Gå till innehåll

NLT - JJ blir överpar på flop men får mothugg!


Recommended Posts

Jag förstår inte riktigt vad du menar heller, men vi kan lämna den biten.

 

Jag respekterar din speltanke, men jag personligen tycker att det är väldigt tight-weakt att lägga denna hand efter fi's raise. Om jag TROR att jag har bäst hand, så lägger jag inte handen bara för att jag riskerar att torska hela stacken. Det finns väldigt många sämre spelare som är överdrivet rädda om sina pengar och lägger en hand som mkt väl han vara bästa handen - enbart för att de inte vill riskera.

 

Jag förstår dig, men som sagt, jag lägger inte en hand som jag tror är vinnande.

 

Men som en slutsats så kan jag medge att inget spel är riktigt fel. Fold eller rasie, smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar into om att vara rädd eller spela werak/tajt. Han har lägsta möjliga överpar UR POSITION mot en okänd Fi som visar aggression. UR POSITION.

 

Hero har representerat ett överpar och Fi säger att han antingen har ett större överpar eller kan slå det. Om Hero synar får han spela en stor pott UR POSITION med en marginell hand. Det är inte bra. Enda alternativet är en all-in vilket känns rätt så ofräscht.

 

När ska man lägga det lägsta möjliga överparet om man inte gör det här? Aldrig? Den typen av råd som är i majoritet här grundar sig på två saker:

 

1. Hitta en möjlig hand som Fi kan ha som man slår. I värsta fall "Han bluffar nog och din K hög är säkert bra".

 

2. Förutsätta att Fi spelar lika lös/aggro som en själv. "Jag hade raisat med 33 för att se vart jag står".

 

Du tjänar pengar på att förutsätta att Fi inte är en idiot tills motsatsen är bevisad. I det här fallet spelar Fi klart mycket bättre än Hero och vinner potten rättvist.

 

Nämnde jag att Hero är UR POSITION?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...