Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Daydream och 24HPoker har inlett diskussioner om ett eventuellt samgående.

Ett samgående skulle genomföras genom att Daydream köper samtliga aktier i 24HPoker via emission. Ägarna i 24HPoker skulle få 88 procent i det nya bolaget.

Styrelsen och aktieägare med mer än 50 procent av rösterna i 24HPoker ser positivt på fortsatta diskussioner, enligt ett pressmeddelande.

Due diligence ska, liksom närmare diskussioner om förutsättningen för affären, vara klar före mars månads utgång

Intressant! Daydream har stämma i morgon där detta ska tas upp.

En genväg till börsen för 24hpoker.

Hur prisbilden blir måste jag kolla närmare på. Daydream har just nu en pågående emission på 1.75kr/aktie med terms 1:2 och totalt belopp på 30 700 000.

• Svars 158
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Daydream och 24HPoker har inlett diskussioner om ett eventuellt samgående.

Ett samgående skulle genomföras genom att Daydream köper samtliga aktier i 24HPoker via emission. Ägarna i 24HPoker skulle få 88 procent i det nya bolaget.

Styrelsen och aktieägare med mer än 50 procent av rösterna i 24HPoker ser positivt på fortsatta diskussioner, enligt ett pressmeddelande.

Due diligence ska, liksom närmare diskussioner om förutsättningen för affären, vara klar före mars månads utgång

Intressant! Daydream har stämma i morgon där detta ska tas upp.

En genväg till börsen för 24hpoker.

Hur prisbilden blir måste jag kolla närmare på. Daydream har just nu en pågående emission på 1.75kr/aktie med terms 1:2 och totalt belopp på 30 700 000.

Lite offtopic, Men var det inte Daydream som gjorde nån jättesatsning med nått snöskoterspel till dator som totalfloppa för ett par år sedan?

Postad

Lite offtopic, Men var det inte Daydream som gjorde nån jättesatsning med nått snöskoterspel till dator som totalfloppa för ett par år sedan?

Japp, de har (haft?) någon policy att enbart skapa anti våldsspel...

Postad

Daydreamaktien stiger 15,2 procent till 4,62 kronor en knapp halvtimme efter börsens öppning. Kursen ger bolaget ett marknadsvärde om 98 miljoner kronor och aktien är på sin högsta notering sedan oktober 2004.

Räknat på att 98 miljoner är 12 procent av vad marknaden räknar med att det sammanslagna bolaget skulle vara värt, blir det totala marknadsvärdet på bolagen cirka 816 miljoner kronor.

Betalningen för aktierna i 24h Poker sker genom en emission av 374 miljoner Daydreamaktier, säger bolagets vd Mads Jörgensen till Reuters.

Postad

Kan någon förklara för en okunnig vad detta innebär för oss aktieägare i 24h? Att vi blir erbjudna att sälja våra aktier? Att vi blir delägare i ett nytt företag bestående av gamla 24h och Daydream tillsammans?

Postad
Kan någon förklara för en okunnig vad detta innebär för oss aktieägare i 24h? Att vi blir erbjudna att sälja våra aktier? Att vi blir delägare i ett nytt företag bestående av gamla 24h och Daydream tillsammans?

Du blir erbjuden Daydream-aktier för dina 24h-aktier.

Postad

Du måste sälja aktierna till en ägare som har 88% av aktierna, men det brukar ge bra betalt. Så var inte ledsen, när nätpokerboomen klingar av kan du se tillbaka på en god affär, när bolag efter bolag kraschar.

Postad

Du måste sälja aktierna till en ägare som har 88% av aktierna, men det brukar ge bra betalt. Så var inte ledsen, när nätpokerboomen klingar av kan du se tillbaka på en god affär, när bolag efter bolag kraschar.

Du tycker om att säga att pokern snart kommer krascha i alla inlägg du skriver va?

Postad

Det spelar mindre roll vad de sysslar med nu eller tidigare då det i princip blir så att deras huvudsysselsättning blir poker framledes om dealen går igenom. 24h( och dess ägare) kommer som det står ovan stå för 88% av kapitalet (om jag läste rätt).

Postad

detta måste väl va kanonbra nyheter för alla 24hpoker ägare.. och att sedan daydream stiger måste väl också va bra för oss som har 24hpoker aktier..

daydream är värt ca 106 miljoner, detta kommer va 12% i det nya bolaget.. dvs totala värdet på nya bolaget blir 106/12 * 100 =883.3 miljoner..

(883.3 * 0,88 ) / (antalet aktier i 24hpoker) = 24hpokers kurs

någon som vet hur många aktier det finns i 24hpoker? gissar på att kursen för 24hpoker just nu ligger på runt 150kr..

Postad

För 373 miljoner aktier i Daydream köper Daydream alltså 5,2 miljoner aktier i 24hPoker.

Detta ger ca 72 nya aktier i Daydream per aktie i 24hPoker.

72 * 5 (som daydream står i just nu) = 360 kronor

1 aktie i 24h är alltså värd 360 kronor baserat på dagens värde i Daydream.

Postad
Varning för pokerbolag generellt. Jag har inte tittat på fundamenta i detta bolag men många företag i branschen är kraftigt övervärderade.

Bubbelvarning.

Vilka pokerbolag är kraftigt övervärderade? Ge gärna några exempel.

