Gå till innehåll

B2B tightat ihop?


jon2

Recommended Posts

Har lirat i på b2b i cirka 1.5 år på 2-4 nivån. Men tycker att det sitter på tok för mkt regulars/ tighta spelare där nuförtiden. Testade partys 2-4 nivå idag och märkte en väldig skillnad MKT lösare spel och fick den där känslan som man fick förut när man delades AA lr KK man visste att det var en stor pott på g, iom att man fick syn hela vägen av Top paret av många. Tyckte att det var lite så på pary idag. Nån annan som lirar både på party och b2b som märkt av samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja extrem skillnad.. dels pga cashbacken..dels pga folk som ska grinda sig till WSOP.. och framförallt att unibet har brutit sig ut nu o har egna bord..var inne där o såg 1/2 NL med 65 flopp sen etc

 

vad är alternativen till b2b?..spelat där i 2 år nu..så ej haft ögonen öppna för annat.. Unibet är snåla som fan så de är inget alternativ.. Partypoker och Eurobet är stora va? .. hur är konkurrensen?..finns det några rakeback avtal på deras sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Ett 2/4-bord 6-bord med 4 grindare, en själv och en svagare spelare får man ranka som ett bra bord. :?

 

Ibland undrar man vad fan man håller på med när man sitter på ett bord med tre andra man känner till från pokerforum + rokie1 och elin_l. Jättevärde på sådana bord liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det helt klart har tajtat till sig på B2B.

Det känns som om man nu behöver ha mer koll på vilket bord man sätter sig vid än tidigare. Det finns dock guldkorn därute fortfarande.

Letade precis runt på diverse €0.5/1-bord och när jag väl hittat ett par som var lösare än andra och med folk som jag inte mött varje dag de senaste veckorna så slog jag mig ner.

 

3-dubblade på 10 minuter ett bord där en idiot gick all-in $40-50 PF 15 ggr av 25 händer. När jag väl fick stål åt jag upp honom.

Kort därpå floppade jag 4-tal i sjuor och en kille jagade stegen på bordet till river. Han träffade den inte ens. + $50.

 

Men det är inte som förr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här i efterhand känns det som man blivit utsatt från någon planterad pryo från B2B, som fått en påse pengar för att sprida ryktet om fisktätheten på B2B. Och att jag gick på det...

 

Men det är OK. Fortsätt med det! Jag sitter på bord 8812828 och har en röd nejlika i bröstfickan. Jag går på det ett tag till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-n va ball! Jag har surat det senaste över att Heypoker tajtat ihop allt för mycket och när detta inlägg kom så blev jag övertygad eftersom fler upplever det så.

 

Och just nu är det helsjukt!!! Har plussat €400 på en timma och alla verkar som på grönbete! Men det är väl kanske så efter att ha passerat månadsskiftet och cash-back-gränsen.

 

Eller? Bara kortvarigt flyt? Kul är det i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag tror att det vi nu ser på B2B kan vara en fingervisning av hur onlinepokern kommer att utvecklas. Fisken kommer väl antageligen dö ut mer och mer och kvar blir då ett fåtal bord med tighta agr. duktiga spelare. Att detta kommer att ske på samtliga nätverk är ju långt ifrån säkert men att de små nätverken kommer att drabbas tvivlar jag inte på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det vi nu ser på B2B kan vara en fingervisning av hur hur onlinepokern kommer att utvecklas. Fisken kommer väl antageligen dö ut mer och mer och kvar blir då ett fåtal bord med tighta agr. duktiga spelare. Att detta kommer att ske på samtliga nätverk är ju långt ifrån säkert men att de små nätverken kommer att drabbas tvivlar jag inte på.

 

för precis som i alla andra sporter o spel så försvinner nybörjarna efter ett tag helt, alla som börjar är redan bra innan.samt tapapr alla tiltförmågan också.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det vi nu ser på B2B kan vara en fingervisning av hur hur onlinepokern kommer att utvecklas. Fisken kommer väl antageligen dö ut mer och mer och kvar blir då ett fåtal bord med tighta agr. duktiga spelare. Att detta kommer att ske på samtliga nätverk är ju långt ifrån säkert men att de små nätverken kommer att drabbas tvivlar jag inte på.

 

för precis som i alla andra sporter o spel så försvinner nybörjarna efter ett tag helt, alla som börjar är redan bra innan.samt tapapr alla tiltförmågan också.....

 

Självklart inte, och det är inte det jag säger heller. Däremot har vi upplevt något av en pokerboom och fler nätverk har bildats än vad marknaden senare kommer att efterfråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det vi nu ser på B2B kan vara en fingervisning av hur hur onlinepokern kommer att utvecklas. Fisken kommer väl antageligen dö ut mer och mer och kvar blir då ett fåtal bord med tighta agr. duktiga spelare. Att detta kommer att ske på samtliga nätverk är ju långt ifrån säkert men att de små nätverken kommer att drabbas tvivlar jag inte på.

 

Det är mycket möjligt att det blir skillnad på de mindre nätverken på sikt, men jag har andra teorier ang B2B.

Jag tror att många spelare fått upp ögonen för andra betydligt bättre nätverk än B2B. Det finns ju recensioner av mängder av pokersiter på 2 av våra största kvällstidningar, reklam i tidningar samt TV. Det är ju knappast någon tillfällighet att just B2B kör med STORA signup bonusar samt reloads hela tiden..Dom behöver ju locka dit folk på något sätt.

Jag liarde där i över 1 år, flyttade rullen för ca 6 månader sedan. Redan då märkte jag en markant skillnad i spel om jag jämnför hur det var när jag började lira där. Sedan dessa server problem man har upplevt på B2B..fruktansvärt påfrestande.

Lirar nu bl.a på Stars, Doyles & Crypto NL mellan 1/2 o 3/6. Där kan man hitta roliga lösa bord, flop seen mellan 40-55 % är ingen ovanlighet. Då blir det genast lite roligare igen :D Sedan känns det tryggare att lira på stabila nätverk som inte laggar eller ballar ur när du sitter med nötterna på fjärde gatan :roll:

 

//mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite off kanske men orkar inte göra enm helt ny tråd för det

 

Kan man någonsin hitta fyra nl 100 bord på b2b samtidigt? Har kollat lite på kvällarna igår och då hitta jag max ett bord hela kvällen och nu är det ockå bara ett fullbord aktivt.

 

För några vekor sen har jag för mig att man kunde hitta både 5 och 6 bord samtidigt vid denna tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite off kanske men orkar inte göra enm helt ny tråd för det

 

Kan man någonsin hitta fyra nl 100 bord på b2b samtidigt? Har kollat lite på kvällarna igår och då hitta jag max ett bord hela kvällen och nu är det ockå bara ett fullbord aktivt.

 

För några vekor sen har jag för mig att man kunde hitta både 5 och 6 bord samtidigt vid denna tiden.

 

Det är ju massa NL100 bord igång, minst 15st...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite off kanske men orkar inte göra enm helt ny tråd för det

 

Kan man någonsin hitta fyra nl 100 bord på b2b samtidigt? Har kollat lite på kvällarna igår och då hitta jag max ett bord hela kvällen och nu är det ockå bara ett fullbord aktivt.

 

För några vekor sen har jag för mig att man kunde hitta både 5 och 6 bord samtidigt vid denna tiden.

 

Det är ju massa NL100 bord igång, minst 15st...

 

borde nämna att jag menade 8 player bord

sry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...