parre Postad 3 November , 2004 Rapport Postad 3 November , 2004 Sitter på Klubben, fyra pers med i liret. 5/10 i mörkar. Jag har runt 1 lax framför mig, övriga täcker mig. Har rosen till höger om mig som jag vet är en bra spelare, han till vänster om mig känner jag igen men verkar spela tight och bra. Mittemot mig sitter en total galning. Lite bakgrund om honom: Vid 5-5 bordet tidigare höjde han nästan varje hand preflop till 50 eller 100. Han synade även jätteraises med skit. Några exempel: Floppen kommer Kxx. Efter bet och raise går spelare A all-in. Maniac säger: Jag tror du har kungen... och synar med AQ. Spelare A har AJ och förlorar. Floppen kommer 892. Utdragsmannen Parre betar med T7, blir höjd av maniac och går allin. Maniac synar med 72, parre träffar inte någon av sina 11 outs och torskar ett inköp. En annan hand synade maniac en jättereraise med öppet stegdrag och träffade mot överpar. Hans kommentar? "Jag hade ju stegdrag upponer, jag måste syna!" Hur som helst. Om jag minns rätt så var faktiskt denna pott jag spelade ohöjd, men kanske var den raisad innan. Jag satt i alla fall med Q4 och var HU mot vår kära maniac. Flop: QTx. Jag betar ut 25, han höjer till 100, jag går all-in för 700 till. Fel spelat? Jag tror att jag i detta läge får syn av alla stegdrag, alla damer, alla tior och antagligen rätt många x (dvs lägsta paret). Överpar lär också syna, samt AK/AJ/A9 och liknande. Jag tror att den enda handen jag får honom och folda är en totalbluff med två okoordinerade kort i olika färger. Självklart skulle han syna alla set och tvåpar också. Dock kvarstår möjligheten att han skulle slowplaya ett set eller ett monsterhand men det vet jag inte, men det mest troliga är att han har en sämre hand än mig. Antalet outs han har varierar antagligen mellan tre (ett överkort) och elva (om han har KJ). Att jag bara får syn om jag är slagen (som borde vara fallet) är absolut ej aktuellt här. Som jag trodde så synar han. Kommentarer? Bör jag vänta på ett bättre läge? Jag brukar rätt ofta trycka om jag tror mig vara favorit i cashgame - så länge jag har procentuell fördel så spelar jag ju rätt och han fel. * RP - QoS * Citera
Fysikern Postad 3 November , 2004 Rapport Postad 3 November , 2004 Om du har pengar kvar som du kan fylla på är det nog rätt (även om det kan bli många inköp som går) spelade mot precis en sådan här maniac och förlorade 6 inköp Om du inte vill fylla på kan du vänta på ett bättre läge. Citera
Recommended Posts