pepe82 Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Handen innan den här så förlora jag en lite större pot. Tanken var att jag skulle göra en tilt move tänkte höja potten riktigt mycket för att låsas vara tiltad. Höjer till 7 standard är 3-4 sitter. Hold'em NL ($0.50/$1) Seat 1: HERO ($96.75 in chips) Seat 2: DO-IT? ($94.25 in chips) Seat 3: OOOYEAH ($98.50 in chips) Seat 4: Plukkfisk ($347.98 in chips) Seat 5: Vegsen ($111.50 in chips) Seat 6: Acshles ($181.25 in chips) Acshles: posts small blind $0.50 HERO posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [Kc Kd] DO-IT?: folds OOOYEAH: folds Plukkfisk: folds Vegsen: folds Acshles: calls $0.50 HERO raises to $7 Acshles: calls $6<-- han gick med bra ---- FLOP ----- [6h 7d 2s] Acshles: checks HERO bets $50<-- flopen ser ofarlig ut höjer så mycket att det ser tiltat ut antingen lägger han sig eller får jag syn från sämre hand typ 6x eller 7x Acshles: calls $50 ----- TURN ----- [6h 7d 2s][9h] Acshles: checks HERO bets $39.75 and is all-in<--ajdå han syna jaja har inte mycket kvar bara att tryckaAcshles: calls $39.75 ----- RIVER ----- [6h 7d 2s 9h][3s] ----- SHOW DOWN ----- Tänker jag helt fel eller kan jag göra nåt annat? Spelar inte så här normalt utan skull försöka göra ett move! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Tror han har två par eller Set ... Lutar åt en Bad Beat-HH. Du känner dig inte lite rädd när han synar ett 50$ bett i en 14$-pott?? 67, 89? - Överpar? TT-AA? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Tror du att du ska få syn av nån med ett par när du betar så brutalt? Jag hoppas att fi inte hade 58... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Sätter hela min BR på triss! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Postäa gärna handen som innehåller movet oxå! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 flopen ser ofarlig ut höjer så mycket att det ser tiltat ut antingen lägger han sig eller får jag syn från sämre hand typ 6x eller 7x ...eller så synar han enbart de gånger han har dig slagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pepe82 Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Jo jag vet att jag spela den annorlunda 50 skulle vara absurt. Att jag fölora handen är självklart, han satt med set i 2:or. Men finns det någon logik med att han skulle kunna följa med om han tror jag är tiltad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JEPpoker Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Det är ju en livsfarlig flop. 67 är ju hand man gärna spelar mot tiltade spelare. Eller ännu bättre...spelare som försöker ge sken av tilt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plala Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Tänker jag helt fel eller kan jag göra nåt annat? Spelar inte så här normalt utan skull försöka göra ett move! Öööh, ja du kan göra nått annat. Du behöver inte att som du säger "göra ett move." Har du någon orsak till att låtsas vara på tilt här? Jag tror inte att folk i regel tror att du tiltar bara för att du spelar tok-aggro en hand så här helt plötsligt. Jag skulle iallafall behöva se dig höja flera potter på raken innan tänker att du tiltar. Om du bara spelar en hand så här ser det ju mer ut som ett stort par vilket det också är. Jag tror att du tjänar mer i längden på att spela normalt här. SB som endast synat lägger många händer bara du höjer till 4. Han synar knappast med fler händer om du höjer ytterligare. Förstår inte heller ditt flopbet. De händer han kan syna med här som du slår är väl kanske 88-QQ. Att tro att han ska syna först ditt stora preflopbet och sedan 3x potbet på flop med en hand som A7 A6 87 låter väldigt osannolikt. Och även om han skulle syna med dessa händer här så får du nog ut mer om du betar normalt i längden. Har han ett överpar och synar ditt jättebet så skulle han antagligen syna både flop och turn med normala bets. Du har även glömt ändra ditt screenname där du postar blind. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bullebyn Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Du har även glömt ändra ditt screenname där du postar blind. Jag tror det redan är ändrat. - Vi är vad vi heter!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Du skulle ha tryck pre-flop, då är det en move och du kan få med dig en synare. Jag blev utdragen ett helt inköp för ett tag sedan och gjorde en refill blixtsnabbt och fick A A på handen. Tryckte hela stacken för att simulera en tilit, och fick syn av Q 9 . Flopp, turn och river 5 2 j 8 5 Tomten vánn med en flush . jjjjjjjjäääääätte Kyyyyyyyl! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 kan ju knappast folda på turn så det var ju otroligt jättebra spelat. Lägga över beslut o hela den ballerinan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Postäa gärna handen som innehåller movet oxå! Det ser jag också fram emot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts