Ekenstar Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Seat 3 is the button Total number of players : 10 Seat 2: JerseyTom ( $28.52 ) Seat 3: EVG83 ( $74.15 ) Seat 7: Ekenstar ( $23.70 ) Seat 5: rothwell1 ( $25 ) Seat 6: VaTech14 ( $16.50 ) Seat 9: JohnyTheKnee ( $15.22 ) Seat 1: ozner111 ( $0 ) Seat 4: Jancito ( $39.04 ) Seat 8: FishermanSwe ( $24.75 ) Seat 10: bruttone ( $25 ) Jancito posts small blind [$0.10]. rothwell1 posts big blind [$0.25]. bruttone posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar Limpar in, man vill ju inte gå antgul i väntan på riktigt bra händer. VaTech14 folds. Ekenstar calls [$0.25]. FishermanSwe calls [$0.25]. JohnyTheKnee folds. bruttone checks. JerseyTom raises [$1]. EVG83 folds. Jancito calls [$0.90]. rothwell1 calls [$0.75]. Ekenstar calls [$0.75]. FishermanSwe calls [$0.75]. bruttone calls [$0.75]. ** Dealing Flop ** Floppar par i sjuor, öppet stegdrag och färgdrag. Två checkar till mig så jag bettar pott med mitt drag, vill gärna få bort högre färgdrag. Jancito checks. rothwell1 checks. Ekenstar bets [$5.70]. FishermanSwe folds. bruttone folds. JerseyTom folds. Jancito calls [$5.70]. rothwell1 folds. Får en syn, sitter han med nötfärgdraget? ** Dealing Turn ** Ganska ofarligt kort för mig även om det inte hjälpte mig Jancito checks. Ekenstar bets [$16.55]. Han visar svaghet och checkar. Vad ska han ha om inte nåt drag? Jag bettar pott (och har 0.45 kvar efter det) då jag tror att jag kan få potten direkt. Är jag för aggresiv i den här handen? Postade även en annan hand för ett tag sen där jag hade öppet stegdrag och nötfärgdrag och där jag var aggresiv, bör jag dra ner på aggresiviteten när jag har drag? Citera
parre Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Fold preflop. Du har en veritabel skithand som ser mycket bättre ut än vad den är, och du sitter UTG. Hade det vart i LP på ett löspassivt bord där du är bättre än motståndarna postflop så är synen okej, men du hamnar i skiten UTG. Du försöker köpa på floppen vilket är helt okej givet vad du får för flop, men på turn tycker jag att du ska checka bakom. Du har ett kasst par och OESD och ett uselt färgdrag. Han kan mycket väl syna ner dig med toppar+bättre drag och en massa liknande händer som har dig krossad. Han kan ha tvåpar som plockat upp färgdraget på turn. Han kan ha KJxx med ruterdraget. Han kan alltså ha så pass många händer som han kommer syna dig med och som har dig totalt krossad att ditt pottbet är onödigt. Ta gratiskortet på turn. Genom att beta tar du ju bort den enda fördelen du har - position - vilket ger dig en möjlighet att slinka blanka rivers eller värdebeta träffade rivers eller bluffa på rivern. Citera
Ekenstar Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Resten av handen: Jancito calls [$16.55]. ** Dealing River ** Jancito bets [$0.25]. Ekenstar is all-In. Jancito calls [$0.20]. Jancito shows three of a kind, fives. Ekenstar wins $48.85 from the main pot with a flush, jack high. Citera
Recommended Posts