Gå till innehåll

SCAM - En gratis licens till PokerTracker/Office


greeen

Recommended Posts

Folk är för j-vla roliga i dagens läge, posta på ett forum för poker pensionärer som inte förstår vad du talar om istället. Logga IP på denna killen så skall vi se om han har några säkerhetshål i sitt egna system. Troligen så har han inte ens brandvägg.

 

Att starta en fil från en random snubbe från ett pokerforum verkar som en ganska dum ide. Vad jag vet så finns det ingen crack till Pokertracker som fungerar och att en kille som inte vet vad källkod är har knäckt det är för mig LOL.

 

Jag skulle addad dig till min MSN om jag hade din adress, skicka PM så skall jag jobba lite på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon moderator ger ut hans IP-nummer kan alla här på forumet starta en DDoS-attack mot honom ;)

 

Eftersom de flesta ISP kör med dynamisk IP så är det nog ingen bra ide. Är ju rätt enkelt för honom att begära en ny IP-adress och då blir någon annan drabbad. Då är det bättre att få hans MSN-mailadress och på så sätt nuka hans MSN, men det är ju inte snällt :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon moderator ger ut hans IP-nummer kan alla här på forumet starta en DDoS-attack mot honom ;)

 

Eftersom de flesta ISP kör med dynamisk IP så är det nog ingen bra ide. Är ju rätt enkelt för honom att begära en ny IP-adress och då blir någon annan drabbad. Då är det bättre att få hans MSN-mailadress och på så sätt nuka hans MSN, men det är ju inte snällt :twisted:

 

Är inte så haj på ''slang'' så därmed ställer jag frågan: Vad betyder nuka? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar också tröttna, även om det just den här gången var jäkligt skoj att göra narr av muppen.

 

Frågan är ju hur många som egentligen går på sånt här? Mörkertalet är nog enormt eftersom jag inte tror att någon träder fram och erkänner att dom blivit grundlurade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon moderator ger ut hans IP-nummer kan alla här på forumet starta en DDoS-attack mot honom ;)

 

Eftersom de flesta ISP kör med dynamisk IP så är det nog ingen bra ide. Är ju rätt enkelt för honom att begära en ny IP-adress och då blir någon annan drabbad. Då är det bättre att få hans MSN-mailadress och på så sätt nuka hans MSN, men det är ju inte snällt :twisted:

 

I tidigare versinoer av MSN Messenger kunde man starta en filöverföring till någon och på så sätt få reda på personens IP-adress. Tvivlar på att det fortfarande fungerar, och det är ju lite synd i det här fallet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tidigare versinoer av MSN Messenger kunde man starta en filöverföring till någon och på så sätt få reda på personens IP-adress. Tvivlar på att det fortfarande fungerar, och det är ju lite synd i det här fallet :P
Du kan fortfarande få reda på IP-adressen genom att använda en sk sniffer. T ex Ethereal. Gratis och väl fungerande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tidigare versinoer av MSN Messenger kunde man starta en filöverföring till någon och på så sätt få reda på personens IP-adress. Tvivlar på att det fortfarande fungerar, och det är ju lite synd i det här fallet :P
Du kan fortfarande få reda på IP-adressen genom att använda en sk sniffer. T ex Ethereal. Gratis och väl fungerande.

 

Vad ska sniffas då hade du tänkt? Filöverföring via MSN Messenger? Har fått för mig att den går via en server nuförtiden, men kanske har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tidigare versinoer av MSN Messenger kunde man starta en filöverföring till någon och på så sätt få reda på personens IP-adress. Tvivlar på att det fortfarande fungerar, och det är ju lite synd i det här fallet :P
Du kan fortfarande få reda på IP-adressen genom att använda en sk sniffer. T ex Ethereal. Gratis och väl fungerande.

 

Vad ska sniffas då hade du tänkt? Filöverföring via MSN Messenger? Har fått för mig att den går via en server nuförtiden, men kanske har fel.

Aj f-n, det kanske den gör, inte en aning. MSN är inte riktigt min kopp te.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tidigare versinoer av MSN Messenger kunde man starta en filöverföring till någon och på så sätt få reda på personens IP-adress. Tvivlar på att det fortfarande fungerar, och det är ju lite synd i det här fallet :P
Du kan fortfarande få reda på IP-adressen genom att använda en sk sniffer. T ex Ethereal. Gratis och väl fungerande.

 

Netstat fungerar väl fortfarande fina fisken då man skickar en fil via MSN till en person?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så haj på ''slang'' så därmed ställer jag frågan: Vad betyder nuka? :roll:

 

Nuke eller flood är old school ord för DoS attacker i olika former.

 

A Nuke, not to be confused with WinNuking, is an old denial-of-service attack against computer networks. A nuke attack consists in sending fragmented or otherwise invalid ICMP packets to the target, achieved by using a modified ping utility to repeatedly send this corrupt data, thus slowing down the affected computer until it comes to a complete stop. In online gaming, nuking is used by spamming another user, or all other users, with random repeated messages in quick succession. Such techniques are also seen in instant messaging programs as repeatedly sending text can be assigned to a macro or AppleScript. Modern operating systems are usually resistant to these techniques, and online games now have third party "Flood control".

 

Another definition of a Nuke is the one used in the warez scene. A warez release is nuked by other groups or individuals if it is found that it's not installing or working as expected or has false information. The warez group that made the release may nuke it if a proper release (a release that works as expected) is made.

 

Kan även nämna att attacker med hjälp av ICMP inte funkar så bra längre eftersom det är lätt att filtrerabort dessa paket, dels för att det inte är så många applikationer som använder det. Ping använder tex ICMP och de flesta routrar svara default inte på ICMP-paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...