Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Knappen är lös-aggro. Vad gör jag på turn?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is UTG with A:diamond:, T:heart:. CO posts a blind of $7.

Hero raises, 2 folds, Button calls, 1 fold, BB calls.

Flop: (7.80 SB) 5:club:, Q:spade:, 8:club: (3 players)

BB checks, Hero bets, Button calls, BB folds.

Turn: (4.90 BB) 3:spade: (2 players)

Hero?

Postad

Är han LAG så raisar han väl floppen med FD så antingen har han väl mellanparet eller två överkort, kanske stegedraget med 67? Mot mellanparet har du ju 6 outs och sitter han med drag så leder du ju. Jag är ingen FL lirare men bet kanske? Han borde ju lägga överkort och kanske till och med mellanparet. Om han synar får du väl check/syna eller bet/folda river beroende på vad som kommer.

Postad

Troligtvis så ligger han före eller så har han ganska stora chanser att dra ut. Men verkar som om han tror att han ligger efter om han ligger före, vilket gör att det borde vara möjligt att få han att bli bortbettad. Vore ju inte heller så kul att ge ett gratiskort om han ligger efter och drar.

Sedan är det ju bara utvärdera handen igen efter river.

Postad

Tycker det är skitsvårt att spela en händer som denna ur position.

Om jag checkar så ger jag i princip upp potten, han kommer betta 99% av gångerna. Om jag bettar så ger jag han visserligen inget frikort men denna typen av spelar kan höja mig med ett drag eller en bättre hand här och vad gör jag då?

Om jag bettar och han synar och river blankar, check/call är väl bättre än bet/fold då antar jag då jag ger han en chans att bluffa sina missade drag.

Finns ju inget spel som ger mig info om hans hand alls så jag valde c/f här.

Postad
Om jag checkar så ger jag i princip upp potten, han kommer betta 99% av gångerna.

Om han alltid bettar turn kan du ju börja check-raisa med starka händer. Tror det finns ett avsnitt i HEFAP om att ibland checka starka händer på turn för att inte bli för lättläst.

Postad
Finns ju inget spel som ger mig info om hans hand alls så jag valde c/f här.

Känns helt rätt. Vänta tills du får en hand och använd hans aggression för att bygga pott.

Känns samtidigt inte så himla bra. Han kommer ju ta potten ifrån mig massor av gånger med färgdrag/stegdrag här med tanke på att han antagligen bettar dessa väldigt ofta när jag checkar till honom.

Enda alternativet jag ser till c/f är att bet/fold på turn och check/call på river om det inte är klöver.

Postad

Just dom här situationerna tycker jag är irriterande, särskilt eftersom det uppstår så ofta.

c/f känns surt eftersom man vet att han kommer at beta

b/f och c/c på rivern känns det som om man matar in en massa pengar hela tiden.

Blir lixom pest eller kolera, särskilt som om man väl lägger sig så kommer motståndaren att bomba sönder en i kommande potter.