just den här bevisbördan. Jag är inte kapabel att bevisa att jag inte behöver betala skatt även om jag inte skulle behöva det. Så då kommer ju den stora frågan om det i slutändan skulle bli någon skillnad om jag spelar på en skattefri sajt eller inte? Jag känner att det i nuläget är en omöjlig situation och jag kan lika gärna skita i allt tills de förbättrat reglerna.

 

Vore ju tråkigt att ha ansträngt sig för att inte behöva betala skatt och sen pallar man inte att bevisa det i slutändan ändå! Dessutom så är det jobbet som det skulle medföra att försöka bevisa det sjukt stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...