Gå till innehåll

Cash's Extreme Life Makeover - Resan.


Cash

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

phuket är thailands rövhål. tilt på allt där. i bangkok är allt bra. bra fest, bra mat, bra shopping, bra internet, bra boende, bra pool, bra taxi.

Bra fest? Mja, möjligen att jag befann mig i helt fel del av Bangkok men med tanke på att allting stängde kl. 2 och att man varje gång man bad om att bli körd till ett stort diskotek blev körd till en liten bar med 20 lättklädda sittande längs väggen. Inte är det vad jag kallar bra iaf:-)

 

Bra mat? Mycket möjligt men det finns bra mat i Phuket också om man anstränger sig att leta lite.

 

Bra shopping? Sant

 

Bra internet? Har ingen speciellt bra erfarenhet av internet i bangkok förutom ett icke trådlöst internet på ett av hotellen och det var inget speciellt med. Möjligen att det är bättre än härnere men vafan, Jag är rätt nöjd med vårt internet också.

 

Bra boende? Finns säkerligen men finns här också.

 

Bra pool? Hmm, kanske det men skillnaden mellan en Bangkokpool och en Phuketpool är väldigt marginell skulle jag tro.

 

Bra taxi? Många, JA men jag vet inte om de är så vidare bra. Om man vet exakt var man vill så är det ju bra men om man frågar efter massage vill man inte bli skjutsad till strippklubb och om man frågar efter en fin bra resturang där man kan äta mycket kött så vill man inte bli körd flera mil till något äckligt ställe där de bara serverar fisk.(De bryr sig tyvärr enbart om sin provision).

 

Negativa saker med Bangkok är att det är för rörigt, väldigt dålig luft, ingen beach etc. Det som är det bästa är att man slipper alla "Tjena, hur mår du", "var kommer du ifrån? Stockholm? Malmö?" som man ganska frekvent får höra i Phuket/Patong:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska åka nånstans så får man ju se till att ta reda på vart man ska. Sen vinkar man in första bästa taxi och så kommer man dit man ska utan att behöva hassla om priset. Taxameter rakt av utan tjafs. I Phuket däremot är taxichaufförerna sviniga.

 

När man är på ett ställe som stänger två får man sätta sig i en taxi och åka vidare till en av alla svartklubbar som öppnar två. Det gäller bara att veta vart man ska åka så kommer man fram och kan ha kul till kl 8 på morgonen.

 

Om man måste anstränga sig för att hitta bra mat i Phuket så skiljer det sig mot Bangkok där dom i princip kastar bra mat i huvet på en.

 

Men egentligen - orka bry...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phuket är svinigt - men fint. Hatade bangkok förut, men numer tycker jag det är helt okej, så jävla smutsigt och omysigt så det finns inte, men ganska coolt, sköna fester, inget jag vill leva i direkt men kan vara soft att vara där när man vill festa. Samui är bra tycker jag, inte så sviniga som i phuket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...