crillux Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Jag har inte lyckats hitta någon bra konverterare för händer från bet365. Några tips? $0.5/$1, FL Hold'em 10-manna. MP är en synstation. CO har precis satt sig och jag har spelat kanske 5 händer mot honom. Jag sitter i BB med J:diamond: 2:diamond: Syn från MP1, CO och SB. Jag checkar. FLOP: 5:diamond: Q:diamond: J:spade: SB checkar. Jag betar. MP synar och CO höjer. SB lägger. Jag och MP synar. Här hade jag tänkt mig en checkhöjning på floppen för att trappa alla inblandade för 2 bet. Då spelet varit väldigt passivt vågade jag dock inte chansa på att det skulle bli rundcheck, men så här i efterhand borde jag väl ändå kört på en c/r eftersom vi trots allt är 4 spelare kvar i handen? Är det fel att syna höjningen här? Det är väl inte omöjligt att CO höjer med TP här? Nu blir det här ett långt resonemang, men om jag hade lyckats med c/r på floppen så tror jag också resten av handen kan bli svår om jag missar färgen, eftersom en c/r tenderar att passivisera motståndarna på den här nivån... TURN: 8:heart: Jag checkar, MP checkar, CO bettar. Jag och MP synar. Det ligger nu 6BB på bordet och när jag synar är jag ganska inställd på en overcall från MP. Och så blir det ju. Är det en vettig syn eller är det dags att lägga ner? Tanken är att om jag sätter färgen så kommer jag att kunna få betalt av mina båda motspelare, om dom nu inte drar till högre färg förstås... RIVER: 6:diamond: Beta ut? Försöka med en c/r? Vad gör man bäst här? Jag sparar resten så länge, så får ni såga... Citera
Gyre Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Det är inte bra att försöka hitta en check-raise med en draghand (eller annan hand heller för den delen) när du inte vet varitfrån, eller ens om, ett bett kommer. Tycker du gör helt rätt i att betta ut. När CO sedan höjer är frågan om MP kan tänkas syna om du 3-bettar eller om du riskerar att han lägger sig. Tror du att han synar om du 3-bettar bör du göra det eftersom du har en jäkla massa outs mot alla händer och vill ha in så mycket pengar som möjligt i potten här. Turn spelar sig själv. River är lite lurigt. Speciellt utan read på CO. Jag hade nog bettat ut eftersom vi förlorar massor om det blir rundcheck och jag tror CO kan vara rejält rädd för färgdraget när ni två har synat han hela vägen. Om du hade sätt CO betta i liknande lägen tidiager hade jag försökt mig på en check-raise. Citera
PPjunior Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Jag har inte lyckats hitta någon bra konverterare för händer från bet365. Några tips? $0.5/$1, FL Hold'em 10-manna. MP är en synstation. CO har precis satt sig och jag har spelat kanske 5 händer mot honom. Jag sitter i BB med J:diamond: 2:diamond: Syn från MP1, CO och SB. Jag checkar. FLOP: 5:diamond: Q:diamond: J:spade: SB checkar. Jag betar. MP synar och CO höjer. SB lägger. Jag Jag hade definitivt 3-bettat här. CO kan mycket väl ha en bättre hand än dig som t.ex. toppar eller en bättre knekt. Men han kan också ha en sämre hand som ett färgdrag, stegdrag eller ett sämre par. Om det är så att du har den bästa handen MÅSTE du 3-betta för att få ut MP. Om du missar att träffa färgen eller tvåpar/triss (vilket du kommer att göra 50% av gångerna) så är det mycket troligare att din hand är bäst på rivern om du kan få det HU mot CO. Om MP ändå synar så är det OK också. Din hand är såpass stark och du har så mycket equity att det är en värdehöjning också. Efter att du bara ha synat på floppen hade jag helt klart checkraisat turn för att få ut MP. Betta rivern för att 'trappa' fisken. 3-betta om CO höjer. Citera
crillux Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Tycker du gör helt rätt i att betta ut. När CO sedan höjer är frågan om MP kan tänkas syna om du 3-bettar eller om du riskerar att han lägger sig. Tror du att han synar om du 3-bettar bör du göra det eftersom du har en jäkla massa outs mot alla händer och vill ha in så mycket pengar som möjligt i potten här. Även om MP är en synstation så är jag tveksam till att han hade synat 3-beten, så därför kändes den inte aktuell. Men när jag sen ser kommentaren ovan från PPjunior, så funderar jag på om jag inte borde höjt för att få bort MP här. Vilket är egentligen rätt? Är inte det här vad Sklansky/Miller tar upp i SSH? Man vill ha folk kvar i potten om man träffar färgen, men missar man, och sitter med bara ett par så vill man inte ha så många motståndare. Svårt tycker jag, så alla kommentarer är välkomna. Citera
VikingSW Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Jag hade bettat på river för att få in så mycket pengar som möjligt i potten. Det sista ruterkortet är definitivt ett scarecard som kan leda till rundcheck. Citera
crillux Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Jag tänkte nog fel på rivern, men det blev ändå väldigt rätt till slut. Jag checkar, och MP checkar bakom. När sedan CO betar, så höjer jag. MP kallsynar och CO synar ner. Potten går till mig, och eftersom det är bet365 så kan jag bara gissa vad MP och CO hade. Citera
Recommended Posts