in|sane Postad 4 November , 2004 Rapport Postad 4 November , 2004 Hoj hoj. Här kommer en hand jag vill ha lite åsikter om hur man ska spela. Game # 016,632,350 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Cordoba" Game ended Wednesday 2004-Nov-03 11:58:10 PM GMT Players: Sallet (EUR 47.25 in seat 2) solpung (EUR 179.75 in seat 3) in|sane (EUR 80.25 in seat 4) dankiii (EUR 97.00 in seat 5) Chrippa (EUR 175.50 in seat 7) orb (EUR 97.50 in seat 8) Dealer: Sallet Small Blind: solpung (0.50) Big Blind: in|sane (1.00) in|sane was dealt: Ad - Qh dankiii Fold Chrippa Call (1.00) orb Call (1.00) Sallet Call (1.00) solpung Call (0.50) in|sane Raise (3.00) Chrippa Call (3.00) orb Fold Sallet Call (3.00) solpung Call (3.00) Ok, har rätt bra read på bordet, kommer få med mig de flesta om jag bettar. Så då kan man lika gärna få in lite cash i potten plus att man får bort de värsta skithänderna. Av de som synar så vet jag att Chrippa är hyfsat tomtig, Sallet är supertomte medan solpung är tajt. Flop Ah - 7s - 8d solpung Check in|sane Bet (7.00) Chrippa Call (7.00) Sallet Fold solpung Fold Jahapp, en fin träff på flop. Ingen färg ute, stegdrag finns visserligen. Att ngn träffat med A7 eller A8 finns också. Min höjning borde ge mig lite info om detta iaf...Bara en syn, hmm ok, känns bra. Chrippa jagar rätt mycket. Turn Ah - 7s - 8d - Qc in|sane Bet (1.00) Chrippa Raise (14.00) in|sane Call (13.00) Ojdå, drömkortet. Top två par. Jag har bästa hand såvida jag inte är uppe emot en triss, vilket jag inte oroar mig över. Tänker till lite och bettar minimum för att visa svaghet och hoppas på omslag. Fungerar som jag tänkt och Chrippa slår om. MEN, nu det kluriga börjar, ska jag bara syna eller ska jag höja direkt ? En höjning visar att jag maskerat handen och bara skriker AQ. Dessutom finns det ingen större anledning att höja, ingen färg ute och stege känns iofs inte omöjligt. Bestämmer mig för att endast syna. River Ah - 7s - 8d - Qc - Ts Ok, inget höjdar kort. KJ och 96 eller J9 gör stege nu. Men KJ och J9 känns lite väl avlägset då det krävs runner runner för att få in den..Har Chrippa 69 är det bara så, inget man kan göra åt. Frågan är bara, hur ska jag betta här ? Jag går all in och hoppas på syn, vilket jag inte får, ajdå..Ska jag höja lite igen och hoppas på omslag? Jag tror Chrippa skulle synat med tex AK, A8, AT, A7. Kanske tom händer som Q7, Q8, QT (vilket inte är omöjligt att Chrippa sitter på, har ofta gått med fast han bara haft lägsat par)...Men, råd på hur jag ska betta för att maximera vinsten skulle uppskattas. Kan tillägga, är alltså 99% säker på att jag har denna hand vunnen, är inte rädd för omslag om jag bettar lite eller liknande. in|sane All-In (55.25) Chrippa Fold in|sane Payback (55.25) in|sane didn't show hand in|sane wins: EUR 57.00 Rake: EUR 2.00 * RP - QoS * Citera
in|sane Postad 4 November , 2004 Författare Rapport Postad 4 November , 2004 Men QoS, att du aldrig kan låta bli rubrikerna Nu blev det dessutom fel, har inte top kicker, har Q. Citera
QoS Postad 4 November , 2004 Rapport Postad 4 November , 2004 in|sane, sorry! I fix, Ifix... - QoS Citera
Rollin Postad 4 November , 2004 Rapport Postad 4 November , 2004 Jag skulle bettat 20 på rivern, känns som ett bet som många händer kan syna efter som de ligger en hel del i potten. Citera
pnyxtr Postad 4 November , 2004 Rapport Postad 4 November , 2004 Jag tycker du skulle reraisat på turn, det känns som att folk alltid går med när jag gör det (särskilt om jag bluffar), så jag tror han skulle ha synat. Dessutom kanske han drar till en stege, då måste du ta betalt nu, eftersom du inte får nåt på river om han missar. På river så är det ju vansinnigt att gå all-in, du får ju bara syn från en stege. Betta 10-20 så synar han antagligen, går han all-in får du ett svårt beslut men potten är väl så stor nu att du måste syna, det är ju minst lika troligt att han har sämre tvåpar som stege i det läget. Som du spelar så läser han ju dig för en stege... du semibluffar floppen, saktar ner på turn för att sedan sätta stegen på river. Alltså måste han själv ha stege för att syna. Citera
pnyxtr Postad 4 November , 2004 Rapport Postad 4 November , 2004 Som du spelar så läser han ju dig för en stege... du semibluffar floppen, saktar ner på turn för att sedan sätta stegen på river. Alltså måste han själv ha stege för att syna. Eller jag ändrar mig, verkar ju lite otroligt att du skulle höja me 96 eller KJ och sen dra en runner-runner. Så han sätter dig nog på Ax. Citera
Recommended Posts