Gå till innehåll

Kan jag göra något annorulunda?


stylin123

Recommended Posts

Är ny på bordet och har ingen större read på någon av spelarna.

 

Players:

toman123 (EUR 256,47 in seat 1)

gaalne (EUR 143,20 in seat 2)

nixen (EUR 245,05 in seat 3)

DollarRob (EUR 110,40 in seat 4)

stylin (EUR 132,93 in seat 5)

Neondeon (EUR 88,88 in seat 6)

 

Dealer: gaalne

Small Blind: nixen (1,00)

Big Blind: DollarRob (2,00)

 

stylin was dealt: Jc - Jd

 

stylin Call (2,00)

Neondeon Fold

toman123 Fold

gaalne Fold

nixen Raise (7,50)

DollarRob Call (6,50)

stylin Raise (25,00)

nixen Call (18,50)

DollarRob Call (18,50)

 

Flop Js - Ac - Ah

 

nixen Check

DollarRob Check

stylin Bet (6,00)

nixen Fold

DollarRob Raise (48,00)

stylin Raise (84,00)

DollarRob All-In (35,40)

stylin Payback (6,60)

 

Turn Js - Ac - Ah - 6c

River Js - Ac - Ah - 6c - As

 

DollarRob shows: Qd - Qh (a full house, aces full of queens)

stylin didn't show: Jc - Jd (a full house, aces full of jacks)

 

DollarRob wins: EUR 244,80 (with a full house, aces full of queens)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för all input. Jo jag vet ju att jag fick in all deg rätt men man frågar sig alltid om han skulle foldat med exempelvis ett starkare bet efter flop. Anledningen att jag betade svagt var för att visa svaghet för trodde då jag skulle få en hård reraise och efter den kunna reraisa honom all in. Ville få honom pot commitad för att vara tvungen att syna all in då jag var säker på att jag ledde stort. Trodde inte han hade så dåligt utan satte honom på AK-AQ.

 

KAnske är bättre att alltid försöka få bort en sådan spelare direkt efter floppen men då maximerar man ju inte direkt sina vinster..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KAnske är bättre att alltid försöka få bort en sådan spelare direkt efter floppen men då maximerar man ju inte direkt sina vinster..

En sån kille vill man ha allin på floppen. Du fick in pengarna som storfavorit han spelade som en idiot, nästa gång vinner du och gången efter det med osv tills killen är gul eller rycker upp sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för all input. Jo jag vet ju att jag fick in all deg rätt men man frågar sig alltid om han skulle foldat med exempelvis ett starkare bet efter flop. Anledningen att jag betade svagt var för att visa svaghet för trodde då jag skulle få en hård reraise och efter den kunna reraisa honom all in. Ville få honom pot commitad för att vara tvungen att syna all in då jag var säker på att jag ledde stort. Trodde inte han hade så dåligt utan satte honom på AK-AQ.

 

KAnske är bättre att alltid försöka få bort en sådan spelare direkt efter floppen men då maximerar man ju inte direkt sina vinster..

 

Men lol. Du sätter honom på AK, AQ, och ändå tycker du det är viktigt att spela svag på den floppen? Om du betar ut starkt skulle han lägga AK då eller? För övrigt, när han nu har QQ, vill du inte ha syn av honom all in då?

 

Du slog om med en sämre hand pre, hade tur och floppade kåken, pengarna åker in, du blir utdragen.. Varför postar du den här ens? Vad är det som är så svårt att veta?

 

Jag misstänker att tråden är ett skämt efter att ha läst HH:n en gång extra, men hur som helst så känns det iaf som att hälften av handanalyserna på den här sidan ser ut så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...