Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hold'em $0.5/$1

Ganska tight spel (vilket är ovanligt på den här nivån). SB är en synstation.

HERO i BB med 8:spade: 7:spade:

UTG fold, UTG+1 call, UTG+2 call, 4 folds, SB completes, HERO checks.

Här lurar jag på om jag borde höjt istället?

FLOP: K:club: 4:spade: 8:heart: (5 spelare)

SB checks, HERO checks, UTG checks, UTG+1 checks, UTG+2 checks.

Rundcheck. Borde jag betta här?

TURN: 3:spade: (5 spelare)

SB bets, HERO calls, 2 folds, UTG+2 calls 0.11 (all-in)

Här synar jag, och hoppas på översyner för att få in lite deg. Nu blev det ju inte riktigt så... Felsyn?

RIVER: K:spade: (3 spelare, 1 all-in)

SB bets, HERO calls.

Höjning här?

Postad

Personligen hade jag spelat:

Preflop

- Syn. Ingen höjning eftersom dina suited är så låga. Hade de varit högre hade jag höjt då du har tre Fi med dig som alla kommer peta in ett bet till.

Flop

- Check eftersom du sitter i dålig position, med tre Fi bakom dig.

Turn

- Jag hade raisat för att få bort så många Fi som möjligt. Det är stor chans att du sitter på bästa handen, med tanke på din read på SB.

River

- Om SB synar min raise på turn och better river så är det en enkel syn för mig.

Bordet verkar inte så tight med två openlimpare i denna hand....

Postad

Jag velar lite mellan att beta flop eller att checka. Jag tror jag hade betat flop. På turn tycker jag du gör rätt i att syna. Om SB är synstation är väl Kx en rimlig hand så jag tycker du gör rätt i att syna för att få syn av de andra. På river hade jag lätt höjt. Han kan väl omöjligt vara så passiv att han bara betar ut där med en kåk eller högre färg.

River

- Om SB synar min raise på turn och better river så är det en enkel syn för mig.

Men tyder inte det spelet på en K? Han tror han har bäst hand och betar, Hero raisar då och han blir rädd, men ett par är alltid ett par och jag kan ju både få triss och tvåpar på rivern. Hero kan ju även bluffa. Jag måste syna. Haha, jag fick triss, BET!

Han kan ju ha högre färg/kåk också men då tycker jag man får betala av.

Postad

Varför höjer du inte river? Är du rädd för kåken där är du bara paranoid. Enkel höjning och syn om du blir 3-bettad. Att cappa tycker jag är att ta i.

Turn

- Jag hade raisat för att få bort så många Fi som möjligt. Det är stor chans att du sitter på bästa handen, med tanke på din read på SB.

Om en synstation bettar in i fyra spelare brukar det inte vara luft precis. Jag hade satsat på översyner här.

Postad

Ofta när det har varit en rundcheck på flop så bettar första Fi ut med vad som helst tex par i treor eller par i fyror och genom att raisa turn får hero ytterligare en chans att vinna handen antingen direkt på turn eller om ett blankt kommer på river.

Detta tycker jag ofta är förekommande på SH och jag har inte spelat FL på rätt länge nu.

Postad

Turn

Varför vill du få bort så många Fi som möjligt med flushdraw? Tror du hans par i åttor är bra mot SB?

Postad
Varför vill du få bort så många Fi som möjligt med flushdraw? Tror du hans par i åttor är bra mot SB?

Klart de kan vara det när floppen blev rundcheckad. Dock är ju potten så liten så jag vete fan om det är någon poäng med att isolera, det är ju snarare så att man vill ha med folk som är på pardraget och liknande då de bara har fyra outs. Känns lite som ett läge där man kan leta overcalls istället.

Postad

Jag tycker att man måste betta ut på den där floppen. Har för mig att det är runt 25-30% chans att topkortet inte ens finns utdelat preflop och det är ju inte direkt som att alla händer med en kung i är spelbara heller.

Skulle gissa att ens par tillräckligt ofta (kanske t.o.m. uppemot 50%) är bästa handen här för att man ska vara tvungen att betta ut, givet att om man har bästa handen så har näst intill vad som helst outs att dra ut en.

/Bjorn