Gå till innehåll

NLT - KK på jobbig turn


Recommended Posts

Fi har 66% VPip 15.1% PFR Aggr factor 3.0

Jag har inge direkta reads på honom...

 

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: rotskippi ( $118.37 )

Seat 5: Matroskin66 ( $18 )

Seat 6: Hero ( $93.46 )

Seat 4: JRupert99 ( $104.58 )

Seat 3: mrgoodbal ( $14.70 )

Seat 2: el_piffi ( $59.45 )

el_piffi posts small blind [$0.25].

mrgoodbal posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kc Ks ]

JRupert99 raises [$2].

Matroskin66 folds.

När fi har PFR på 15.1% vill jagi nte låta honom limpa med sina Ax så jag höjjer

Hero raises [$5].

rotskippi folds.

el_piffi folds.

mrgoodbal folds.

JRupert99 calls [$3].

** Dealing Flop ** [ Js, 5c, 9c ]

JRupert99 bets [$8].

Han har ofta satsat först i potten oavsetto m han har ngt eller inte så det här bettet ger mig inte respekt alls

Hero raises [$25].

JRupert99 calls [$17].

** Dealing Turn ** [ 7c ]

JRupert99 is all-In [$74.58]

Okej det är nu det blir roligt, färgen kommer och han går all in. Jag tänker som så att om han nu verkligen hade haft färgen så hade han nog slöspelat den lite mer för att försöka mjölka mig på lite mer pengar. Och med en aggr factor på 3.0 kan det mer stor sannolikhet vara en bluff så jag bestämmer mig för att syna

Hero is all-In [$63.46]

 

Dåligt spelat eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har glömt att gömma ditt nick vid "Dealt to".

 

Höj mer pre, $7-8 är lagom. När du nu höjer så lite finns det många händer som fi synar med som slår dig på turn.

Floppen är ganska farlig så din raise är bra. När han synar tycker jag du skall passa dig. Jag hade velat mellan syn och fold på turn men förmodligen fold. Du har överparet och flushdraget men du slår bara en bluff här. AA, JJ, 99, T8, J9, Ax me klöver esset känns som händer fi kan ha här me det movet.

Allt bottnar i preflop spelet tycker jag där du ger honom för bra odds att syna med många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer preflop tycker jag!

 

Om jag hade varit du så hade jag faktiskt synat. Men allt handlar om reads så det är svårt att ge ett generellt svar. Tydligen handlar ju detta om en fisk och jag tror att han såg sin chans att skrämma bort dig. Jag skulle tippa på att han har :Ay::Jc: och vill helt enkelt skrämma bort ett färgdrag som du kanske har där, vilket du faktiskt har med din :Kc: som således är en livboj om du skulle syna mot en triss t ex.

 

Av alla såna här situationer jag hamnat i mot fiskar så semibluffar de höftat 60%, vilket ger +EV för min del att syna med en hand som KK där.

 

OBS! Mot en duktig spelare hade jag droppat mina kort snabbare än kvickt i det läget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm okej, men känns väl som att ifall jag höjjer upp potten till kanske 8 preflop så kommer bara AA syna, kankse QQ eller AK, men inga andra händer kan väl tänkjas syna det eller?

Eller är det kanske det jag vill?

 

ogredani : Hur kan du vara så säker på att han är en fisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm okej, men känns väl som att ifall jag höjjer upp potten till kanske 8 preflop så kommer bara AA syna, kankse QQ eller AK, men inga andra händer kan väl tänkjas syna det eller?

Eller är det kanske det jag vill?

 

Nej han kommer syna med en massa händer såvida du inte har en jättetajt image. Om det är fallet tycker jag att du ska börja höja fler händer och reraisa oftare preflop. Om du ska reraisa så måste du minst trippla motståndarens bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ogredani : Hur kan du vara så säker på att han är en fisk?

