slicken Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Hejsan. Jag har grova TILT problem. Finns det något för att minimera detta, jag blir tokig. Alltså det är inte så att jag förlorar en super massa pengar pga detta men det hindrar mig från att käna pengar. Den senaste två veckorna har jag studsat från 800-1000 dollar helatiden! När jag börjar spela går det hur bra som hälst och jag vinner sakta men säkert. Men sen när jag åker på en bad beat är det kört! Det gör att allt jag har suttit och tjänat ihop under ett par timmar försvinner på 15 minuter! Jag spelar helt galet loose't och börjar bluffa som bara den! Annars bluffar jag alldrig. Alltså såhär har det hålligt på i två veckor nu varje dag. Det vill inte sluta fast jag har boxat sönder en skåp dörr och tagit sönder ett par hörlurar. Jag brukar ta en break i 15 min men det brukar inte hjälpa det ÄNDA som hjälper är att: När jag förlorat en stor pot t.ex och e i TILT så deposittar jag in pengarna jag torska i potten så att jag inte har torskat den. Då är det över direkt men jag kan inte hålla på på detta vis. måste finnas nåt lättare sätt. Help me im on TILT FFS! Citera
Ceritus Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Känner igen mig rätt bra i det du skriver. Kosten är nog att sluta när man känner att man tappar kontrollen, eller sätta en tidsgräns oavsett hur det går. Kanske inte de optimala om man vill vinna, men det minimerar allafall tilt-förlusterna. Du kan alltid gå och gnälla av dig i denna tråd, kanske hjälper något. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17078&highlight=bad+beat Citera
ThePunk Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 *Lämna bordet direkt *Gör 20 armhävningar *Skaka loss lite *Gå och spola ansiktet med kallt vatten *Rensa huvvet *Sätt dig och ta ett glas vatten och känn lugnet Citera
syre_ Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Ett tips är ju att Alltid köpa in fullt. Dvs om du torskar 5-10% av din stack köper du in fullt igen. Lättare att minska tilten då, iaf från min sida. Annars så får du völ sluta spela om du inte kan hantera tilten. Citera
pisak84 Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 om du blir bad beatad ska du ställa in varje hand (på alla bord om du multitablar) och vänta tills du köper ut riktigt fint i en all in pot. då går tilten över. rekommenderas varmt. Citera
tom__green Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Om du aldrig kan hantera dina ''tiltar'' bör du sluta spela poker alternativt ta en paus. Citera
slicken Postad 4 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2006 *Lämna bordet direkt*Gör 20 armhävningar *Skaka loss lite *Gå och spola ansiktet med kallt vatten *Rensa huvvet *Sätt dig och ta ett glas vatten och känn lugnet det där låter ganska bra såna här tips vill jag ha mer av ska prova detta Citera
Jensation Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Jag har samma problem, fast kanske inte lika drastiska. Efter en riktigt stor udragning så spelar jag lite lösare och callar mer än vanligt. SÅ efter en utdragning elelr ett dåligt spel gör som The Punk föreslår, även om du själv inte tror att du blivit påverkad av utdragningen. *Lämna bordet direkt*Gör 20 armhävningar *Skaka loss lite *Gå och spola ansiktet med kallt vatten *Rensa huvvet *Sätt dig och ta ett glas vatten och känn lugnet Citera
erik87 Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Jag har samma problem, fast kanske inte lika drastiska. Efter en riktigt stor udragning så spelar jag lite lösare och callar mer än vanligt. SÅ efter en utdragning elelr ett dåligt spel gör som The Punk föreslår, även om du själv inte tror att du blivit påverkad av utdragningen. *Lämna bordet direkt*Gör 20 armhävningar *Skaka loss lite *Gå och spola ansiktet med kallt vatten *Rensa huvvet *Sätt dig och ta ett glas vatten och känn lugnet vid vilken grad av bad beat gör du detta? Citera
Emilio Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Esch.. Tilta bort som du kämpat med att bygga upp under typ 30 fokuserade pokertimmar. Så gör jag, hade jag haft en snara i närheten hade jag i och för sig hängt mig lika snabbt som det är ett faktum vad jag gjort. Hmm.. Kanske har man någon form av damp. kanske borde pröva något lugnande. Citera
PhantomJoker Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Spamma sönder chatten med fula ord. Ja eller alternativt skälla ut den jäveln som gjorde utdragningen.. Fungerar också.. Alltid lika härligt att sitta med ett överpar och försöka betta bort idioten med färgdraget som han likt förbannat synar in på river.. Skäll utav helvete och berätta hur dum i huvudet han är =) Citera
drc Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 . Det vill inte sluta fast jag har boxat sönder en skåp dörr och tagit sönder ett par hörlurar. Märkligt - min tilt försvann efter jag boxat sönder en skåpdörr och hoppat på ett par hörlurar. Hoppade du på hörlurarna eller slet du sönder dem ? Det kanske är själva stampandet som är tricket ? Citera
Trippin Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Gnugga öronen med tummar och pekfingrar och säg "whooosaaa"... Underförstått, ta en paus och lämna datorn en stund och intala dig att det bara är ett bad beat och att det tillhör spelet. Nästa gång är det du som drar in en fet pot på färg eller stegdrag. Är det en fisk som synar allt med vad som helst så se det som en vinst eftersom hans spel kommer att göra dig till vinnare i slutänden. Gör det med en gång det händer innan du tiltat bort för mycket och får ångest för det också. Sätt en undre gräns för när du stoppar, tar en paus eller byter rum... Citera
Recommended Posts