Gå till innehåll

FLT - 15BB Challenge!


Gyre

Recommended Posts

Tänkte låna ett koncept från 2+2 som jag tycker är väldigt roligt och precis som det står i topic handlar det om än "tävling" med 15BB i FLT.

 

Det handlar om att ta sig igenom flest limits där man börjar med 15BB på vilken limit man själv vill och går upp så fort man har 15BB för nästa nivå.

 

Ex: Du börjar på 0.5/1.0 med 15$ och vinner upp till 30$. Då lämnar du bordet och hoppar in på ett 1/2 bord med 30$ och försöker nå 60$ för 2/4, osv osv.

 

Den som kommer längst vinner. Pris till vinnaren är min respekt hela livet ut. Tycker ni inte den är värd något så är det ert problem :)

 

Givetvis finns det lite regler att följa:

 

Regel #1: Du får start på vilken nivå du vill.

Regel #2: Målet är att komma så högt upp i limits som möjligt innan man går gul. Den som slutar innan han är pank blir diskad, inga undantag!

Regel #3: Man får inte byta bord om man inte är ensam kvar på det man ursprungligen satte sig på. Man får dock lägga hur mycket energi man vill på att hitta ett bra bord. Antal spelare på bordet spelar ingen roll

Regel #4: Så fort du har 15BB måste du gå upp. Om du vinner den potten du har lagt SB i och då går över 15BB för nästa nivå får du INTE spela fler händer även fast det är "gratis" till blindsen kommer igen.

Regel #5: Antalet nivåer man klarade räknas ut genom att ta antalet olika nivåer du spelade på -1. Ex: Börjar du på 3/6 och går gul på20/40 klarade du 4 nivåer.

Regel #6: Man får inte gå ner i nivå, antingen klarar man sig till nästa eller så går man gul.

Regel #7: Det finns ingen begränsning på antal försök, lyckas du inte första gången funkar det säkert andra eller tredje.

Regel #8: När man har klarat en nivå är man inte tvungen att gå upp till nästa direkt. Man kan vänta en timme eller en dag om man vill det så vill det.

 

Nya reglar kan komma upp med tiden om jag kommer på någon.

 

* För att kunna koras som vinnare (av mig som är enväldig dommare) måste man kunna vissa upp bilder från PT/PO på vilka nivåer man spelade samt att man inte bytte bord, förutom om man blev ensam kvar då.

 

Som lite inspiration lägger jag upp en bild på hur det går för mig just nu. Jag ska ta mig an 3/6 när som helst.

http://i17.photobucket.com/albums/b77/Gyree/15BBchallenge.jpg

 

Här är tråden på 2+2 som jag tog idéen ifrån.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låter kul! Jag är nog på imorrn, börjar isf på låg nivå då jag försöker tjäna pengar för tillfället. :D

 

Som någon på 2+2 skrev så diskar jag mig själv om det går bra...

 

jag bangade 3/6 nivån, sista slanten försvann när jag åkte på en 2-outare med AK vs QQ där en Q kom på river när jag träffade K på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog 0.5/1 på en timme ca. Sen såg det jäkligt bra ut på 1/2, var mindre än 2BB från avklarad nivå efter bara 14 händer. Sen vände det och jag var nära att busta och var all-in med J6 men tripplade upp. Lyckades så småningom hamna på -1BB på 1/2 och nu avbryter jag....sooova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man börjar alltid på den nya nivån med 15BB, vinner du mer på nivån under så får du helt enkelt behålla den slanten.

 

Jag kommer göra ett nytt försök snart, hoppas på att nå 5/10 denna gången!

 

P.S Hawg är en tomte...

 

<- xizten

 

D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för satan jag är ju helt puckad. Jag satte mig med $30 istället för $15. Insåg inte det förrän nu. *suck* :?

 

Gör ju inget om du tänker på att du har 5¤ för mycket, går du ner till 15$ så är du gul och upp till 45$ är du vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ju inget om du tänker på att du har 5¤ för mycket, går du ner till 15$ så är du gul och upp till 45$ är du vidare.

 

Förutsatt att man inte stoppar in mer i just den handen man gular i då. Men jag blev så trött att jag gick och åt frukost istället. Gör ett nytt försök nu enligt konstens alla regler :P

 

0.5/1 "Elaine"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ex: Du börjar på 0.5/1.0 med 15$ och vinner upp till 30$. Då lämnar du bordet och hoppar in på ett 1/2 bord med 30$ och försöker nå 60$ för 2/4, osv osv.

 

Om jag nu slagit upp mig (hypotetiskt alltså) till 60 och spelar 2/4, när slutar jag? 90 för 3/6 eller 120 för 4/8 eller 150 för 5/10 (beroende på sajt?) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ex: Du börjar på 0.5/1.0 med 15$ och vinner upp till 30$. Då lämnar du bordet och hoppar in på ett 1/2 bord med 30$ och försöker nå 60$ för 2/4, osv osv.

 

Om jag nu slagit upp mig (hypotetiskt alltså) till 60 och spelar 2/4, när slutar jag? 90 för 3/6 eller 120 för 4/8 eller 150 för 5/10 (beroende på sajt?) ?

 

Har faktiskt inte reflekterat över det eftersom jag utgick från partys/pokerstars utbud av nivåern, vilket blir 2/4 -> 3/6 -> 5/10.

 

Vi kan säga att det gäller att få 15BB till nästa nivå på den aktuella siten man spelar på, även om det inte blir rättvist i alla lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regeltillägg! Har lagt upp den i första posten men lägger den här med så alla ser den.

 

Regel #8: När man har klarat en nivå är man inte tvungen att gå upp till nästa direkt. Man kan vänta en timme eller en dag om man vill det så vill det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe

precis klarat 0.25/0.5 nu, gäller o börja riktigt lågt, har aldrig lirat fixed så. Lurigt det här, passar inte riktigt min spelstil känner jag. Känner mig så jäkla låst när jag inte kan tokraisa hahaha. Som om en helt ny värld öppnats, kul grej iaf

 

Bara och dundra på med 0.5/1 nu antar jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...