Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej finns det olika regler för hur det går till när dealer flyttas om lilla eller stora åker ut deta hände en turnering som en vän till mej var o spelade

nr1 deler nr2 lilla nr3 stora stora åker ut dealern stannar kvar o delar en gång till

* Flytt till Nybörjarfrågor - QoS *

Postad
Hej finns det olicka regler för hur det går till när delar flytas om lilla eller stora blindsen åker utt eller båda 2 1deler 2lilla 3 stora 4 siter hon som frågar 3stora åker utt vad händer nu ? deta hände på live poker 1delar en gång till 2 får inget 4 får stora nästa 2deler 4 lilla ?

Förstår tyvärr inte frågan. Lite punkter kanske?

Postad
Hej finns det olika regler för hur det går till när dealer flyttas om lilla eller stora åker ut deta hände en turnering som en vän till mej var o spelade

nr1 deler nr2 lilla nr3 stora stora åker ut dealern stannar kvar o delar en gång till

Jag ser att du gjort två ändringar. Hur inlägget fortfarande kan se ut som det gör kan jag verkligen inte fatta.

Jag tolkar det som en fråga, men jag är inte säker.

Om SB åker ut blir dealern densamma som föregående hand.

Om big blind åker borde small blind bli dealer och spelare nr4 blir big blind, men ingen blir small blind.

Postad

ja fattade på en gång.

han undrar vem som får betala blinds om stora blind åker ur i en turnering, och vem som delar. om den som va dealer i den handen delar igen eller hur de funkar. kom in i matchen killar :) så svårt va de inte

aha. ni är förlåtna, ja läste de nya editerade inlägget. de första va tämligen oförståeligt för mej med.