Detta:

Fi har 66% VPip 15.1% PFR Aggr factor 3.0

Ingen normal spelare har ens i närheten av 66% VPip, såvida inte statistiken baseras på tre händer. Dessutom är Aggr factor på 3.0 lite för högt för att ge trovärdig respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm okej, men känns väl som att ifall jag höjjer upp potten till kanske 8 preflop så kommer bara AA syna, kankse QQ eller AK, men inga andra händer kan väl tänkjas syna det eller?

Eller är det kanske det jag vill?

 

Du måste höja mer. Om du bara höjer med 3 så gör han inga större fel när han synar dig med en sämre hand. Han kan ju vinna 85 av dig efter floppen. Vad du inte vill är att han ser floppen billigt och drar ut dig.

 

Han kommer att syna på masser av händer här även om du höjer till 8.

De händer du nämner kommer han troligtvis inte syna med. Dessa + fler kommer han antagligen att höja ytterligare med.

 

Jag tycker att du gör rätt som synar på turn. Agg rate på 3.0 är mycket högt för en spelare som har 66% VPip. Han är mycket aggressiv och du får bättre än 2 mot 1 i pottodds. Det talar för en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kan någon förklara vad exakt 3.0 i agg factor betyder?

Jag förstår att det är väldigt aggresivt men är det att han höjjer varannanpott eller något sånt?

(%alla bets + %alla höjningar)/(%summan av alla syner)

 

Säg att han satsar 10% av gångerna, höjer 20% av gångerna och synar 10% av gångerna. Då blir det (10%+20%)/10% = 3.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kan någon förklara vad exakt 3.0 i agg factor betyder?

Jag förstår att det är väldigt aggresivt men är det att han höjjer varannanpott eller något sånt?

(%alla bets + %alla höjningar)/(%summan av alla syner)

 

Säg att han satsar 10% av gångerna, höjer 20% av gångerna och synar 10% av gångerna. Då blir det (10%+20%)/10% = 3.0

 

Det är också stor skillnad på agg factor hos en som har 20% VP$IP och en som har 66% VP$IP.

Spelaren med 20% är aggressivare med bättre händer medans 66%-aren troligtvis bluffar oftare eller betar med mediokra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man anta att om en med Aggr factor 0.0 och ifall han börjar betta hårt att han sitter på en riktigt bra hand då?

 

Om någon med Aggr Factor 0 bettar så är det muck som gäller om du inte sitter med nöten ;) Har man det så har man inte bettat en hand innan och då skulle jag verkligen respektera en höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alla andra tycker jag att du borde ha höjt lite mer preflopp, fast jag är inte lika övertygad om att det hade spelat någon roll. Killen verkar vara den typen som hade tagit en syn för att se floppen.

 

Sen är strukturen bet, reraise, call, och igen bet, reraise, call och turn All in direkt.

 

Frågan är om han har färgen, varför inte följa strukturen med bet, reraise och sen all in?

 

Eller så har han kanske räknat ut att du har en bra hand o tror att du synar all in.

 

Jag tror tyvärr att han har fått in färgen eller stegen. Spelet är typiskt en idiot som har hört att man ska leda med drag och inte bara checka. När han bettar preflop så betyder det inte mycket. Med hans aggression så kan han ha bettat med både två suited kort, T8 och 86. När du reraisar honom så synar han för att se på floppen. (Så spelar jag ofta själv preflop och har knäckt många AA och KK)

 

På floppen får han 4 kort i sitt drag (färg eller stege) och höjer för att semibluffa. När han får motstånd så blir han lite konfunderad för han vet inte riktigt vad som är det bästa spelet. Därför, som många andra torskar i detta läge så väljer han att syna, för han vill verkligen inte folda, och vågar inte reraisa av rädslan att bli satt all in.

 

Turn ger honom drömkortet, och i och med att han redan satt dig på en stark hand, och potten är så stor, och han är en fisk, så trycker han in allt och hoppas på en syn.

 

Jag skulle ha lagt mig och tagit honom en annan gång.

 

EDIT:

 

Jag skulle höjt mycket kraftigare på floppen med en sånt farligt bräde. Då kanske han hade hoppat av sitt drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...