Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Följande utspelar sig på en känd kortklubb:

250 NLT med fria rebuys första timmen.

Efter ca 3h: 7 spelare kvar. ca 7500:- i potten. Blinds 300/600. Average ca 9.500. Jag har ca: 10.000 FI har ca 10.000

FI bettar 1.200 från SB

Jag synar med AQo, resten lägger sig.

Flop: 883

FI: bet 600

Jag: syn

Turn: Q

FI: check

Jag: bet 2000

Lite munhuggande, sedan går FI all in. Jag sätter FI på ett par. ca 50/50 att det är ett överpar.

Jag: synar

Kommentarer? :?

Så, nu har jag postat utgången av handen längre ner i forumet. Läs inte det om du vill tänka lite själv först. /Jor-el

Postad

Eftersom du postar denna hand så går tanken på att han har överpar eller en 8a.

Tankar kring ditt spel:

Tycker du ska slå om preflop för att se vart du står (mini bet preflop kan juh vara vad som helst).. går han all-in får du överväga om du ska syna.

Men som du spelade handen nu. Vad gör du på flopp? syn är juh det sämsta möjliga. fi betar 600 efter att ha betat 1200 preflop. Antigen monster eller blockbet/bluff. Fold för att spara pengar eller raisa för att se om han verkligen har stål.

Nu när du tagit dig till turn på det viset du spelat. Helt OK bet, men du kan INTE folda om han går all-in, för du har väl stoppat in ca 50% av din chips. Så given syn (för varför synar du flopbet annars?).

EDIT: fi visade nog A8/K8

Postad

rr pre, betta flopp eller höj. Du spelar för passivt. När du synar på floppen kan du omöjligt lägga på turn, tror du att du har bästa handen på floppen har du det garanterat på turn.

Lite oflyt att fi skulle ha KK i just den här handen (ja jag gissar).

Postad
Sitter du i big blind? Jag skulle nog ha gått all-in då han försökte stjäla preflopp.

Fast det beror på, till exempel hur han och du har agerat tidigare i motsvarande situation.

Ja, jag satt i BB. En all in från min sida, raise med ca 8.000, mot höjning till 1.200 hade känts som överbet tycker jag.

Postad
Ja, jag satt i BB. En all in från min sida, raise med ca 8.000, mot höjning till 1.200 hade känts som överbet tycker jag.

Jo, kanske det. Men stackarna är rätt grunda, så att lägga handen är väl knappast aktuellt. Du skulle kunna höja till 4000 preflopp, men du måste i alla fall syna ett omslag.

Postad
Sitter du i big blind? Jag skulle nog ha gått all-in då han försökte stjäla preflopp.

Fast det beror på, till exempel hur han och du har agerat tidigare i motsvarande situation.

Fördelen med att ställa pre är att du slipper spela en ofärdig hand i en stor pott ur pos.