Postad

får det till att 24h värderas till styvt 1,8 MdrSEK via Daydream. Värderades inte Ongame till runt 5 MdrSEK via Betandwin? Är det rimligt att 24h är värt nästan 40% av Ongame?? Hur mycket större är Ongames nätverk? 5 ggr större? hur mycket större andel spelare kommer från Pokerroom in i Ongame jfrt med 24h i B2B? Torde vara mycket större del?

Är det inte helt enkelt så att vi har två desperata affärsparter här??

känns very much like February 2000.....Svenskt koppar, Drax Holding etc...

My 2 cents.

mvh

Postad
psykologen skrev:

Varning för pokerbolag generellt. Jag har inte tittat på fundamenta i detta bolag men många företag i branschen är kraftigt övervärderade.

Bubbelvarning.

Vilka pokerbolag är kraftigt övervärderade? Ge gärna några exempel.

Håller med psykologen.

När IT-bubblan sprack hade bolag övervärderats mycket pga "flugan"- IT, och inte genom deras fysiska värde generellt mätt, som att värdera luft. Att hetsvärdera pokersiterna och bolagen till skyarna kan bli förödande så småningom om man gör det endast för att pokern växer och växer och inte för det riktiga fysiska värdet.

jag vet iaf att om jag hade ett pokerbolag skulle jag sälja de illa kvickt innan toppen på isberget smälter.

Postad

Med en sådan här jätteutspädning blir det omöjligt att sätta ett pris i förhållande till dagens kurs i Daydream.

Anta att Daydream skulle öka sitt börsvärde med 50 Mkr så ökar ett teoretiskt pris på 24hpoker med det mångdubbla.

Ja ni hör nog hur det låter. Lite märkligt när ett bolag med 90 Mkr i börsvärde köper ett mångdubbelt större med egna akter.

För 24hpokeraktieägarna är detta en kortsiktigt bra affär men att få ut mer än kanske 160-170 kr i realvärde för 24hpokeraktierna tror jag inte på.

Grattis till alla 24hpoker aktieägare!.

Postad

Tror knappast att det blir några större problem för huvudägarna som vill sälja en del att få ut aktier till förvaltare i såväl USA, England och andra länder.

Det finns i dagsläget ingen fond eller förvaltare som äger någon större post i bolaget. Caset som sådant i 24hPoker är klockrent och det lär attrahera aktiemarknaden som i dagsläget är överkapitaliserat.

Postad
Med en sådan här jätteutspädning blir det omöjligt att sätta ett pris i förhållande till dagens kurs i Daydream.

Anta att Daydream skulle öka sitt börsvärde med 50 Mkr så ökar ett teoretiskt pris på 24hpoker med det mångdubbla.

Ja ni hör nog hur det låter. Lite märkligt när ett bolag med 90 Mkr i börsvärde köper ett mångdubbelt större med egna akter.

För 24hpokeraktieägarna är detta en kortsiktigt bra affär men att få ut mer än kanske 160-170 kr i realvärde för 24hpokeraktierna tror jag inte på.

Grattis till alla 24hpoker aktieägare!.

är ju sant.. annars kan ju ett bolag med 10 miljoner aktier helt plötsligt trycka 10 miljoner nya och få dubbla värdet..

har faktiskt ingen aning om hur allt ska värderas, kan inget om fusioner.. men att 24hpoker nu är värt minst 100kr/aktie är väl ingen tvekan :)

Postad

Den här affären luktar! Vad finns det för anledning att beblanda sig med floppbolaget Daydream? Daydream har mig veterligen inget värde. De har produkter, men produkter som gör att bolaget går back är inte värda något. Rykten säger också att affären med Dreamland inte tål att granskas på djupet.

Jag tor att ledningen känner att man har tappat kontrollen i bolaget (Bet24´s avhopp, Unibets kravställande mm) och har så bråttom att realisera sina värden att man inte har tid att ta sig in på börsen på egna meriter. Då blir till och med ett omvänt uppköp med Daydream som motpart attraktiv utväg.

Antagligen kommer bolagets rapport nästa vecka visa på god lönsamhet och tillväxt. Jag har dock en stark känsla av att sedan Unibet krävde och fick fler bord så har en hel del spelare flytt ditt. Detta samtidigt som "skinen" gör allt för att ta av varandra, med fler och attrakltivare bonusar, istället för att värva nya kunder. Jag tror att vi alla kan vara överens om att B2B har blivit tightare och tråkigare sedan Unibet tog med sig sina spelare. Det lär också finnas en överhängande risk att Unibet faktiskt lämnar nätverklet när avtalet går ut i höst. Bet24´s flytt tyder på att framgångsrika aktörer kan pressa priser och villkor hos nätägarna vilket kommer att pressa lönsamheten framgent.

Jag får en stark känsla av att vi bevittnar ett sjunkande skepp. Ett sjunkande skepp med kapten som inte tänker följa med ner i djupet!

Postad

aoh, det verkar som om du hänger på chatt-sajterna lite för ofta. Påhittade rykten, som man hittar där hela tiden, är knappast värt något att bygga upp värderingen av bolaget på.

Du har inte tänkt på att en o-listeplats, förlustavdrag för över 100 mkr, ägarspridning och en mobilspelsverksamhet som faktiskt går plus/minus noll är värt en del?

Men med tanke på att du är övertygad om att 24h´s affärmodell inte fungerar så tycker jag att du gör bäst i att sälja och lämna "det sjunkade skeppet" en gång för alla. Det finns säkert någon som vill köpa.