Gå till innehåll

FLT - näst högsta färgen, värdebeta eller checka


Skumdum

Recommended Posts

Relativt ny på FL men hyfsat bevandrad inom poker i övrigt. Här är en hand som jag tyckte var lite trixig och undrar om jag spelar den rätt EV-mässigt.

 

Game # 267048552 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 3,00/6,00 - Table "Aalborg"

Game ended 2006-03-04 15:30:28 GMT+01:00

 

Players:

jaakylma (EUR 171,00 in seat 1)

TheCooker (EUR 1 018,86 in seat 2)

JLS99 (EUR 203,38 in seat 3)

Gazorka (EUR 174,07 in seat 4)

pkrjk (EUR 190,50 in seat 5)

no_wayout (EUR 68,00 in seat 6)

 

Dealer: jaakylma

Small Blind: TheCooker (1,00)

Big Blind: JLS99 (3,00)

 

Gazorka was dealt: Kh - Jc

 

Gazorka Raise (6,00)

pkrjk Raise (9,00)

no_wayout Fold

jaakylma Fold

TheCooker Fold

JLS99 Fold

Gazorka Call (3,00)

 

inget konstigt med floppspelet väl?

 

Flop 3c - 6c - Qc

 

Gazorka Check

pkrjk Bet (3,00)

Gazorka Call (3,00)

 

Är det läge att betta ut här?

 

Turn 3c - 6c - Qc - Ac

 

Gazorka Check

pkrjk Bet (6,00)

Gazorka Call (6,00)

 

klonk på färgen, hur ska jag agera härifrån..? Min tanke är att låta honom få alt. bluffa eller tro att han värdebetar

 

River 3c - 6c - Qc - Ac - Ts

 

Gazorka Check

pkrjk Bet (6,00)

Gazorka Call (6,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det var helt rätt åtminstone till turn. Kan nästan lova att om du betar floppen så höjer han. Verkar vara att föredra att se turn billigt istället.

 

På turn och river är det väl bra att göra som du gör om han är väldigt aggressiv? Annars tycker jag nog bet där. Om jag vore FI så skulle jag nog tycka att checka bakom på turn och syna din eventuella bet på river känts bra? Kostar ju minimalt för honom också om han är slagen av en färg.

 

Som han gjorde nu så hade han väl också färg va? Så då hade du fått in lika mycket genom att beta, men troligt mindre om han inte har färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given C/R flopp. Han kan mycket väl bluffa och med lite flyt lägger han sig direkt eller om blank kommer på turn så bettar du ut och han kanske lägger sig där med lägsta, mellan paret.

 

När Ac kommer på turn tycker jag du spelar bra som checkar där men förstår inte varför du inte C/R river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given C/R flopp. Han kan mycket väl bluffa och med lite flyt lägger han sig direkt eller om blank kommer på turn så bettar du ut och han kanske lägger sig där med lägsta, mellan paret.

Finns iofs gott om spelare som i stort sett aldrig lägger en trebethand så det är jag inte så säker på, men det är ju ett klart alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade skrikit draghand till mig med SB re-raise på flop, hade blivit en enkel fold på turn alt värdebet på turn/river.

a) Han höjer UTG

b) Det är en checkraise

c) Värdebeta mot ett missat drag på river, seriöst?

 

Tror du missförstår, jag sätter mig in i hur fi tänker mot dig när du gör C/R på flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du missförstår, jag sätter mig in i hur fi tänker mot dig när du gör C/R på flop

Jo det förstod jag, eftersom du tog fel på alla premisser så antog jag att det var någon sorts missuppfattning där.

 

Det jag försöker säga är att som fi hade jag placerat dig på färgdrag om du hade gjort SB flop C/R och agerat därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Small blind bet (3$)

Att re-raisa den billiga gatan tyder ofta på svaghet är min erfarenhet.

Small blind är på $1 och spelaren i den positionen är inte med i potten. Det är fortfarande en checkraise och spelet görs ju med lite andra händer också, råkar motståndaren ha rätt mot just den här handen gör det inte särskilt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa sumarum hade jag spelat exakt som skumdum gjorde oavsett vilken hand jag hade jag misstänkt att fi haft. Även om jag i detta fall tror fi mycket möjligt kan ha AK/KK och nötfärg.

 

EDIT

Tror att skumdums sätt att spela handen ger maximalt värde med färgen, och samtidigt kommer så billigt undan som möjligt mot nötfärg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa sumarum hade jag spelat exakt som skumdum gjorde oavsett vilken hand jag hade jag misstänkt att fi haft. Även om jag i detta fall tror fi mycket möjligt kan ha AK/KK och nötfärg.

 

EDIT

Tror att skumdums sätt att spela handen ger maximalt värde med färgen, och samtidigt kommer så billigt undan som möjligt mot nötfärg.

 

Jag håller ju naturligtvis med mig själv så det där lät ju jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...