Gå till innehåll

PL5CD - Mörkpoker, vilka händer kan jag slå?


Recommended Posts

Tjena

Ni som svarar spelar gärna mycket mörkpoker (inga svar från andra tack)

Har spelat mycket med Slavko (som många andra här) och fick en hand mot honom igår som jag först tyckte att det inte fanns någon slink emot men som sedan har fått mig att undra. handen var:

 

Game # 268692803 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Youghal"

Game ended 2006-03-05 23:40:25 GMT+01:00

 

Players:

XXX (EUR 155,40 in seat 1)

TROJA_68 (EUR 99,70 in seat 2)

Check_007 (EUR 154,90 in seat 4)

Slavko_ (EUR 189,20 in seat 5)

pecosbil (EUR 111,60 in seat 6)

 

Dealer: Check_007

Small Blind: Slavko_ (2,00)

Big Blind: pecosbil (4,00)

 

XXX was dealt: Jh - 6s - Ah - 6c - Js

 

XXX Raise (8,00)

TROJA_68 Call (8,00)

Check_007 Call (8,00)

Slavko_ Raise (20,00)

pecosbil Fold

XXX Call (14,00)Här känns det som ett misstag ett begås

TROJA_68 Call (14,00)

Check_007 Call (14,00)

 

Slavko_ changed 1 card

XXX changed 1 card: Jh - 6s - Jd - 6c - Js from Jh - 6s - (Ah) - 6c - Js

TROJA_68 changed 1 card

Check_007 changed 1 card

 

Slavko_ Bet (55,00) Betar pot mot tre enkortsköpare

XXX All-In (133,40) Misstag två

 

TROJA_68 Fold

Check_007 Fold

Slavko_ Call (78,40)

 

XXX shows: Jh - 6s - Jd - 6c - Js (a full house, jacks full of sixes)

Slavko_ shows: Ks - 4s - Kd - Kc - 4d (a full house, kings full of fours)

 

Slavko_ wins: EUR 356,80 (with a full house, kings full of fours)

Rake: EUR 2,00

 

 

Funderat lite och undrar om det går att slå Slavko i det här läget eller om det

a) är lägg prebyte

b) är call efter byte.

c) vilka händer kan han ha som jag slår (vevar han på triss i 8 till 10 och kan fyllt?)

Vad säger Ni? För information spelar Slavko extremt mycket mörk och mycket tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte spelat så mycket mot Slavko (väljer hellre andra bord när jag ser regulars), så jag har inte så jättebra read på honom men:

 

Varför inte höja mer preflop? Jag vet att många minraisar på 2/4, men du vill inte ha många syner med knekthögt tvåpar, och dessutom vet du inte riktigt hur mycket styrka det signalerar när du får omslag på din minimihöjning.

 

Jag hade nog ändå lagt mig pre, eftersom Slavko har ett tajt rykte. Om man vet att han kunnat göra likadant med ett drag är det klurigare.

 

Efter bytet har du bara tre kåkar (plus fyrtalen) som slår dig, och dessutom har du sett ett A, vilket minskar sannolikheten för esshög kåk hos fi. Jag tycker du gör rätt som dunkar på. En bra spelare slår vanligtvis om alla trissar före bytet, och han känner nog att han bör syna med de flesta kåkar. Det är alltid svårt att släppa kåk, och vissa personer spelar som du gjorde med steg- och färgdrag...

 

Alternativt synar du bara och hoppas på fler syn, men den chansen är nog minimal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se hur du ska hitta viket här. Din kåk är ju bland de högre, och jag tror inte vi kan utgå från att han ska orka vika sina lägre kåkar (de gångerna han har det) mot ditt omslag, så det är en klar värdehöjning IMO.

 

EDIT: Höj alltid pott före köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte så mycket du kan göra efter bytet. Du måste syna där och hoppas att han träffat färg eller stege även om det är mindre sannolikt för just slavko.

Men jag hade lagt mig pre. För efter ett sånt omslag är inte JJ66 särskilt bra... Och speciellt inte mot Slavko...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Före bytet hade jag nog foldat hälften av gångerna, synat hälften av gångerna, helt beroende på "dagsform" och känsla, även om jag vet att slavko är en stark spelare. Men efter bytet finns inget annat än ålin, INGET annat . Jacks full är klart EV+, alla dar i veckan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blixtviker innan köpet mot omslag eftersom min hand ska stå mot två nissar som synat en höjning och en tredje nisse som höjt mig. Efter köpet så kan det vara syn även om jag tror att slavko har hyfsat med lägre kåkar från småtrissar som kåkat upp samt några AAxx/KKxx som fyllt lillparet. Särskilt som nästan alla spelare översynar alldeles för mycket är synen intressant och spelarna bakom troligen är extremt nära döda mot slavkos och din kombinerade HD.

 

Appropå om slavko har triss eller inte spelar det ju inte så jättestor roll eftersom han ändå inte synar ett omslag om han inte fyllt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar

Måste efter svar och lite mer fundering säga att spelar jag i samma läge igen gör jag nog fortfarande minihöjning (det kan jag göra med nöjd hand i den positionen) samt lägg vid Slavko omslag.

Efter bytet är det nog ingen chans att jag inte slår om med tanke på att de enda realistiska händerna han kan ha som slår mig är dam-, kungkåk eller fyrtal (visst ser straight flush ibland också men men). Jag blockar ju ett ess före bytet.

Tror inte att Slavko slår om med mindre triss än knekt där och jag har ju två så....

Grejen är den att handen innan hade jag ingiven Ess kåk och småhöjde utan att få så mycket betalt. Några händer innan hade jag triss i damer som fick muckas.

 

Var alltså på semitilt efter att ha foldat i en timme varför prebyte syn gick igenom

 

Lycka till lets kick some kiev butts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men det spelar roll om han slår om med alla trisser eller endast med högre.

Utgick i stort sett från att han slår om med alla trissar om han slår om med AAxx. Men tror ni att han behöver minst JJJ för att slå om pre så är det ju verkligen en slamdunkfold så det glöder om korten, men jag hade verkligen inte behövt så mycket för att höja där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...