TITAN1C Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Frågan är om det är tur eller om det är en hemlighet som man bara vet om man lirar backgammon. Alla vet hur Gus hansen lirar, vilka syner han gör och att han vågar syna all in mot bättre händer. Första yurneringen i lagpokerligan visade sig vara en riktig otursdag för oss i teamslask. Utdragna av backgammon spelarna som hade med sig två lag. Första sjuka handen jag såg dom spela var på mitt bord i en pott jag inte var med i. Han reraisar med halva stacken på ett hålstege drag och får syn för att sedan sätta den på rivern. Han satt på QJ och floppen var A,10,6 turn kommer kungen han bettar all in och den andra lägger sig. Visar korten och skrattar och säger att han var så nervös och darrig. Han säger att poker är ett riktigt lotterispel och att det skulle vara roligt att lära sig poker. Medans jag stod och titta på Robins bord så såg jag många sjuka saker av en och samma lirare. Efter en höjning UTG på 3 ggr bigblind så ställer han all in med 6000 marker, får syn av KK och UTG lägger sig. Floppen kommer Q99, och han behöver en 10a för stegen, han på KK ropar in en 2a på turn och visst kommer en tvåa. Backgammon laget ropar in en 10 på rivern och en 10a kommer såklart. Nu fick jag höra att samma kille gjorde samma move med Q8s för att sedan få syn av ett högre par tidigare. Den hade han satt en färg på. Nu var det vår tur då Arthur plocka upp en JJ och ställde in med cirka 7000. Samma lirare satt på bigblind på 1000 och syna med KJ för att sedan sätta K på rivern. Den stacken försvann och vi hade nu bara Colas stack kvar. En annan backgammon spelare höjer 3000 på en flopp med damhögt. Han får en höjning tillbaka med 6000 till. Nu tvekar han inte en sekund utan han ställer in omedelbart med QJ och den andra tänker ihjäl sig innan han foldar sina kort. Frågan är om det var snyggt eller helgalet, jag vet inte riktigt. Men han lyckades i alla fall denna gång. Sista stacken och vi har 14000 kavr. Arthur får A10s och en kille (ingen backgammon lirare) får A2 off höjjer i mellan position till 5000. Han hade en stack på cirka 25000 och alla lägger sig fram till Arthur som går all in. Killen säger att han har en måste vara slagen men synar ändå. På rivern kommer en 2a och vi åker hem till Norrköping. Jag vill poängtera att jag inte på något sätt syftar att det var dålig poker av de andra lagen, bara det att vi hade oflyt då ingen av oss gjorde några dåliga beslut i all in potterna. Vad jag undrar är om det finns en hemlighet i bakgammon som kan hjälpa oss i pokern. En sak vet jag och det är att de vill visa sig som gamblers, men att backgammon kräver mer skicklighet än tur om man jämför med poker. Om det finns en backgammonklubb i stan så är jag först med att anmäla mig dit. Är det nån som hänger på då? /Nathaniel Citera
Recommended Posts