Gå till innehåll

NLT - Konsten att göra ett move


Recommended Posts

Handen innan den här så förlora jag en lite större pot. Tanken var att jag skulle göra en tilt move tänkte höja potten riktigt mycket för att låsas vara tiltad. Höjer till 7 standard är 3-4 sitter.

 

Hold'em NL ($0.50/$1)

Seat 1: HERO ($96.75 in chips)

Seat 2: DO-IT? ($94.25 in chips)

Seat 3: OOOYEAH ($98.50 in chips)

Seat 4: Plukkfisk ($347.98 in chips)

Seat 5: Vegsen ($111.50 in chips)

Seat 6: Acshles ($181.25 in chips)

Acshles: posts small blind $0.50

HERO posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Kc Kd]

DO-IT?: folds

OOOYEAH: folds

Plukkfisk: folds

Vegsen: folds

Acshles: calls $0.50

HERO raises to $7

Acshles: calls $6<-- han gick med bra

 

---- FLOP ----- [6h 7d 2s]

Acshles: checks

HERO bets $50<-- flopen ser ofarlig ut höjer så mycket att det ser tiltat ut antingen lägger han sig eller får jag syn från sämre hand typ 6x eller 7x

Acshles: calls $50

----- TURN ----- [6h 7d 2s][9h]

Acshles: checks

HERO bets $39.75 and is all-in<--ajdå han syna jaja har inte mycket kvar bara att tryckaAcshles: calls $39.75

----- RIVER ----- [6h 7d 2s 9h][3s]

----- SHOW DOWN -----

 

Tänker jag helt fel eller kan jag göra nåt annat? Spelar inte så här normalt utan skull försöka göra ett move!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker jag helt fel eller kan jag göra nåt annat? Spelar inte så här normalt utan skull försöka göra ett move!

 

Öööh, ja du kan göra nått annat. Du behöver inte att som du säger "göra ett move."

 

Har du någon orsak till att låtsas vara på tilt här? Jag tror inte att folk i regel tror att du tiltar bara för att du spelar tok-aggro en hand så här helt plötsligt.

Jag skulle iallafall behöva se dig höja flera potter på raken innan tänker att du tiltar. Om du bara spelar en hand så här ser det ju mer ut som ett stort par vilket det också är.

 

Jag tror att du tjänar mer i längden på att spela normalt här. SB som endast synat lägger många händer bara du höjer till 4. Han synar knappast med fler händer om du höjer ytterligare.

 

Förstår inte heller ditt flopbet. De händer han kan syna med här som du slår är väl kanske 88-QQ. Att tro att han ska syna först ditt stora preflopbet och sedan 3x potbet på flop med en hand som A7 A6 87 låter väldigt osannolikt.

Och även om han skulle syna med dessa händer här så får du nog ut mer om du betar normalt i längden. Har han ett överpar och synar ditt jättebet så skulle han antagligen syna både flop och turn med normala bets.

 

Du har även glömt ändra ditt screenname där du postar blind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ha tryck pre-flop, då är det en move och du kan få med dig en synare.

 

Jag blev utdragen ett helt inköp för ett tag sedan och gjorde en refill blixtsnabbt och fick A :heart: A :diamond: på handen. Tryckte hela stacken för att simulera en tilit, och fick syn av Q :club: 9 :spade: .

 

Flopp, turn och river

5 :diamond: 2 :spade: j :spade: 8 :spade: 5 :spade:

 

Tomten vánn med en flush . jjjjjjjjäääääätte Kyyyyyyyl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...