Gå till innehåll

Datamängd för poker med mobil uppkoppling?


Zporty

Recommended Posts

Hur är det med teckningen på det här kortet? Det är väl långt ifrån 3g täckning överallt? Hur fungerar det utomlands? (T.ex. i phuket i thailand?, extra kostnad, om det ens går?) Om det inte är 3G kanske man surfar på gamla nätet? Kan man spela 3-4 timmar om dagen i en månad utan att komma upp i 1 GB? (Surfa och nedladdning sköter jag på andra sätt, vill bara ha en lina som man kan spela på utan att någon jäkel börjar ladda ner, så man blir tiltad.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar säkert bara det finns 3G där du befinner dig men skulle gissa på att det blir svindyra utlandstaxor.

 

Vart själv jävligt sugen på det här med mobilt internet. Skulle va grymt schysst ha när jag är ute vid sommarstugan i sommar men är inte villig att binda upp mej mer än högst 3 månader. Skulle du se nått sånt erbjudande någonstans så får du gärna säga till :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har comvig knockout med gprs. Kostar 15 kr per mb. Spelar man på ett bord kostar det 9 kronor i timmen. Tycker det är ok alternativ om man är bortrest osv. Och så behöver man inte binda upp sig på något abb, förutom knockout då förstås. Men har upptäckt en lurig sak. Behöver klienten uppdateras blir det dyrt. För dyrt! Kan vara bra o ha flera konton, eller uppdatera innan man åker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för alla svar.

 

Hittade lite mer info på tele2 mobilt bredband.

 

Tycker inte det verkar så dyrt, om man räknan in sänkta telefonkostnader (jämfört med mitt nuvarande abbonemang).

 

Edit to add: Prisexempel från andra länder som erbjuder 3G

Danmark - 0,1 SEK/kB

Lettland - 0,055 SEK/kB

Luxemburg - 0,065 SEK/kB

Nederländerna - 0,13 SEK/kB

Norge - 0,055 SEK/kB

Portugal - 0,1 SEK/kB

Storbritannien - 0,12 SEK/kB

Tyskland - 0,1 SEK/kB

Ungern - 0,11 SEK/kB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir ju lite sugen på tele2 paketet. Synd att det inte fungerar exakt likadant i resten av världen som i sverige, det vill säga gratis upp till 1 gb med cirka 300kb/sek i hastighet.

Kan man inte teckna sig för tele 2 nu tills i sommar sen säga upp det då mot en straffavgift?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Någon som kör med Tele2-uppkopplingen? Funkar det bra?

 

Jag kör med Tele2/Comviqs 3G-kort och tycker att det funkar bra. Ingick 2 simkort (1 t. telefon & 1 t. datorn) och jag kunde flytta mitt gamla nummer.

Har hittills bara haft uppkopplingen en knapp månad och kör mest ADSL hemifrån, så jag har inte hunnit hårdtesta än. Hastigheten ligger nära det utlovade och täckningen är bra (nu bor jag iofs mitt i Sverige).

Blev dock lite förvånad över hur långt 1Gb räcker vid spel/vanlig surfning/mail.

 

 

Jag uppdaterar efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...