Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50

Allmänt fiskigt bord, den som är minst fisk är Kattkiss mot vilken den här handen utspelar sig, han är skapligt tajt

Players:

AGBturbo (EUR 20,85 in seat 1)

HERO (EUR 35,05 in seat 2)

joakimc (EUR 14,50 in seat 3)

kattkiss (EUR 58,82 in seat 4)

Striker_73 (EUR 23,20 in seat 5)

Maxmx (EUR 34,80 in seat 6)

Dealer: Maxmx

Small Blind: AGBturbo (0,25)

Big Blind: HERO (0,50)

HERO was dealt: Qh - Qd

joakimc Call (0,50)

kattkiss Raise (2,00) Humm PP eller AQ - AK?

Striker_73 Fold

Maxmx Fold

AGBturbo Fold

HERO Call (1,50) Väljer att syna för att reraisa på en ofarlig flop

joakimc Fold

Flop 8h - Jh - Ts Ganska fin flop väljer att checkraisa här för att se var jag står

HERO Check

kattkiss Bet (4,00)

HERO Raise (8,00)

kattkiss Call (4,00) Ok, AJ set eller överpar?

Turn 8h - Jh - Ts - 4s

HERO Bet (6,00)

kattkiss Call (6,00)

River 8h - Jh - Ts - 4s - Jd Jobbig river som fan vad ska man göra?

HERO ????

Resultat i vitt

HERO shows: Qh - Qd (two pairs, queens and jacks)

kattkiss didn't show: Qc - Ad (a pair of jacks)

HERO wins: EUR 31,15 (with two pairs, queens and jacks)

Rake: EUR 1,60

Postad

Tryck till hårdare på turn, ditt bet där är ju inte ens 1/3-pott med två färgdrag + ett full möjligt stegdrag ute. Hade också reraisat preflop och bettat hårdare på floppen för att inte ge odds till dragen.

Postad

Brukar reraisa preflop med den handen, men har åkt på ett par beats mot AK de senaste dagarna med just QQ därför tänkte jag aggra den postflop om det inte kommer A eller K. Håller med om att jag borde bettat mer men var rädd för set på turn.

Postad

Hehe det är jag som är kattkiss :P

Du måste ta i hårdare, jag har tillräckliga odds hela vägen. Jag kan mycket väl spela flop sådär med typ alla set, överpar, drag och AJ.

Skulle du foldat rivern mot ett 15-20€ bet?

Edit: check syna rivern!

Postad

Usch, usch, usch är min första tanke ;) rr pre du kan inte få ordentligt betalt av AQ/AK på floppen om dom missar. Din mini c/r på floppen tycker jag inte heller om, slå om ordentligt. Har fi AJ på floppen så tror jag han skulle slå tillbaka för att få lite mer info om du har set eller KJ/QJ. Och vad gör du på turn?? vill du att fi ska slå om så du kan få betalt eller är du rädd? Betta ut hårdare så det försvårar för fi att bluffa dig. Rivern tycker jag du kan check-syna. Fördelen med att raisa pre och sedan checka floppen är att du kan få fi att betta AK/AQ i tron att han har bästa handen, brukar du rr medium pp ur pos (77-TT) kan du oxå få fi att försöka bluffa. En annan sak som kan inducera en bluff om han är tom är att göra ett halvpott bett ut på floppen (simulera CB specielt om du gör det ofta.) får du syn kan du checka turn i hopp om en bett så du kan trycka hårt. Får du raise emot dig på flopp efter halvpott bet så tryck på hårt kanske runt 1,5x pott.

Blev lite långt och ostrukturerat men jag tycker du var alldeles för passiv/svag, ska man höja ska man göra det ordentligt. Jag har börjat insett att jag själv är rätt aggresiv så ha det i tanke när du läser mitt svar. Sedan håller jag med farbror Doyle c/r är inte bra.