Gå till innehåll

NLT - Trn, vekt spelad AKo eller bra fold?


Recommended Posts

Detta är c:a en timme in på Ladbrokes 90k igår. Har inte exakta stackdjup men gör en liten sammanställning nedan. Har 2st Fi med mig i potten. Fi1 är en riktig slasktomte, riktigt loose agressive som inte heller spelar särskilt bra... klonkskills på max. Fi2 är Tight agressive, har vunnit en del potten utan nersyn. Min egen image är tight som få och alltid aggressiv. Detta tack vare ett par coldstreaks på helt ospelbara kort inte minst.

 

UTG+2 HERO (4200 chips)

UTG+4 Fi1 (6500 chips)

CO Fi2 (5500 chips)

 

Blinds: 150/75

 

Deealt to HERO: A :diamond: K :heart:

 

HERO raises to 450

Fi1 calls

Fi2 raises to 1000

HERO calls

Fi1 calls

 

POT 3225

 

Här anar jag lite oråd. Min egen image vid bordet är väldigt tight. Har inte spelat många händer, kanske 20% och får en ganska kraftig reraise. Funderade på att slänga men kom på mig själv med att jag nog var lite vääl tight då. Sätter honom på högt par iaf, och hoppas på floppat A. Fi 1 har säkert 57o så hans call är jag inte lika rädd för. Större raise preflop än 3xBB kanske?

 

FLOP: 5 :club: 9 :diamond: Q :spade:

 

HERO: Bet 500

Fi1: call

fi2: minraise 1000

HERO: call

Fi2: call

 

Pot: 3225

 

Här gillar jag inte mitt spel alls i efterhand. Floppen var ok men inte mot 2 motståndare. Mina farhågor om QQ på Fi2 förstärks efter hans minraise, verkar vilja slowa mig. Sedan så är ju min bet ett typiskt probebet, vet inte om jag riktigt gillar det spelet här? Hur hade ni betat? Här tycker jag att jag ska slänga handen iaf, eller all-in men jag tror inte han bluffar här?

 

TURN: 5 :club: 9 :diamond: Q :spade: J :club:

 

HERO: Check

Fi1: Check

Fi2: Bet 500

HERO: Fold

Fi1: Fold

 

Pot: 3725

 

Mycket dåligt kort. Känner mig nu garanterat slagen. Tvekar inte en sekund på folden då hans minibet bara känns som värdebet. Min read nu är ett monster som JJ eller QQ och mina outs till stegen känns lite avlägsna. Kommentarer? Känner inte att jag spelade handen direkt bra. Mer aggression? eller hur hade ni gjort med dessa reads?

 

Denna hand gjorde mig lite crippled, och jag anser att det är här jag torskar turneringen, därav intressant med kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska re-raisa och commita dig pre och sedan ställa rakt ut på floppen, luktar AA/KK/QQ lång väg från dig och fi får svårt att syna, specielt med din tighta image. Din bett på floppen är alldeles för svag, kanske om du hade ställt efter hans raise för att simulera svaghet så du blir höjd och sedan ställer för att få värde men nu, usch ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog checkfoldat på den floppen. Du har ingenting och han leder ju till exempel med 22, 33 osv... Han kan mycket väl ha AQ eller kanske, även om det inte är lika troligt, QKs, QJs.

 

Men många är vi som blivit förförda av Anna Kournikova...

 

Angående raisen preflop känns den lite klen, men det är väl en smaksak vad man brukar höja med, bara man höjer med samma varje gång. Jag brukar höja 4xBB... Kan ju vara att han försöker testa dig eftersom du har en tight image med en reraise preflop. Han kanske vill ta potten redan där med ett svårspelat mellanpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska re-raisa och commita dig pre och sedan ställa rakt ut på floppen, luktar AA/KK/QQ lång väg från dig och fi får svårt att syna, specielt med din tighta image. Din bett på floppen är alldeles för svag, kanske om du hade ställt efter hans raise för att simulera svaghet så du blir höjd och sedan ställer för att få värde men nu, usch ;)

 

 

Vad luktar Fi´s höjning nu då? Det spel du föreslår suger hästpung

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att du spelar 20% av händerna. Hur fan kan du kalla dig tight. Att spela så många händer är för mig riktigt slaskigt. Tror du måste omvärdera en hel del. När du dessutom ser dig själv som tight blir det svårt att göra någon vettig analys av handen sett till motståndare o s v.

 

Men annars skulle jag säga att 3BB Pre låter helt rätt i mina ögonen likaså synen. Men efter flopp är det bara att kasta skiten. Du säger att du får en hyfsad flopp men hur fan ser då en dålig ut? Du har ju totalmissat allt ju... Lägg dig och lägg av med fjantbetsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska re-raisa och commita dig pre och sedan ställa rakt ut på floppen, luktar AA/KK/QQ lång väg från dig och fi får svårt att syna, specielt med din tighta image. Din bett på floppen är alldeles för svag, kanske om du hade ställt efter hans raise för att simulera svaghet så du blir höjd och sedan ställer för att få värde men nu, usch ;)

 

 

Vad luktar Fi´s höjning nu då? Det spel du föreslår suger hästpung

 

Fi:s raise pre säger mig att han vill veta om han Hero har en stark hand eller inte, svaret blir här nej. På floppen så frågar fi, träffade du med AQ, svaret blir återigen nej. Måste berömma dig för ditt värdefulla råd som verkligen bidrar mycket till diskussionen :P. Din trevliga attityd gör att jag i fortsättningen kommer söka med radar, lampa och metalldetektor för att på alla sätt kunna hjälpa dig, du verkar så trevlig, vill du bli min kompis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska re-raisa och commita dig pre och sedan ställa rakt ut på floppen, luktar AA/KK/QQ lång väg från dig och fi får svårt att syna, specielt med din tighta image. Din bett på floppen är alldeles för svag, kanske om du hade ställt efter hans raise för att simulera svaghet så du blir höjd och sedan ställer för att få värde men nu, usch ;)

 

 

Vad luktar Fi´s höjning nu då? Det spel du föreslår suger hästpung

 

 

 

Fi:s raise pre säger mig att han vill veta om han Hero har en stark hand eller inte, svaret blir här nej. På floppen så frågar fi, träffade du med AQ, svaret blir återigen nej. Måste berömma dig för ditt värdefulla råd som verkligen bidrar mycket till diskussionen :P. Din trevliga attityd gör att jag i fortsättningen kommer söka med radar, lampa och metalldetektor för att på alla sätt kunna hjälpa dig, du verkar så trevlig, vill du bli min kompis?

 

 

Minucci från en polares konto..!

 

ok. Om han ska reraisa preflop, vilken summa ska han höja med? En miniraise kanske? suck. Ska han reraisa preflop så är ju det enda spelet all in. Sen är det inte speciellt smart att lita på sin "tighta image" i en MTT där man flyttas runt till kors och tvärs.

 

Kul att du så gärna vill hjälpa mig men du stjälper nog mer än hjälper.

 

//Minucci

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...