Gå till innehåll

Angående tömningen av mitt konto


link85

Recommended Posts

hej. mitt konto blev tömt som ni kanske vet 28/2 upptäckte det ganska snabbt vad som hade hänt och mailade genast canbet för att be dom stopa transaktionen och beräta vad som hade hänt.

 

Någon har visst loggat in på mitt konto och skickat pengarna via neteller till nån börje karlsson som jag bara tror är ett påhittat namn. själva grejen var när jag själv försökte ta ut pengarna för någon månad sen till mitt bank konto"samma konto som jga satt in i från" gick det inte pga att jag skulle skicka in en massa papper först.

 

Via neteller går det visst att ta pengarna i vilket namn som hellst. mitt accunt nr kan tjuven fått tag på vi hackat sig in på min hotmail men lösen ordet är det hellt omöjligt att han ska fått fram även med trojan eftersom jag inte skriver in det utan har det i skrivet "vet att man inte ska det" tjuven måste även ha detta lössenord för att kunna byta lössenord som han gjorde efter tagit ut mina pengar.

 

Det som gör mig så förbannad att canbet totalt skiter i det dom kontaktade inte neteller"som jag själv" utan sa bara pengarna är ute ruls nr6 spelaren har ansvar för sitt lösen.

 

Både siten jag får rakeback av canbet genom har försökt hjälpa mig så gott han har kunnat och martin på bambapoker har gjort sitt. har även folk från pokerforum har gjort sitt bästa vilket jag uppskattar.

 

Detta är ett problem som har drabbat andra innan och kommer garanterat drabba flera, nu mera ska jag bara spela på bambapoker för där har dom fixat så pengarna jag har bara kan gå till det kontot jag satt in dom i från och det går inte att ändra. Så borde man kunna göra överallt.

 

Vill inte vara gnällig över vad som hänt utan att folk verkligen får sig en tankeställare tack för ordet

 

/ Hannes

 

 

 

jezaja - Ett par radbryt o allmänt uppfräschning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver ni juridisk svenska för att förstå eller? :D tror snarare att ni inte förstår för att ni inte vill förstå...hoppa då istället över dom trådar som inte intresserar er ;) använd heller inte hotmail till pokerkonton era tomtar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roligaste måste ju ändå vara att han använder citationstecken på samma sätt som vanliga människor använder parenteser. Även om han skolkade precis den lektion där de lärde ut de olika tecknens användsområden, så borde man ha plockat upp denna kunskap nånstans på vägen tycker man...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver ni juridisk svenska för att förstå eller? :D tror snarare att ni inte förstår för att ni inte vill förstå...hoppa då istället över dom trådar som inte intresserar er ;) använd heller inte hotmail till pokerkonton era tomtar :lol:
Nix, det behöver vi inte. Men man borde kunna förvänta sig att folk anstränger sig för att skriva ordentlig svenska på ett sånt här pass stort forum.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, det behöver vi inte. Men man borde kunna förvänta sig att folk anstränger sig för att skriva ordentlig svenska på ett sånt här pass stort forum.

Sannolikheten för språkliga mupperier ökar ju dramatiskt med antalet medlemmar. Att ens inlägg läses av ett par hundra personer verkar inte störa folk som inte orkar skriva läsligt särskilt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, sluta klaga på hans språk! Jag förstår visserligen inte heller vad som har hänt med ditt konto och det gör du väl inte själv heller, men ligg på Canbet lite till. Om du inte har gjort det kan du ju alltid skriva ett sista mejl till dem där du är förbannad och rejvar runt om allt möjligt och berätta om att halva pokersverige inte kommer att spela där tack vare den här tråden och deras ohjälpsamhet.

 

Jag har alltid haft för mig att man ska ha samma epostadress registrerad på sajten som hos NETeller för att kunna ta ut pengar. Eller gäller det bara Paradise Poker kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ligg på Canbet lite till. Om du inte har gjort det kan du ju alltid skriva ett sista mejl till dem där du är förbannad och rejvar runt om allt möjligt och berätta om att halva pokersverige inte kommer att spela där tack vare den här tråden och deras ohjälpsamhet.

 

Finns det några som spelar på Canbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, det behöver vi inte. Men man borde kunna förvänta sig att folk anstränger sig för att skriva ordentlig svenska på ett sånt här pass stort forum.

Sannolikheten för språkliga mupperier ökar ju dramatiskt med antalet medlemmar. Att ens inlägg läses av ett par hundra personer verkar inte störa folk som inte orkar skriva läsligt särskilt mycket.

Tydligen inte. Jag vill egentligen inte vara språkpolis, men någonstans går en gräns. Att folk har problem med stavningen är inte mycket att säga om, stava är svårt. Men särskrivningar, indelning i stycken och skiljetecken kan man gott lägga lite energi på att försöka lära sig något om. Om inte annat så av respekt för de som ska läsa inläggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen inte. Jag vill egentligen inte vara språkpolis, men någonstans går en gräns. Att folk har problem med stavningen är inte mycket att säga om, stava är svårt. Men särskrivningar, indelning i stycken och skiljetecken kan man gott lägga lite energi på att försöka lära sig något om. Om inte annat så av respekt för de som ska läsa inläggen.

 

tror ni att han skrev det här inlägget för att han ville höra folk säga hur dåligt han uttrycker sig?

 

Ni kan väl lägga märke till att tråden inte heter, "duger min svenska?"

 

nu vet jag inte om han har något problem som behöver lösas, men försök hjälpa folk med det istället för och hacka på dom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror ni att han skrev det här inlägget för att han ville höra folk säga hur dåligt han uttrycker sig?

Om han vill ha svar på sina frågor av mig får han helt enkelt skriva ordentligt eftersom jag inte tänker lägga tid på att läsa jobbigt skriven text. Det är helt enkelt lite grundläggande artighet, särskilt som tjänsten man ber om kostar 0. Förstår inte originalpostaren detta så har han enormt mycket större väntvärde av att lära sig det än att få svar på vilken fråga han nu kan ha tänkats haft till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort tog orden ur min mun, eller i alla fall från mitt tangentbord. ;) Allvarligt talat så är det nog ganska mycket EV+ på att skriva ordentligt. Risken är annars att man blir missuppfattad, eller att folk helt enkelt inte orkar läsa frågeställningen eftersom det tenderar att bli ganska jobbigt att läsa en text som är full av "sär skrivningar", saknar skiljetecken osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...