Gå till innehåll

Spelgalen har gulat - dagbok nerlagd


Spelgalen

Recommended Posts

Tror dock att dina mål och din inställning kommer göra det svårare att lyckas helt.

 

Varför är det "fel" i det avseendet att det skulle vara svårare att lyckas om man satsar helhjärtat på att försöka bli bäst på någonting? Ja, jag siktar mot stjärnorna men samtidigt skulle jag inte bli alltför besviken om jag bara når upp till trädkronorna.

Jag tror faktiskt att de flesta som lyckas inom sporter, näringslivet och pokern haft en positiv inställning till det de håller på med. Jag förstår inte varför det skulle vara ett hinder för mig inom pokern att jag är väldigt optimistisk och tror stenhårt på mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror att du kommer åka på en downswing nånstans på 2/4 eller 3/6 kanske, om du nu inte hinner få en sådan på 1/2. Och i och med dina något lösa rullekrav så kan det komma att bli en lång väg tillbaka. Dels går du upp i nivå utan rulle, och förmodligen kommer du gå upp utan tillräcklig skicklighet.

 

Mitt råd är att du sätter upp mål i stil med: "Innan slutet på månad X ska jag ha _etablerat_ mig på NLX och börja närma mig en rulle på $X".

Och nej det är inget fel att sikta lite högre än vad man klarar! =) Det gör jag själv och många andra här på forumet. Men man ska ändå hålla det inom rimliga gränser. Ditt "mål" på NL20k kommer du inte hinna nå på 12 månader++ och tills dess har du redan fyllt denna dagbok. Jag ger dig 35.0 mot 1.0 i odds om du vill betta på det här :)

 

Känns degigt att klanka ner på dig då jag själv brister på många utav dessa punkter men tycker bara att du ska försöka skynda långsamt =D Spana in lirare som Jaroriteten dom tjänar bra med cash på låga stakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuka tilten på min uppkoppling! Floppade precis fyrtal i 10:or med flopp 10 10 Q efter att jag callat en höjning på $ 4 preflopp. Prefloppsbettaren bettar in 12 $ i mig. När jag skall raisa honom händer... ingenting :evil: .

 

Det är verkligen inte första gången jag disconnectas mot Internet, ungefär en gång i timmen händer detta för mig. Min uppkoppling går ned i cirka en minut, för att sedan återupptas. Oerhört frustrerande när man lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 11/3: + $ 140

Rulle: $ 3590

 

Jag funderar på att köpa PT eller PO för att bättre kunna analysera mina spelade händer. Gör jag detta tar jag ut inköpspengarna från rullen.

Har annars tänkt att jag inte ska ta ut något från rullen förrän jag kommit upp till NL 1000 eller kanske ännu högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuka tilten på min uppkoppling! Floppade precis fyrtal i 10:or med flopp 10 10 Q efter att jag callat en höjning på $ 4 preflopp. Prefloppsbettaren bettar in 12 $ i mig. När jag skall raisa honom händer... ingenting :evil: .

 

Det är verkligen inte första gången jag disconnectas mot Internet, ungefär en gång i timmen händer detta för mig. Min uppkoppling går ned i cirka en minut, för att sedan återupptas. Oerhört frustrerande när man lirar.

 

Har du inte tagit reda på varför? Är det operatörens fel så byt, det är ju helt oacceptablet att få avbrott ett gång i timmen. Själv hade jag samma problem, men det var min router som spökade så jag köpte bara en ny och allt blev frid och fröjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 1000 eller kanske ännu högre.
jag skulle gora sa att nar jag har en rulle pa 4000$ sa kan du saga att nar du har 4400$ sa tar du ut 400 sedan arbetar du upp rullen till 5K $ och gor samma sak

 

Får se hur jag gör, vill ju framför allt bygga rulle i nuläget. Har inte direkt något behov av pengar för närvarande. Annat blir det nästa år när jag flyttar hemifrån...

 

 

Sjuka tilten på min uppkoppling! Floppade precis fyrtal i 10:or med flopp 10 10 Q efter att jag callat en höjning på $ 4 preflopp. Prefloppsbettaren bettar in 12 $ i mig. När jag skall raisa honom händer... ingenting :evil: .

 

Det är verkligen inte första gången jag disconnectas mot Internet, ungefär en gång i timmen händer detta för mig. Min uppkoppling går ned i cirka en minut, för att sedan återupptas. Oerhört frustrerande när man lirar.

 

Har du inte tagit reda på varför? Är det operatörens fel så byt, det är ju helt oacceptablet att få avbrott ett gång i timmen. Själv hade jag samma problem, men det var min router som spökade så jag köpte bara en ny och allt blev frid och fröjd.

 

Vet faktiskt inte vad orsaken till detta problem är. Sjukt är det iaf, bredbandet går även ner varje gång det ringer. Måste väl vara ett operatörsfel? Ska försöka kontakta telia under kommande vecka, så hoppas problemet kommer lösas snart.

 

Jag funderar på att köpa PT eller PO för att bättre kunna analysera mina spelade händer.

Det är ju lätt värt pengarna enbart som bokföringsverktyg.

 

Japp, har insett att programmen är väldigt användbara i flera olika avseenden! Har under dagen investerat i Poker Tracker. Tänker försöka få igånd det och lära mig dess funktioner nu :) .

 

För övrigt har jag klonkat sjukt mkt idag! Är jag riggad eller vad? :P

 

Resultat 12/3: + $ 220

Bankrulle: $ 3810

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har weak tight read på fi.

 

- VanVoten sitting in seat 1 with $85.68

- tjabbie sitting in seat 2 with $35.00

- shaun54 sitting in seat 3 with $38.87

- surreybird sitting in seat 4 with $83.10

- hero sitting in seat 5 with $100.00

- Spirous sitting in seat 6 with $149.93 [Dealer]

 

VanVoten posted the small blind - $0.50

tjabbie posted the big blind - $1.00

** Dealing card to hero: Ace of Hearts, Queen of Clubs

shaun54 called - $1.00

surreybird folded

hero raised - $3.00

Spirous folded

VanVoten folded

tjabbie folded

shaun54 called - $3.00

 

** Dealing the flop: Queen of Hearts, Jack of Spades, 6 of Spades

shaun54 checked

hero bet - $5.00

shaun54 called - $5.00

 

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

shaun54 checked

hero bet - $12.00

shaun54 called - $12.00

 

** Dealing the river: King of Clubs

shaun54 bet - $9.00

hero ???

 

Vad hade ni gjort i denna situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad jag känner igen det där med att det kopplar ner så fort det ringer, sen är det inte heller så roligt då man har en morsa som verkar ha telefonskvaller som hobby :shock: , precis som föregående talare skrev så måste du flytta in aset i huvudjacket. kan fixas med en jackflyttningssats eller en satans lång kabel eller det smidigaste kanske trådlöst adsl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är riktigt less på alla utdragningar nu! Helt skadat att man ska torska varje pott trots att man är fetingfavorit när pengarna lassas in.

Kan iaf glädjas åt mitt spel som trots allt varit bra. I övrigt vill jag helst bara glömma dagens spel.

 

Resultat 14/4: - $ 240

Bankrulle: $ 3420

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag för weak? Ingen direkt read på fi.

 

- Ist_75 sitting in seat 1 with $67.38

- DictekDk sitting in seat 3 with $30.80 [Dealer]

- mega180 sitting in seat 4 with $68.25

- hero sitting in seat 5 with $111.10

- gearbox4 sitting in seat 6 with $104.40

 

mega180 posted the small blind - $0.50

hero posted the big blind - $1.00

** Dealing card to hero: Jack of Hearts, 9 of Clubs

gearbox4 called - $1.00

Ist_75 folded

DictekDk folded

mega180 called - $1.00

hero checked

 

** Dealing the flop: 7 of Clubs, Jack of Diamonds, 9 of Diamonds

mega180 checked

hero bet - $2.00

gearbox4 folded

mega180 raised - $4.00

hero raised - $14.00

mega180 raised - $24.00

hero folded

mega180 mucks:

mega180 wins $39.45 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt klurig hand. JJ borde han höja tycker man ju.. 99 och 77 borde han nästan också höja.. möjligen att han bara limpar med 77.. T8 är också ett alternativ.. Tror på T8 där för han verkar inte så rädd för sig, höjer inte så mycket ändå efter din reraise. En uppenbar stege eller konstigt spelat tvåpar.

 

Jag hade kanske kunnat lägga. svårt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kändes verkligen som killen satt på bättre hand än jag. Först check, sedan raise, sedan minireraise tillbaks... jag brukar ha väldigt svårt att släppa tvåpar men den här gången kändes det rätt.

Tror i efterhand att jag gjorde rätt som släppte där. Precis som Emilio tror jag att fi med största sannolikhet har T8, 77 eller möjligvis 99. Överpar eller AJ känns inte alltför troligt, så jag är nöjd med min fold 8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått mycket bättre idag! Både spelat bättre, fått bättre kort och dessutom åkt ut för färre utdragningar än igår och förrgår. Roligt!

 

Resultat: + $ 450

Bankrulle: $ 3870

 

Igår trodde jag verkligen inte att jag skulle hinna uppnå mitt veckomål på $ 4k innan veckans slut, men nu ser det ju plötsligt riktigt lovande ut igen :D .

 

Kommer för övrigt inte uppdatera mina resultat varje dag framöver, eftersom jag inte tror att det ger så mycket läsvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...